03 busa ei käynnisty - Chec valo palaa

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: 03 busa ei käynnisty - Chec valo palaa

Kirjoittaja jarim » 10 Huhti 2016, 23:32

Juuri edellä mainittu harmittaa monessa säikeessä itseänikin kun tarinoitu on mutta ongelman ratkaisu jää monelta kertomatta. Hienoa kun oman tapauksesti kerroit!

Kirjoittaja keesto » 09 Huhti 2016, 21:07

Kaikki vakiokohteet oli ok. Sulakkeet, releet, tappokytkin, vapaalla, kaatumisanturi silmämääräisesti ehjä. Pumppu ei pyörähtänyt.

Vittuunnuttuani putsasin tankin alla olevat sähköliitännät ja ruikin elektroniikkaputsia vähän joka suuntaan jolloin lähti toimimaan... hetkeksi. Vika palasi parin päivän seisonnan jälkeen ja sama sekava sohiminen spraylla "korjasi" jälleen tilanteen.

Toinen pari silmiä tallilla huomas tänään, että iski kipinää startatessa. Edellisen omistajan jäljiltä maadotuspiste (jossa tyhjäkäynnin säätöruuvi kiinni) ihan vituillaan, ylipitkä pultti ja kierteet paskana joten kengät heiluu vapaana. Kyl sen olin huomannu et heiluupa vapaasti tuo säätönuppi, mut ei tullut mieleen et siihen olisi myös jotain maadoitettu.

Eli ei varsinaisesti vika vaan jonkun rävellyksen ansio. Täytyy tuo maadoituspiste fiksaa, tod näk siinä se oli. Busa on mulle tuore tuttavuus, nyt vasta päässyt kunnolla opettelemaan mitä katteiden alla on.

Et näin edennyt oma episodi. Stooria lähinnä siks, kun tympii yli kaiken vikoja googlatessa eri foorumeiden threadit, joissa vaan kerrotaan lopuksi että KUNNOSSA ON, ilman mainintaa miten vika havaittiin ja korjattiin. Mun tapauksesta tuskin on kenellekään samojen oireiden kanssa painivalle hyötyä. Rävelletty maavika, klassikko.

Kiitos ja anteeksi :)




Edited By keesto on 1460225547

Kirjoittaja jarim » 07 Huhti 2016, 15:28

Tuo aiheuttaa vain sen että startti ei pyöri kun starttia painaa, ei edellä kuvatunlaisia oireita.

Kirjoittaja race » 07 Huhti 2016, 14:41

:) minulla ainakin teki noi Ls:n säädettävät/lyhyet kahvat kesken ajokautta et ei kytkinkahva ottanutkaan "pohjaan" ja mopo ei sit startannut enää, muistin :bulb: tuon jostain topicista ja säädin tuota kahvaa edemmäksi tangosta niin alko pelittää..oli vaan hakusessa kun kesken kautta /ajopäivää alkoi temppuilee.

Kirjoittaja jarim » 07 Huhti 2016, 14:00

Ei kuulu jäädä H asentoon vaan palata näyttämään koneen sen hetkistä lämpötilaa. Oletettavasti myöskään polttoainepumppu ei käy päällä kun virrat kääntää päälle? Palaako vapaan merkkivalo kun vaihde on vapaalla? Vakiohommat kuten killswitch on tarkistettu? Eihän kaatumisanturin johto ole irti? Itse anturi on tankin kiinnitysraudan alla.

Kirjoittaja keesto » 07 Huhti 2016, 08:06

Sama vika täällä. Check palaa, FI ei. Mittaritesti ok. Sulakkeet ok.
Talvella tuli käynnisteltyä pariin otteeseen, toimi. Tänään ropasin katteita ja stongaa + tankki kävi ylhäällä. Onko näillä nurkilla jotain piuhoja antureita tms, mitkä helposti huomaamatta räpeltyy irti? Silmämääräisesti kaikki näyttäs kuitenkin olevan paikallaan.

Btw, kuuluuko mittaritestin jälkeen lämpötilaneulan jäädä H asentoon?

Kirjoittaja anaconda » 07 Maalis 2015, 20:42

Akku matalalla jännitteellä,aiheutti vian ainakin mulla. Akku laturiin ja heti käynnisty.:D

Kirjoittaja cosworthpower » 27 Tammi 2013, 23:42

Isot kiitokset näistä vinkeistä, tarvii alottaa tutkiskelu kun ehtii. Ilmoittelen kun vika löytyy!

Kirjoittaja gsxr » 26 Tammi 2013, 22:04

Taisipa olla että palanut ignition sulake aiheutti myös moisen ongelman. Löytyy mittariston vasemmalta puolelta muovien alla olevasta sulakerasiasta.

Kirjoittaja tohtori1 » 26 Tammi 2013, 18:34

Itsellä kerran kanssa etsittiin vikaa samanlaisessa tapauksessa, takakatteen alla oli muovinen sähköjohtojen liitin päässyt irti. :wtf: :wtf: :wtf:

En ymmärrä miten se napsautettava malli oli yhtäkkiä sieltä pompannut auki mutta näin kävi ja kyllä pitkään oltiin kysymysmerkkinä että mikä vikana..

:D

Kirjoittaja 107-1089231881 » 26 Tammi 2013, 06:53

Samoja juttuja kertaan ku edellisetkin,mutta toivottavasti helpommin ymmärrettävässä muodossa.

Kytkin kaffa: Täytyy olla painettuna pohjaan ja jos on kaffat vaihdettu niin raja ei välttämättä poistu kun kaffa on säädetty lähelle stongaa. Käännä säätö asentoon 1. Liittimen irroittamalla saat rajan poistettua hyppylangalla.

Seisontajalan rajan voi kytkeä pois myös yhdistämällä johdot

Tappokytkin pois päältä ja vaihde vapaalle.

sitte lähtee viimmeistään....

Kirjoittaja cosworthpower » 26 Tammi 2013, 05:14

Kaikkea näitä ns. helppoja juttuja kokeiltu, mutta ei auta... En ole ehtinyt perehtymään asiaan paremmin mutta ajattelin kysellä valmiiks että mitä kannattais ekaks ruveta rassaileen kun kiireiltään ehtii.

Kirjoittaja waiski10 » 26 Tammi 2013, 02:11

Killswitch.

Kirjoittaja gsxr » 26 Tammi 2013, 01:37

Onhan vaihde vapaalla jos nojaa seisontajalkaan kun yrität käynnistää, muistelisin päälle kytketyn vaihteen aiheuttavan tuolaisen ilmiön.

Kirjoittaja cosworthpower » 26 Tammi 2013, 01:19

Joo elikkä on tollanen 2003 vuoden busa ja se ei käynnisty. Chec valo palaa taulussa. Mitään ei kuulu kun vääntää avaimesta virrat päälle, b-pumppu ei pyöri...

Ylös