Varoituksen sana - aluslevy halkesi

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Varoituksen sana - aluslevy halkesi

Kirjoittaja 116-1146851093 » 01 Helmi 2007, 15:41

Mulla kanssa motecin laukkutelineet, sattu buffalon tankkilaukku istumaan perätelineeseen kuin nenä päähän. Oon nyt sitä kuskannut siinä, eipähän tankki naarmuunnu. Eikä takajakkaralle kunnolla mahdu kun kapan laukku paikalla.

Kirjoittaja busapappa2 » 22 Tammi 2007, 13:19

Vanha asia, mutta AINA TERÄKSINEN ALUSLEVY ! Mulla 52 l Kappa selkänojalla, sekä pultattu kii etupään tattien läpi/boxin läpi ja siipimuttereilla & isoilla prikoilla kii boxin sisältä ! TAATUSTI PYSYY VAIKKA AJASIT *** SATAA JA NOJAIS KUKA TAHANSA . :D

Kirjoittaja jusna » 28 Huhti 2006, 11:42

takuuseen meni. R.M Heino lähettää siis uuden aluslevyn. :thumbup:

Pikkasen kuitenkin hirvittää laittaa se paikalleen jos tekee prkl uudestaan saman tempun...???

t. jusna

Kirjoittaja Sepe » 25 Huhti 2006, 09:01

Timppa kirjoitti:Ok. Kepöstä löysin k40:n tolla tattikiinnityksellä, joten oman telineen joudun muuttamaan. Ei varmaan ainakaan heikompi tuu kun sillä asennuslevyllä, kulutustavaraa kun tuntuvat olevan ???
No jaa enpä tiedä. Ei toi kyllä levystään tai sen kiinnityksestä leviä. Mulla toi levy ei ole muovia vaan jotain metallia. Niistä korvakkeista joista tulee pyörään kiinni se leviää ekana.

Kirjoittaja Timppa » 24 Huhti 2006, 23:31

Ok. Kepöstä löysin k40:n tolla tattikiinnityksellä, joten oman telineen joudun muuttamaan. Ei varmaan ainakaan heikompi tuu kun sillä asennuslevyllä, kulutustavaraa kun tuntuvat olevan ???

Kirjoittaja Sepe » 24 Huhti 2006, 21:56

Timppa kirjoitti:
Sepe kirjoitti:Mullahan siinä on se Givin adapterilevy jossa sitten vasta toi laukku on kiinni.

Miksi näin ??? Tossa toisessa topicissa just yritin pähkäillä, josko kaikki givin/kapan laukut kävis suoraan tohon orggistelineeseen... Pienellä modauksella näin myös lienee...

Juu kattelin sitäkin. Sen takia kun sitä telinettä ei ole modattu vaan siihen on laitettu se levy kiinni. Ei tainnut olla silloin vielä tuota Teecay mallia telineestä. Silloin -03 oli vain sitä toista mallia omaa telinettä. Sitten kun taas laukut oli toista mallia niin lopputulos oli toi. :D

Kirjoittaja martti » 24 Huhti 2006, 21:38

Motechillakin on sekä metallisia että muovisia levyjä tässä tapauksessa oli muovinen :O

Kirjoittaja Timppa » 24 Huhti 2006, 20:15

Sepe kirjoitti:Mullahan siinä on se Givin adapterilevy jossa sitten vasta toi laukku on kiinni.
Miksi näin ??? Tossa toisessa topicissa just yritin pähkäillä, josko kaikki givin/kapan laukut kävis suoraan tohon orggistelineeseen... Pienellä modauksella näin myös lienee...

Kirjoittaja Sepe » 24 Huhti 2006, 19:30

RHead kirjoitti:Juu itelläkin on kestänyt kyllä toi suzukin orkkisteline k44 laukun kanssa +250 vauhteja .. ja sitten tieliikennenopeuksia isommilla painoilla (10kg)

Mullapa se ei kestänyt ~200km/h viron teitä 10kg kuormalla. :D Onneks virolaiset on näppäriäpoikia hitsaamaan. Nyt taas kestää! Siitä ne kiinnikkeet murtui. Mullahan siinä on se Givin adapterilevy jossa sitten vasta toi laukku on kiinni. Eikös tässä nyt just se Motechin adapterilevy ollut haljennut? Maizalle meinattiin laittaa siihen Motechin telineeseen samanlainen adapterilevy kuin mulla on, ei se muovi kestä. :oops:

Kirjoittaja martti » 24 Huhti 2006, 18:00

Eihän millään laukkusarjalla sais valmistajien mukaan ajaa kuin max 130 pelkäävät kai enemmänkin laukkujen vaikutusta aerodynamiikkaan ja ajo ominaisuuksiin kuin laukkujen kyydissä pysymistä.Olen miekii ajanu 250 SW-motechit ja täys laukkusarja mukana ja hyvimpä mukana tulivat.Ja mitä tulee vatkaukseen josta mainitsin aikaisemmin niin kysymys on vähän huonommasta tiestä jollaisella vatkaa givin oma valutelinekin.Ollu joskus männä vuosina ( CBR1000) moiset vermeet. :oops:

Kirjoittaja RHead » 24 Huhti 2006, 16:44

Juu itelläkin on kestänyt kyllä toi suzukin orkkisteline k44 laukun kanssa +250 vauhteja .. ja sitten tieliikennenopeuksia isommilla painoilla (10kg)

Kirjoittaja jusna » 24 Huhti 2006, 15:15

villeh kirjoitti:naapuri osti xx kapan sarjan ja sillä ei ainakaan saanu ajaa kun 120... ja eihän se sitä meinaa et ne heti hajoais, tai vaatis noin paljon vauhtia hajotakseen, vaan se runko on mitotettu niille vauhdeille ja jos ajetaan kovempaa. laukusta tulee paljon ilmanvastuskuormaa, joka taas vaikuttaa telineeseen.
ja jos se teline on jo vatkannu vauhissa niin ei oo ihme et se väsyy ja aikanaan hajoaa...


Juu-u. Aikanaan varmaan hajoaakin mutta kun käyttöä on ollut suhteellisen vähän, niin ei voi puhua mistään pitkäaikaisesta rasituksesta. Se tässä lähinnä hämmentää, tämä telineen tuoreus.

No, onneksi on vielä pari laukkua + telineet ehjinä (kop kop) ja tankkilaukku. Ehkäpä pitää laittaa tavararulla kesäksi busan persieeseen ni jos irtoo voi etsiä syyllistä peilistä... :;):

Kirjoittaja villeh » 24 Huhti 2006, 15:00

jusna kirjoitti:Ei saisi ajaa kuin 120km/h max? No, laukun tippumishetkellä vauhtia oli tasan puolet.

Mielenkiintoista, että Hayabusaan tarkoitetut laukkutelineet olisi tarkoitettu vain murto-osaan pyörän vauhtikapasiteetista. Ja valmistaja taitaa vielä olla saksalainen, tuo autobahnien pikku vipeltäjä.

Kiinnityksestä en muista yksityiskohtia, mäsä osa meni liikkeeseen. Kiinnikkeistä se ei hajonnut vaan muovi yksinkertaisesti lohkesi. Telineet itsessäänhän tuntuvat jämäköiltä. Ainakin jos vertaan Five Starseihin jotka oli ed. pyörässä. tosin kesti nekin ilman mukinoita.
naapuri osti xx kapan sarjan ja sillä ei ainakaan saanu ajaa kun 120... ja eihän se sitä meinaa et ne heti hajoais, tai vaatis noin paljon vauhtia hajotakseen, vaan se runko on mitotettu niille vauhdeille ja jos ajetaan kovempaa. laukusta tulee paljon ilmanvastuskuormaa, joka taas vaikuttaa telineeseen.
ja jos se teline on jo vatkannu vauhissa niin ei oo ihme et se väsyy ja aikanaan hajoaa...

Kirjoittaja jarim » 24 Huhti 2006, 14:58

No johan on. Itse olen epäillyt tuota Suzukin oman telineen kestävyyttä mutta niin se vaan on perässä tullut ja Saksassakin on käyty, vauhtikin pyrittiin pitämään koko ajan pikemminkin yli 220 kuin alle 120... :p

Kirjoittaja jusna » 24 Huhti 2006, 14:20

Ei saisi ajaa kuin 120km/h max? No, laukun tippumishetkellä vauhtia oli tasan puolet.

Mielenkiintoista, että Hayabusaan tarkoitetut laukkutelineet olisi tarkoitettu vain murto-osaan pyörän vauhtikapasiteetista. Ja valmistaja taitaa vielä olla saksalainen, tuo autobahnien pikku vipeltäjä.

Kiinnityksestä en muista yksityiskohtia, mäsä osa meni liikkeeseen. Kiinnikkeistä se ei hajonnut vaan muovi yksinkertaisesti lohkesi. Telineet itsessäänhän tuntuvat jämäköiltä. Ainakin jos vertaan Five Starseihin jotka oli ed. pyörässä. tosin kesti nekin ilman mukinoita.

Ylös