gen1 ei starttaa aina

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: gen1 ei starttaa aina

Kirjoittaja jesse55 » 14 Elo 2014, 20:11

Rm-Heinolla mikrokytkin 21.90 joten ei kannata lähteä tilaileen.

Kirjoittaja Jaku » 12 Elo 2014, 07:10

Myös starttinapin mikrokytkin voi olla syypää... Näin olen ainakin itsellä havainnut

Kirjoittaja 1340R86 » 11 Elo 2014, 23:07

jesse55 kirjoitti:Just ajoin pyörän parkkihalliin ja ei mitään ongelmaa käynnistyä, säädin kahvan vielä ääriasentoon. Mistäs suomenmaalta sais sellaisen kytkimen? Ei rm-heino.
Mahtaa löytyä tuolta
http://www.mp-osat.fi/fi....-kahvat

Kirjoittaja jesse55 » 11 Elo 2014, 18:02

Just ajoin pyörän parkkihalliin ja ei mitään ongelmaa käynnistyä, säädin kahvan vielä ääriasentoon. Mistäs suomenmaalta sais sellaisen kytkimen? Ei rm-heino.

Kirjoittaja jesse55 » 11 Elo 2014, 17:36

Juu on tosiaan joku kultainen kiinan malli, mut kyllä se kytkimen mikro naksahtaa ja kun koittaa startata. Silloin kun ei tapahdu mitään niin valot himmenee... et jotain siis jossain tapahtuu. Kertaakaan ei ole tehnyt mitään vastaavaa, lisäyksenä vielä et ajoin tosiaan kaatosateessa viime torstaina kotiin, et olisiko joku paikka ottanut vedestä itteensä?



Edited By jesse55 on 1407767819

Kirjoittaja jarim » 11 Elo 2014, 17:30

Todennäköisimmin se "kytkimen kytkin" syyllinen jos ei tosiaan tee mitään starttinappia painaessa. Onko sulla muuten vakio kytkinkahva vai joku aftermarket malli? Itse huomasin että tommosella kiinan short mallisella pitää kahva säätää melkein ääriasentoon ulos että se pohjaan painettaessa painaa myös sitä mikrokytkintä.

Kirjoittaja jesse55 » 11 Elo 2014, 17:16

Juu tänään ensimmäistä kertaa samanlaisia ongelmia, starttausta yrittäessä ei tapahdu mitään.. parin painalluksen jälkeen yritti, mut ihan kuin olisi virta katkennut kesken yrityksen. Sitten kun starttas niin lähti heti käyntiin. Kotiin ajettua lähti pihassa normaalisti käyntiin, otin kytkimen mikron irti ja putsasin. Tämän jälkeen ei taas lähtenyt, mutta hetken päästä taas normaalisti?? Silloin siis kun ei tapahdu mitään niin ei kuulu edes releen naksausta, onko vika siis kytkimen mikrossa vai startin releessä?? Akku on uus tehokkaampi malli ja siinä ei ole mitään vikaa.

Kirjoittaja suihkukone » 26 Kesä 2014, 09:24

jarim kirjoitti:Meinaat ettei syytä ole noita hiiliä vaihtaa? Pitäisikö niiden kosketuspintaa jollain pyyhkäistä?

Mulla oli suunnilleen saman pituset hiilet ja katoin että on lyhyet, mutta kun oli paikallaan ni eipä palijon pitemmät voi etes mennä eli hiilien vaihdolla ei maha saaha kuin tekemisen iloa...jos mulla tuo startti ja nuo hiilet on alkuperäiset niin varmasti kestää kulutusta ainaki seuraavat 100tkm starttaukset.

Pyhkäsin hiilien pinnat hiomapaperilla, että lähti vaan paska pois.
Saman tein nuille keskiosan kuparipinnoille ja rappasin kuparien välit kans puhtaaksi ettei yhistä vahingossa montaa kenttää yhtäaikaa.
Laakerit pyyhin vaan puhtaaksi ja kevyt öljyäminen peräpään laakerille.

Taitaa kuitenki yks pullonkaula olla nuissa johdoissa, kun akun ja releen välinen johto on max.10 neliötä ja sen kautta menee kaikki sähkö pyörän omallekki järjestelmälle. releeltä startille näytti menevän 16 neliöinen ja maajohto näytti olevan kans 16 neliöinen.

Vaihoin tosiaan nuo kaikki johdot 25 neliöisiksi, ettei jää ainakaan startti ilman kunnon käynnistysvirtaa johtojen takia. Liitinpintojen hiominen/puhdistus samalla.


edit: 26.6.2014

Pyörii nyt tuo startti niin nopiaa, että ei startin kytkin enää tarrannu millään kiinni vaan rupes pyörimään tyhjää melkeen joka starttauksella->tänään startin kytkin auki ja purkuun...metalli pintojen hiontaa ja pientä hiplausta ja kasaus niin ainaki toistaiseksi rupes toimimaan ja tarraamaan hyvin..tiijä sitten kauanko auttaa tuo tekohengitys.

Oli kyllä tuolla huollolla hirviä ero entiseen vaikka ei vaihtanu mitään ns. uusia osia järjestelmään kuin johdot.




Edited By suihkukone on 1403897033

Kirjoittaja jarim » 26 Kesä 2014, 08:07

Meinaat ettei syytä ole noita hiiliä vaihtaa? Pitäisikö niiden kosketuspintaa jollain pyyhkäistä?

Kirjoittaja suihkukone » 25 Kesä 2014, 23:39

jarim kirjoitti:Tuolla kuvia 2001 vuosimallisesta startista: http://www.hiekkalaatikko.org/Startti/. Äkkiseltään vaikuttaisi että uudet hiilet sekä kommutaattorin pintojen puhdistus niin toimiva kampe taas.

Ainaki osat näyttää ihan hyviltä ja hiiletki näyttäs menevän viellä pitkään, kun ei ne kovin syvälle painu.

En hakenu sitä sun starttia katteluun, kun purin oman mopedin startin ja "huolsin" sen.

Startissa oli vikana, että lähti välillä huonosti/vaikeasti pyörittämään konetta tai ei ollenkaan ja löi takapotkuja silloin tällöin .
Putsasin nuo kuparipinnat, joihin hiilet hinkkaa ja putsasin koko sisuksen paskasta ja pienistä murusista puhtaaksi, kun tuo keskiosa pyörii niin lähellä magneetteja. Hinkkausjälkiä oli nähtävissä keskiosan metallipinnoilla.
Kaikki starttiketjun johdot vaihdoin akulta asti uusiin 25neliön kaapeleihin ja maakaapelin kans saman paksuiseksi.

Tuossa startissa on hyvä laakerointi ja tuskin hajoaa ihan heti. Laakerit oli hyvässä kunnossa ja pyörivät kevyesti.

Ainaki toistaiseksi starttaa nyt iloisesti ja pyörii ihan eri nopeutta, kuin ennen nuita muutoksia ja remontointia.




Edited By suihkukone on 1403978778

Kirjoittaja jarim » 25 Kesä 2014, 22:43

Tuolla kuvia 2001 vuosimallisesta startista: http://www.hiekkalaatikko.org/Startti/. Äkkiseltään vaikuttaisi että uudet hiilet sekä kommutaattorin pintojen puhdistus niin toimiva kampe taas.

Kirjoittaja toimeve » 21 Huhti 2014, 22:38

...mulla ois ihan semmonen muistikuva, että jossain vaiheessa mietithin tuohon omaan rojektiini 24V vaihtoehtona myös uuemman starttia. Ja olisi ollut muistini mukhan laitettavissa.

Se muisti voi heittää... :p

edit: tähän näytti tulhenki jo vastausta...en vishin muistanu päivittää kun vanhat tekstit näky :D




Edited By toimeve on 1398109169

Kirjoittaja jarim » 21 Huhti 2014, 21:14

Juuri siihen viittasin tuolla käytettyjen saatavuudella. eBayn kautta tilasin itsellekin käytetyn korkanneen tilalle.

Kirjoittaja suihkukone » 21 Huhti 2014, 20:51

Näyttäskait tuo että sais peruskorjattuja varaosa startteja ebaysta 100-125¤ +verot ni jotaki 127-160¤ kotia tuotuna.



Edited By suihkukone on 1398104223

Kirjoittaja snuggles » 21 Huhti 2014, 20:31

jarim kirjoitti:Btw, onko kukaan tutkinut sopiiko Gen2 startti uudemman Gen1 startin tilalle ja jos ei niin miksi ei?
Miksi ei sopis, mul ollu sellanen kiinni ykkösessä lisäpuhdin toivossa, vaikee sanoo onko kun lisänä 24V

Ylös