Mihin takapumppu huoltoon?

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Mihin takapumppu huoltoon?

Kirjoittaja bussijuntti » 30 Huhti 2015, 10:31

skuuki on vieläpä tuossa naapurissa "13km" taidan kiikuttaa sinne.

Kirjoittaja Timba » 30 Huhti 2015, 08:03

Timba kirjoitti:Kokeiles TÄTÄ, on aika guru ainakin crossien kanssa.

Edelleen suosittelen Skuukia.

Kirjoittaja bussijuntti » 30 Huhti 2015, 07:30

keula täytyy uudistaa gen2sen hilppeisiin tullee jarru päivitys sitte samalla miten tuo gen2sen takapamppu onko siinä eroa 1seen niitä ois ebay väärällään ja vielä ihan ajamattomia.laiska minä ku en viittiny kyykistyä tallissa talvella ku oli 1nen ja 2nen vierekkäin :p

Kirjoittaja Arctikdiver » 29 Huhti 2015, 12:41

bussijuntti kirjoitti:alkais olla tämä homma ajankohtainen mihis se nyt kannattaa kiikuttaa sadankilometrin säteellä nurmijärvestä?
niin ja mahtaako olla eroa gen2 tuubin kans teknisesti tai tai säätöjen kannalta onko se yhtään viisaampi.ps.köyhällä ei ole varaa öhläriin :(
Mie teetätin oman takapampun huollon PHT-Speedissä Järvenpäässä. Vie samalla keulakin huoltoon :arskat:

Kirjoittaja bussijuntti » 29 Huhti 2015, 06:24

alkais olla tämä homma ajankohtainen mihis se nyt kannattaa kiikuttaa sadankilometrin säteellä nurmijärvestä?
niin ja mahtaako olla eroa gen2 tuubin kans teknisesti tai tai säätöjen kannalta onko se yhtään viisaampi.ps.köyhällä ei ole varaa öhläriin :(




Edited By bussijuntti on 1430278055

Kirjoittaja snuggles » 19 Helmi 2014, 12:29

Tässä topikissa mainittu useampia pystyviä pajoja mitkä voivat, ja ovat tehneetkin huoltoja busan iskariin. Joku vuosi sitte laitatin Racetech gold valve tsydeemin ym öljyt ja muut. Se pelti voi hämätä joitain seppiä, tahi sitte lukevat jostain manuskasta missä väitetään ettei ole huollettavissa.

Kirjoittaja verhoilija » 19 Helmi 2014, 09:12

voivoi busan takaiskari on oikeestikkin purettavaa mallia.
kun vertaatte sitä esim penttiperus toota korollan iskariin huomaatte eron rakenteessa(mitään ei ole hitsattu kiinni)

kelkoissa juurikin samanperiaatteen iskareita joita huollettava joka vuosi.. :rasberry:
kun vaihdattaa öljyn ja "kaasun" tulee siitä taas uusi ja toimiva. edellyttäen että stefat ehjät ja ei ole jäänyt kaivinkoneen/rekan alle.
lähetys pohjoiseen niin alkaa tapahtuun. :mosh: :mosh:

Kirjoittaja toimeve » 19 Helmi 2014, 07:15

Hayapari kirjoitti:Käytetty Öhlinskin kelpaisi, jos sellaisen pystyy huollattamaan.
...suosittelen. Pystyy.

Kirjoittaja Timba » 19 Helmi 2014, 00:15

Kokeiles TÄTÄ, on aika guru ainakin crossien kanssa.

Kirjoittaja Hayapari » 18 Helmi 2014, 21:45

Pariin pääkaupunkiseudulla olevaan iskarihuoltopajaan soitin ja vastaukseksi sain: 1. Ei ole huollettavissa, ei pysty avaamaan eikä ole osia saatavissa. 2. Stefan vaihdon ja putsauksen pystyy tekemään. Ei muuta.

Nyt pitäisi sitten vain löytää paja, joka olisi pystyisi noihin hommiin.

Öhlins tms. tilalle olisi varmaan hyvä ratkaisu. Öhlins, jonka esijännitys olisi säädettävissä taitaa maksaa n. 1400¤. Se on vähän liikaa tässä vaiheessa. Käytetty Öhlinskin kelpaisi, jos sellaisen pystyy huollattamaan.

Kirjoittaja snuggles » 18 Helmi 2014, 21:27

On huollettavissa joo, niinkuin tässä edellä mainittu. Niihin saa venttiilikittiäkin sisälle millä vaimennuksia muutettua. Iskaripajat pitäs osata tuommoisen remontin, sekä typen täytön. Tahi sitte joku muu tilalle, Öhlins tms, jos kerran säätöä oli tarves.

Kirjoittaja Hayapari » 18 Helmi 2014, 15:31

Oliko sinulla joku paikallinen paja, joka pumpun avasi ja kaasut täytti? Onnistuisiko sama homma myös meikäläisen vaimentimelle? Jos olisi homma olisi mahdollista, niin millaista suuruusluokka kustantaisi?

Kirjoittaja mkn016 » 16 Helmi 2014, 21:49

Tuota noin. Itselläkin saman ikäinen, 03 vuotunen ja alkoi viime syksynä hypyttää perää ja heitoissa keinumaan. Otin sitten ajokauden päätteeksi takaiskarin irti ja hieman tutkiskelin mitäpä tuolle vois tehdä.

ns. lisäsäiliön peltilommin kun sai avattua niin sen alta paljastui venttiili, jolla kaasut saa täytettyä. ja saatiin purettua pumppu. Omastani olivat kaasut karanneet. Öljy oli suht hyvän näköistä. Huolto-ohje ei tosin kerro mitä öljyä tuolla on, joten tilalle laitettiin hyvällä "arvauksella" suzukin L01 öljyä vastaavaa litkua. ja juu. katottiin öljystä vähän muutakin kun SAE luokitus.. sit kaasut perään ja homma bueno. eiköhän tuo ens kesälle parempi oo

Kirjoittaja Hayapari » 16 Helmi 2014, 20:00

Uusi takavaimennin, mitta millainen?

Vanha keskusteluketju löytyi, mutta ei vastausta asiaan, joka askarruttaa.

Haynesin/Suzukin huoltokirjan mukaan takavaimennin on kestää pyörän iän. Tarvittava huolto on vain pesua ja tarkkailua.

Muutaman huoltoliikkeen kommenttien mukaan alkuperäistä vaimemenninta ei ole tehty avattavaksi, eli sisuskaluja ei pysty huoltamaan. Vaimennin on siis huoltovapaa, joka tarkoittaa, että se pitää vaihtaa uuteen aikanaan.


Kiinnostaisi vaihto uuteen (tai käytettyyn), jonka pysytyisi tarvittaessa huoltamaan. Lisätoiveena olisi myös jousen esijännityksen helppo säätö.

Nykyinen ajo on lähinnä matkailua. Välillä päällä on kaksi henkilöä ja matkakamppeet ja joskus taas yksin reppu selässä.

Busa on mallia -03 ja vaimennin on alkuperäinen. Etupään öljyt vaihdoin toissa vuonna ja silloin huomasin kuinka tiet muuttui tasaisemmiksi huollon jälkeen.

Onko jollakin kokemusta tai ehdotusta millainen vaimennin kannattaisi vaihtaa alkuperäisen tilalle?

Crossipyöriin on saatavissa käteviä säätövermeitä jousen säätöä varten ¸http://www.xtrig.com/. Tällainen riittäisi minullekkin. Mistä tällaisen löytäisi Busaan?

Kirjoittaja 109-1268510473 » 16 Syys 2012, 13:08

Talven projektiksi menee, ei se vielä mitenkään huonolta tunnu, vähän oon jousta ja vaimennuksia höllänny ittelleni sopivaksi kun oon busanistiksi lapsen kokoinen (vähä alle 80kg..). Mut monestihhan nuo hiipuu pikkuhiljaa, että muutoksen huomaa vasta kun pumppu on huollettu. Kisa aikoina rr hommissa ainakin öhlärissä huomasi eron, kun sen kerran kahteenvuoteen huollatti.

Ylös