TPS ANTURI - vinkkejä

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: TPS ANTURI - vinkkejä

Kirjoittaja Purkuosia.com » 06 Syys 2012, 21:19

Täällä oli kanssa rikki toi TPS ja antoi kaikenlaisa muita vika koodeja.

Kirjoittaja 109-1332102465 » 06 Syys 2012, 21:08

tuota onkelmallista tpssää räplätessäni huomasin jotta kun siitä anturin päästä"jotain kumivalua alkuperäisessä"painaa vaikka sormella kevyesti pyörän käydessä niin rupeaa röpöttämään taikka sammuu.anturin sisällä oli myös ruosteista vettä?ilmeisesti juuri tuo kumivalu päästänyt läpi koska oli reunoiltaan melkoisen perstunut.eikun uusi tilalle ja johan keulii ja pysyy viivakin tismalleen siinä missä pitää.pyörä on oireillut koko kesän ja vikaa etitty kissojen ja koirien kanssa.on se hyvä kun löytyi näin ajokauden lähestyessä loppuaan prkklle....ecu editorillakin jossain jossain vaiheessa jopoa tutkailtiin ja sieltähän näkyy myös tuo tpssän toiminta ja läppien avauma,sen mukaan sillä hetkellä olis pitänyt anturin toimia.no apropoo,nyt pari viikkoa päästelty anturin vaihdon jälkeen päivittäin eikä tietoakaan mistään entisistä ongelmista.

eikös tuon tps vian pitäisi lyödä vikavalot ja koodit tauluun?vai onko se vain jos se kyykkää kokonaan?




Edited By miska72 on 1346955165

Kirjoittaja jarim » 27 Elo 2012, 19:11

Juu, tyhjäkäynnin verran siinä on huomiota. Viiva keskellä kuitenkin itsellä tuo 0.6%.

Kirjoittaja snuggles » 27 Elo 2012, 14:22

Eli onko viivan säädössä keskelle huomioitu että kaasu on tyhjäkäynnin verran auki ? Oikeasti läppä kiinni on sitte 0%. Näissä saattaa olla jotain vaihtelua miten kukin tykkää tyhjäkäynnin pitää.

Kirjoittaja jarim » 26 Elo 2012, 22:41

Mielestäni ei koska tuolla periaatteessa säädetään koko 0-100% vastaavuus. Kaasu täysin kiinni on avautuma normaalisti 0.6-1.2% luokkaa (voi tarkistaa myös ecueditorilla).

Kirjoittaja snuggles » 26 Elo 2012, 20:46

jarim kirjoitti:C00 edessä on sitten viiva eli pyörän käydessä TPS säädön oikein ollessa näyttää tältä: -C00. Jos tuo viiva on ala- tai yläreunassa niin TPS vaatii säätöä. Sehän löytyy ruiskurungosta vasemmasta reunasta. Torxin löysäys ja anturia ylös tai alas niin että sen viivan saa pyörän käydessä keskelle niin on kohdillaan ja torxi kiinni.
Mites jos nostaa tyhjäkäyntiä selkeesti, olisko jotain syytä passata TPS siihe säätöön keskelle ?

Kirjoittaja 109-1332102465 » 17 Elo 2012, 17:11

ite kokeilin nyt säädellä tuota anturia,ei saa käytännössä millään viivaa tuohon keskelle niin että se pysyis.kun säädän sen siihen pyörän olessa sammuksissa niin muuttuu kun käynistää.tyhjäkäynnillä jos sattuu jäämään keskelle niin kun ajat niin jopo rupeaa käymään paksulla nykii ja rykii ei käy tyhjäkäyntiä ym ja kun pysähdyt/sammutat/käynnistät uudelleen tai teet mitä vaan on viiva eripaikassa,yleensä yläreunassa ja sielä myös pysyy jos et yritä säätää.kaasun käyttökään ei vaikuta koska saattaa muuttaa paikka itekseen sammuksissa/tyhjäkäynnillä.läpätkin on jokuaika sitten synkattu.
kellään kokemuksia mitenkä pyörä oireilee kun anturi säädetty väärin tai rikki?

Kirjoittaja verhoilija » 16 Elo 2012, 21:56

eka viestini, mutta pakko sanoa että itselläkin tekee juuri tuota että kun kaasuttelee niin tuntuu että viivan paikka muuttuu.. ja pyöränä 99busa. huomenna synkkaan kaasu läpät joten tutkii sitten.

Kirjoittaja 109-1332102465 » 16 Elo 2012, 19:39

jarim kirjoitti:Saattaahan se kahta eri karttaa käyttääkin nimittäin jos vaihdeanturi on paskana eikä oikeaa vaihdetietoa tule eculle... Mutta TPS: kuskin penkin alta vasemman persposken puolelta, yleensä rungon ja takakatteen välistä löytyy sellainen valkoinen nelinapainen liitin johon tulee kaksi johtoa ja jossa on kumitulppa päässä. Hyppylangalla nuo johdon päät yhteen niin pyörä menee ns. dealer modeen ja kellon tilalle pitäisi ilmestyä vikakoodi joka on C00 jos vikoja ei ole. C00 edessä on sitten viiva eli pyörän käydessä TPS säädön oikein ollessa näyttää tältä: -C00. Jos tuo viiva on ala- tai yläreunassa niin TPS vaatii säätöä. Sehän löytyy ruiskurungosta vasemmasta reunasta. Torxin löysäys ja anturia ylös tai alas niin että sen viivan saa pyörän käydessä keskelle niin on kohdillaan ja torxi kiinni.

entäs jos se viiva vaihtaa satunnaisesti paikkaansa pyörän käydessä,jos esim annat kaasua niin viiva jää joko ylä yai ala laitaan.uudelleen käynnistäessä saattaa olla eripaikassa.voisko olla silloin paskana koko anturi.vai johtuiskohan siitä että läpät jää hieman eri asentoon.toisaalta tekee tota tyhjäkäynnilläkin niin eihän silloin läppien asento itekseen miksikään muutu.

Kirjoittaja jarim » 29 Maalis 2012, 22:29

Saattaahan se kahta eri karttaa käyttääkin nimittäin jos vaihdeanturi on paskana eikä oikeaa vaihdetietoa tule eculle... Mutta TPS: kuskin penkin alta vasemman persposken puolelta, yleensä rungon ja takakatteen välistä löytyy sellainen valkoinen nelinapainen liitin johon tulee kaksi johtoa ja jossa on kumitulppa päässä. Hyppylangalla nuo johdon päät yhteen niin pyörä menee ns. dealer modeen ja kellon tilalle pitäisi ilmestyä vikakoodi joka on C00 jos vikoja ei ole. C00 edessä on sitten viiva eli pyörän käydessä TPS säädön oikein ollessa näyttää tältä: -C00. Jos tuo viiva on ala- tai yläreunassa niin TPS vaatii säätöä. Sehän löytyy ruiskurungosta vasemmasta reunasta. Torxin löysäys ja anturia ylös tai alas niin että sen viivan saa pyörän käydessä keskelle niin on kohdillaan ja torxi kiinni.

Kirjoittaja alpine » 29 Maalis 2012, 15:29

nii tosiaan -99 bussi kyseessä. rupeen tulpat vaihtaan ja venttiilit tarkistaan ja ruiskut synkkaan, nii samallahan ton pumpun suodattimen putsais ja tarkistas ton tps:n..

Kirjoittaja alpine » 29 Maalis 2012, 15:15

kertokaas nyt kaikki maholliset systeemit tosta tepsin säätämisestä ja testaamisesta. ihan mielellään alusta loppuun asti kiitos :) peukalo ei keskellä kämmentä ole, mut ei nyt kauheena oo tullu rassattua näitä pyöriä ja pitäs toi tarkistaa ku meinaa nypyttää ja 6 vaihteella matka ajossa tuntuu niinku käyttäs välillä 2 eri vaihteen karttaa. kittoooos

Ylös