Kytkinlevyt - Mistä ostais?

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Kytkinlevyt - Mistä ostais?

Kirjoittaja gsxr » 07 Joulu 2012, 22:14

Hohhohhoo :D
Hauskoja iltoja sinne eri puolille.

Kirjoittaja Kujo » 07 Joulu 2012, 21:50

Mulla on Glenwich. Ihan hyvää sekin. Suosittelisin muillekkin, availee mukavasti niitä kytkimen saloja jossain vaiheessa iltaa.



Edited By Kujo on 1354909859

Kirjoittaja -Artsi- » 07 Joulu 2012, 21:41

gsxr kirjoitti:Jos levyt ei luista toisiinsa nähden niin silloinhan kytkin kokonaisuudessaan tottelelee kampiakselin kierroksia. Emmä tiiä..

On ne prkl tarkkasilmäisiä. Terkkuja APElle ameriikkaan että teitin kuva on rikki. :)
No jos pakka ei luista niin silloinhan se takakumi seuraa rpm:ää, eikös se ole tavoite? :D
Mut miettikää mitä tapahtuu kun voimaa on tarpeeksi eli pakka luistaa... nimim. +400hv ihanan kevyeillä vakiojousilla.

Menen uuden shirazin kanssa nyt talliin. :arskat:

Kirjoittaja gsxr » 07 Joulu 2012, 21:12

Jos levyt ei luista toisiinsa nähden niin silloinhan kytkin kokonaisuudessaan tottelelee kampiakselin kierroksia. Emmä tiiä..

Kirjoittaja gsxr » 07 Joulu 2012, 21:08

Kujo kirjoitti:Ja edelleen, mutta nyt sitten ihan asian vierestä, osaako joku sanoa onko tuo Artsin kuvan kytkimen kori oikeasti rikki, vai eikai tuolla nyt voi olla jokin funktio?
Tiputettu köntti lattialle matkalla valokuvaukseen. Näyttääkin aivan kuin olisi murtunut.

Kirjoittaja Kujo » 07 Joulu 2012, 19:23

Ja edelleen, mutta nyt sitten ihan asian vierestä, osaako joku sanoa onko tuo Artsin kuvan kytkimen kori oikeasti rikki, vai eikai tuolla nyt voi olla jokin funktio?

Kirjoittaja Kujo » 07 Joulu 2012, 19:10

Näin. Mutta totta se toinenkin puoli, kakkos generaation loc-upissa (samoin kuin sliderit) homma menee vähän erilailla. http://www.mpsracing.com/images/products/MTC/Gen_ii1.jpg

Kirjoittaja -Artsi- » 07 Joulu 2012, 19:05

tenhulttio kirjoitti:Nyt on -Artsi- Juuberissa :kippis:

Kytkimen ulkokehä minkä mukana käpälät pyörii, on hammasrattaalla yhistettynä kampiakseliin. Eli jos ei hypi hampailla niin kyllä se kampiakselin kierroksia seuraa. Tosin ennoo ikinä käpistelly lock-uppia, enkä ole ajanut semmosella :glare:

khyyllä mun mopossa käpälät pyöri mielestäni sisemmän pyörän eli hubin mukana, kun ne siihen oli pultattu kiinni... mutta myönnän pienen juuberin. :kippis:

Kuva




Edited By -Artsi- on 1354900013

Kirjoittaja Kujo » 07 Joulu 2012, 18:34

Monenlaista asiantuntemusta näyttää olevan aiheesta. Mutta, monenlaisia niitä on näitä ns lock-uppejakin. Uskaltaisin jokatapauksessa olla sitä mieltä, että Artsin mahdollisella juuberitilalla tuskin on osuutta lock-up -kytkimen toiminta-analyysiin. Vai mitä?

Kirjoittaja tenhulttio » 06 Joulu 2012, 08:33

Nyt on -Artsi- Juuberissa :kippis:

Kytkimen ulkokehä minkä mukana käpälät pyörii, on hammasrattaalla yhistettynä kampiakseliin. Eli jos ei hypi hampailla niin kyllä se kampiakselin kierroksia seuraa. Tosin ennoo ikinä käpistelly lock-uppia, enkä ole ajanut semmosella :glare:

Kirjoittaja gsxr » 05 Joulu 2012, 20:48

Itse olen ymmärtänyt asian siten että kytkinpaketin kierrosnopeus on täysin riippuvainen kampiakselin kierrosnopeudesta koska ovat hammasrattailla suoraan yhteydessä toisiinsa ja kun kytkinkahva on vapautettuna eli kytkin on kiinni niin käpälät painaa sitä kovemmalla keskipakoisvoimalla mitä enemmän kampiakselilla on kierroksia. Ajonopeus voi tällöin olla mitä vaan riippuen sen hetkisestä vaihteesta. :wtf:

Kirjoittaja -Artsi- » 05 Joulu 2012, 20:26

gsxr kirjoitti:3kpl lyhennettyjä Apen ultra hardeja ja 3kpl jotain vakioita jäykempiä jousia paikoillaan prikkojen kanssa. Pakan paksuus +50mm. Lockupin käpälissä reilusti prikkoja.

Vieläkin luistaa keskikierroksilla mutta ei enää paljoa, taitaa olla aika tilata uudet kytkinlevyt.
Just to note:
lockupin käpäläpainojen pito perustuu nopeuteen, ei koneen kierroksiin. Eli pito kasvaa vauhdin (vetoakselin) nopeuden kasvaessa, ei koneen kierrosluvun mukaan.

Kirjoittaja gsxr » 05 Joulu 2012, 19:13

Onko tästä vakion kaksiosaisen keskikäikäleen käytöstä lockupin kaverina jollain jotain kokemusta? Toimii kyllä periaatteessa mutta rupeaako muodostumaan metallihilettä jossain ajotilanteissa kytkimen osien liikkuessa väärällä tavalla tms.
Yleensähän lockuppin valmistajat haluavat käytettävän kiinteää käikälettä tietääkseni.

Kirjoittaja gsxr » 26 Syys 2012, 20:08

Nyt on uudet alkuperäiset kytkinlevyt ja kaksiosainen keskikäikäle paikoillaan ja vaikuttais pitävän lyhyen testilenkin perusteella. Pitää vielä tunnustella että uskaltaako käyttää lockuppia vakiokäikäleen kanssa.

Kirjoittaja gsxr » 02 Syys 2012, 23:44

3kpl lyhennettyjä Apen ultra hardeja ja 3kpl jotain vakioita jäykempiä jousia paikoillaan prikkojen kanssa. Pakan paksuus +50mm. Lockupin käpälissä reilusti prikkoja.

Vieläkin luistaa keskikierroksilla mutta ei enää paljoa, taitaa olla aika tilata uudet kytkinlevyt.

Ylös