Hayabusa ecueditor, suomenkieliset pikaohjeet

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Hayabusa ecueditor, suomenkieliset pikaohjeet

Kirjoittaja jarim » 26 Huhti 2014, 13:58

Uuden avaimen käsittääkseni saa tilattua myös runkonumeron perusteella viralliselta taholta.

Kirjoittaja 1340R86 » 26 Huhti 2014, 10:50

zzr1100kawa kirjoitti:Saakohan sen koodin luettua avaimen teetätystä varten,sain kahdet avaimet mutta tietenkin se koodi joka vaaditaan lisä avaimia varten puuttuu,tuskin tarvin koskaan mutta oishan se hyvä tietää kun joskus myy eteenpäin.Vielä tuosta alkuperäis astusten palautuksesta jos jotain menee pieleen ;onko tuossa ecu editorissa default settings itse ohjelmassa valmiina vai miten muka osaa generoida alkuperäis asetuksia
.
Se teeke kyllä alkuperäisen
(tätä alkuun itsekin ihmetelin kun autojen kanssa ohjelma homeleta touhuillut niin jos nissä ole juuri kohde auton ohjelma luettu talteen niin isompia/pienpiä onkelmia on edessä jossain vaiheessa)
mutta tekkee "gerneroi"sen saman mikä tehtaala laitettaan joko boxsin
eli ei sitä jos on jälkeenpäin säädelty jotain

avain jutussa tais olla GEN2 kohdalla mahdolissus laitta rasti ruutuun että esto päälä/pois

avaimen sirun voi lueskella/poltta toiseen avaimeen muilla systeemillä

Kirjoittaja zzr1100kawa » 26 Huhti 2014, 10:03

Saakohan sen koodin luettua avaimen teetätystä varten,sain kahdet avaimet mutta tietenkin se koodi joka vaaditaan lisä avaimia varten puuttuu,tuskin tarvin koskaan mutta oishan se hyvä tietää kun joskus myy eteenpäin.Vielä tuosta alkuperäis astusten palautuksesta jos jotain menee pieleen ;onko tuossa ecu editorissa default settings itse ohjelmassa valmiina vai miten muka osaa generoida alkuperäis asetuksia
.

Kirjoittaja jarim » 23 Huhti 2014, 08:33

Gen2:ssa voi, Gen1:ssä ei. Tosin EcuEditor osaa generoida alkuperäisen binäärin ettei täysin alkuperäistä ole hyötyä ulos lukeakaan.

Ei voi.

Kirjoittaja zzr1100kawa » 23 Huhti 2014, 00:04

Voiko ecua lukea ensin eli ottaa alkuperäisen ohjelman sisään talteen koneelle ennen flassäys leikkejä koska jos jotaa menee pieleen olisi alkuperäis data hyvä saada ajettu takaisin?

Voiko ajoneston koodia/avaimen
muuttaa jos epäilee edellisen omistajan tehneen kopioita avaimista?

Kirjoittaja gsxr » 17 Maalis 2013, 22:43

Tuosta vielä tuommonen linkki.

http://www.hayabusa.org/forum....ng.html

Kirjoittaja gsxr » 17 Maalis 2013, 22:38

K2 service manualissa oli mainittuna tuo sytytysero sylintereiden välillä. 99-00 busissa on 4 astetta/1150rpm joka pytyssä. Liittyy ehkä johonki päästöjuttuihin nuo uudempiin tehdyt ennakonmuutokset.

Vaikka unified olisi käytössä niin siinä on edelleen sama ero soluarvon ja reaalinäyttämän välillä. Solussa vaikka 33 niin reaalissa 40 astetta. Myöskään seos ei juurikaan muuttunut ainakaan näilllä pienillä kierroksilla.

Vähän ot joo mutta jää sentään asiasisältöä foorumille luettavaksi. Mulle riittää että selvis tuo vaikutus iap alueella hyvien vinkkien ansiosta :respekt: :thumbup:

Kirjoittaja 1340R86 » 14 Maalis 2013, 13:15

gsxr kirjoitti:En kyllä nostanut kierroksia kuin johonkin max 3000rpm ja siinä oli eroa koko ajan. Olen itse kuvitellut keskimmäisten ja reuninmaisten sylinterien sytytyseron olevan noin 2-3 astetta. Niin mullahan ei sytytyskartalla unify nappia ole painettu vaikka joskus on ollut mielessä niin tehdä.
Pitäs varmaan painaa ja tehdä sama vertailutesti uudestaan. Vois johtua tuosta ne erilaiset luvut!

Jonkun teknisiä tietoja sisältävän juttun mukka
K2:osessa olis ero 8 astetta
eli reunimaiset 11 ja keskimäiset 3 astetta 1150kieroksen kohdalla

E:onkohan tämä ennän tähän pikaopas otsikoon sopivaa juttua




Edited By 1340R86 on 1363259853

Kirjoittaja gsxr » 13 Maalis 2013, 01:51

En kyllä nostanut kierroksia kuin johonkin max 3000rpm ja siinä oli eroa koko ajan. Olen itse kuvitellut keskimmäisten ja reuninmaisten sylinterien sytytyseron olevan noin 2-3 astetta. Niin mullahan ei sytytyskartalla unify nappia ole painettu vaikka joskus on ollut mielessä niin tehdä.
Pitäs varmaan painaa ja tehdä sama vertailutesti uudestaan. Vois johtua tuosta ne erilaiset luvut!

Kirjoittaja 1340R86 » 11 Maalis 2013, 12:24

gsxr kirjoitti:Testasin tuota sytytystä. Pyörä takapukille, ykkönen sisään ja käyntiin. Kevyellä pintakaasulla kun käytteli ja vertaili ign mapissa liikkuvia soluarvoja ja reaali-ikkunassa näkyvää sytytysarvo lukua niin eivät olleet yhteneväiset. Ikkunassa oleva arvo oli koko ajan suurempi kuin kartan soluissa sillä tarkastelu hetkellä, jostain syystä.

Mutta kun sääti kartasta solujen luvut liioitellun pieneksi niin ikkunassa oleva arvo myös putosi ja pyöräkin tuntui käyvän raskaasti joten tuon perusteella kartan säätäminen vaikuttaa myös pintakaasulla. Vaihtokohta oli tämän testauksen aikana koko ajan se 11,2%.

Mutta miksi nuo luvut ei ole yhteneväiset, se jäi epäselväksi. Eroa niissä oli se ~5-10 astetta.
Olikos tuo eroläpi koko alueen,
mikähän pytty on se mistä hakee näytöön sen "reali" tiedon

jos sitä näyttöä jotenkin häirtsee se vakiona oleva sytysero
keskimäisten ja reunimaisten välillä(eikös se ollut jotain tuomoista luokka)
vakoina se lienee joku keskiarvoistettu luku kaikista sylinteristä

Kirjoittaja gsxr » 03 Maalis 2013, 14:24

Testasin tuota sytytystä. Pyörä takapukille, ykkönen sisään ja käyntiin. Kevyellä pintakaasulla kun käytteli ja vertaili ign mapissa liikkuvia soluarvoja ja reaali-ikkunassa näkyvää sytytysarvo lukua niin eivät olleet yhteneväiset. Ikkunassa oleva arvo oli koko ajan suurempi kuin kartan soluissa sillä tarkastelu hetkellä, jostain syystä.

Mutta kun sääti kartasta solujen luvut liioitellun pieneksi niin ikkunassa oleva arvo myös putosi ja pyöräkin tuntui käyvän raskaasti joten tuon perusteella kartan säätäminen vaikuttaa myös pintakaasulla. Vaihtokohta oli tämän testauksen aikana koko ajan se 11,2%.

Mutta miksi nuo luvut ei ole yhteneväiset, se jäi epäselväksi. Eroa niissä oli se ~5-10 astetta.

Kirjoittaja gsxr » 18 Helmi 2013, 13:43

Minäpä kokeilen sitä kunhan saan pyörän muuten iskuun. Katsotaan miten käy.

Kirjoittaja 1340R86 » 18 Helmi 2013, 12:03

gsxr kirjoitti:No näin varmaan onnistuisi jos menisi penkissä käymään.

Edit, näkykös siinä ecueditorin näytössä myös reaaliaikainen sytytysennakko pyörää käytellessä?

Itselleni vastaten, näkyyhän siinä. Tuon avullahan saa testattua vaikuttaako muutokset iap alueella?
Sillä sen tutkailun pitäis onnistua

Kirjoittaja gsxr » 16 Helmi 2013, 21:04

No näin varmaan onnistuisi jos menisi penkissä käymään.

Edit, näkykös siinä ecueditorin näytössä myös reaaliaikainen sytytysennakko pyörää käytellessä?

Itselleni vastaten, näkyyhän siinä. Tuon avullahan saa testattua vaikuttaako muutokset iap alueella?




Edited By gsxr on 1361043222

Kirjoittaja 1340R86 » 16 Helmi 2013, 20:17

gsxr kirjoitti:
jarim kirjoitti:Kysymys ennemminkin oli siitä mistä IAP alueen sytkäarvot kaivetaan?
Juuri sitä tietoa kaipasin. Eli otetaanko ne iap:n sytkäarvot sieltä sytytyskartalta mihin on mahdollista tehdä muutoksia ecueditorissa.
Hetimiten tulee mieleen konsti sen selvitämiseen,
Tekke siihen syttyskarttan selkeän muutokse ecueditorilla,
Ja mitta koneen käydessä IAP kartan aluella,
Joku ecueditoria kehitänyt osaa varmaan sen myös suoraan kertoa

Ylös