Scottoiler asennus - Alipaineliitin

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Scottoiler asennus - Alipaineliitin

Kirjoittaja Raami » 03 Elo 2012, 09:50

kajbusa kirjoitti:Menee vähän jo ohi, mutta itsellä on yksinkertainen "homemade" oileri... Eli takapenkin alla säliö (Ladan kytkinneste) jonka jälkeen kuristin ja magneettiventtiili + putki ketjulle. Kun kytkee virran venttiilille, niin alkaa öljy tippua "omalla painollaan" ketjulle ja tippumisnopeutta voi säätää kuristimella.... toimiva,yksinkertainen ja halpa
No tuo on kyllä jo hyvä ja helppo tsydeemi. :)

Kirjoittaja kajbusa » 03 Elo 2012, 07:43

Menee vähän jo ohi, mutta itsellä on yksinkertainen "homemade" oileri... Eli takapenkin alla säliö (Ladan kytkinneste) jonka jälkeen kuristin ja magneettiventtiili + putki ketjulle. Kun kytkee virran venttiilille, niin alkaa öljy tippua "omalla painollaan" ketjulle ja tippumisnopeutta voi säätää kuristimella.... toimiva,yksinkertainen ja halpa

Kirjoittaja ysi-ärrä » 02 Elo 2012, 17:42

Raami kirjoitti:Hmm.. yksinkertainen ja helppo ratkaisu. :thumbup:

Toki käytön kannalta huono koska joutuu aina imaseen tuolla alipaineen kun lähtee ajaan ja kun lopettaa niin päästämään taas pois. :D
Aivan,mutta töissä oli kaks ja puolituntia imu päällä ja silti oli vielä noinkin kova imu sen jälkeen. Ja en kyllä muista milloin olisin ajanut vaikka kolmekkin tuntia pysähtymättä putkeen.
Sehän on turbo jo tankattavakin kahen tunnin ajon jälkeen :)
Samalla vetäsee uudet imut torveen :)

Kirjoittaja Raami » 02 Elo 2012, 17:19

Hmm.. yksinkertainen ja helppo ratkaisu. :thumbup:

Toki käytön kannalta huono koska joutuu aina imaseen tuolla alipaineen kun lähtee ajaan ja kun lopettaa niin päästämään taas pois. :D

Kirjoittaja ysi-ärrä » 02 Elo 2012, 16:50

No nyt on alipainetta ja helpolla. Kestää parikin tuntia helposti pitää yli -0.3bar paineen. Tänään testattu mittarilla töissä :D
Kuva




Edited By ysi-ärrä on 1343915499

Kirjoittaja ysi-ärrä » 02 Elo 2012, 15:57

Raami kirjoitti:
kajbusa kirjoitti:Juuri näin.... mutta paljonko oileri vaatii alipainetta toimiakseen? minulla on turbokoneessa alipainetta n.
-0,15.....0 bar kun "tasainen" nopeus on luokkaa 100-140 km/h
Ahaa no ihmeen vähän siellä sit on jos tuo on vielä isolla vaihteella ajettu nopeus.
Eli tuohon pitäis laittaa vielä tuon oilerin ja uuden takaiskuventtiilin väliin t-haara ja siihen yhteen lähtöön kytkeä magneettiventtiili.

Eli tuohon iap:n ja t-haaran väliin t-haara ja siitä letkua vähän matkaa mihin asennetaan sit uusi takaiskuventtiili. Sen jälkeen jälleen t-haara(tuleepas näitä paljon) ja sen t-haaran yhteen lähtöön se scottoilerin letku ja yhteen sit magneettiventtiili. Se magneettiventtiili kytketään sit niin että kun virrat on päällä niin se pysyy kiinni. Heräte releelle vaikka bensapumpulta tai jostain mistä nyt haluaa ottaa. Siten sinne scottoilerille jää se alipaine vaikka ahdoille nousisikin ja pysyy siellä niin kauan kunnes pyörä sammutetaan eli virta katoaa magneettiventtiililtä ja se aukeaa ja alipaine katoaa. Tosin magneettiventtiili pitäis olla sellainen malli mikä on siis auki sillon kun ei tule virtaa.

Ainakin itsellä kun asensin tuon scottoilerin niin mun mielestä se ei hukannut yhtään alipainetta eli on ns suljettu systeemi eli siellä pitäis pysyä se alipaine sit.

Hmm.. meneeköhän liian monimutkaiseksi jo. Mutta noin se ainaki toimisi. Kuka haluaa testata. :D
Hahaaaa :laugh: Jotenki alkaa kuulostaan sille että antaapa olla ja jatketaan vanhalla öljyämismeinigillä tästä eteenpäin. Toki on mulla yks patentti vielä työn alla. Pitääpä laitta kuvaa siitä :laugh: On ainakin alipainetta joku tunti kerrallaan :D

Kirjoittaja Raami » 02 Elo 2012, 09:29

kajbusa kirjoitti:Juuri näin.... mutta paljonko oileri vaatii alipainetta toimiakseen? minulla on turbokoneessa alipainetta n.
-0,15.....0 bar kun "tasainen" nopeus on luokkaa 100-140 km/h

Ahaa no ihmeen vähän siellä sit on jos tuo on vielä isolla vaihteella ajettu nopeus.
Eli tuohon pitäis laittaa vielä tuon oilerin ja uuden takaiskuventtiilin väliin t-haara ja siihen yhteen lähtöön kytkeä magneettiventtiili.

Eli tuohon iap:n ja t-haaran väliin t-haara ja siitä letkua vähän matkaa mihin asennetaan sit uusi takaiskuventtiili. Sen jälkeen jälleen t-haara(tuleepas näitä paljon) ja sen t-haaran yhteen lähtöön se scottoilerin letku ja yhteen sit magneettiventtiili. Se magneettiventtiili kytketään sit niin että kun virrat on päällä niin se pysyy kiinni. Heräte releelle vaikka bensapumpulta tai jostain mistä nyt haluaa ottaa. Siten sinne scottoilerille jää se alipaine vaikka ahdoille nousisikin ja pysyy siellä niin kauan kunnes pyörä sammutetaan eli virta katoaa magneettiventtiililtä ja se aukeaa ja alipaine katoaa. Tosin magneettiventtiili pitäis olla sellainen malli mikä on siis auki sillon kun ei tule virtaa.

Ainakin itsellä kun asensin tuon scottoilerin niin mun mielestä se ei hukannut yhtään alipainetta eli on ns suljettu systeemi eli siellä pitäis pysyä se alipaine sit.

Hmm.. meneeköhän liian monimutkaiseksi jo. Mutta noin se ainaki toimisi. Kuka haluaa testata. :D

Kirjoittaja kajbusa » 02 Elo 2012, 07:29

Raami kirjoitti:Tuo kuvassa olevahan on juuri takaiskuventtiili tai itsellä ainakin on tuollainen kun ostin.
Eli tuossahan se menee kiinni kun ollaan alipaineella. Sit kun alkaa ahtamaan niin tuo venttiili aukeaa ja päästää paineen siitä ulos niin ettei mene ahtoja tuolle iap:lle tai kuten itse tykkään kutsua niin mapille. :D
Tämä siis jos tuo kyseinen venttiili on asennettu oikeinpäin.

Eli jos tuohon iap:n ja t-haaran väliin kytket sen scottoilerin niin eikö muka toimi? Pitäis kyllä toimia aina siihen asti kun ollaan alipaineen puolella.
Ja kyllä siellä moottorissa on alipainetta jos nuo linjat lähtee kaasuläppien takaa.

Tuo nyt hämmästyttää että miksei muka lähtenyt ahtamaan ollenkaan kun kokeilit.
Juuri näin.... mutta paljonko oileri vaatii alipainetta toimiakseen? minulla on turbokoneessa alipainetta n.
-0,15.....0 bar kun "tasainen" nopeus on luokkaa 100-140 km/h

Kirjoittaja ysi-ärrä » 02 Elo 2012, 05:58

Raami kirjoitti:Tuo kuvassa olevahan on juuri takaiskuventtiili tai itsellä ainakin on tuollainen kun ostin.
Eli tuossahan se menee kiinni kun ollaan alipaineella. Sit kun alkaa ahtamaan niin tuo venttiili aukeaa ja päästää paineen siitä ulos niin ettei mene ahtoja tuolle iap:lle tai kuten itse tykkään kutsua niin mapille. :D
Tämä siis jos tuo kyseinen venttiili on asennettu oikeinpäin.

Eli jos tuohon iap:n ja t-haaran väliin kytket sen scottoilerin niin eikö muka toimi? Pitäis kyllä toimia aina siihen asti kun ollaan alipaineen puolella.
Ja kyllä siellä moottorissa on alipainetta jos nuo linjat lähtee kaasuläppien takaa.

Tuo nyt hämmästyttää että miksei muka lähtenyt ahtamaan ollenkaan kun kokeilit.
No kokeillaan. Kerron sitte mitä tapahtui.

Kirjoittaja Raami » 01 Elo 2012, 21:52

Tuo kuvassa olevahan on juuri takaiskuventtiili tai itsellä ainakin on tuollainen kun ostin.
Eli tuossahan se menee kiinni kun ollaan alipaineella. Sit kun alkaa ahtamaan niin tuo venttiili aukeaa ja päästää paineen siitä ulos niin ettei mene ahtoja tuolle iap:lle tai kuten itse tykkään kutsua niin mapille. :D
Tämä siis jos tuo kyseinen venttiili on asennettu oikeinpäin.

Eli jos tuohon iap:n ja t-haaran väliin kytket sen scottoilerin niin eikö muka toimi? Pitäis kyllä toimia aina siihen asti kun ollaan alipaineen puolella.
Ja kyllä siellä moottorissa on alipainetta jos nuo linjat lähtee kaasuläppien takaa.

Tuo nyt hämmästyttää että miksei muka lähtenyt ahtamaan ollenkaan kun kokeilit.




Edited By Raami on 1343847347

Kirjoittaja ysi-ärrä » 01 Elo 2012, 20:33

Joo perus letkuliitin on tuossa yläkuvassa ja ei se lähteny nostaan ahtoja ku kytkin sen oilerin sivujen mukaiseen letkulinjaan. Eli tuohon missä on tuo musta nippari. Ja tuskin toimii tuossa toisessakaan linjastossa ku on tuon anturin jälkeen tuollanen perus letkuliitin joka höökää "painetta" kartanolle.
Eli mulla ei oo alipainetta ahtopaine mopossa :)

Kirjoittaja bussikoppa » 01 Elo 2012, 19:55

En tiiä mutta tuossa ylemmäsä kuvassa tarttis olla se takaiskuventtiili tuon vuotavan letkuliittimen tilalla. :thumbup:


edit:vai onko tuo sellanen venttiili, ei näytä khyl?
..siis ylemmässä kuvassa




Edited By bussikoppa on 1343840354

Kirjoittaja Raami » 01 Elo 2012, 19:54

Eihän se pääse ahdon puolelle jos on asennettu kuvan mukaan tuo takaiskuventtiili. Toki pitää sit olla riittävä tuo vuoto.

Kirjoittaja jarim » 01 Elo 2012, 19:22

Vaan oliko tässä nyt kyse siitä että ahdot vuotaisi tuon oilerin kautta?

Kirjoittaja Raami » 01 Elo 2012, 18:41

kajbusa kirjoitti:
ysi-ärrä kirjoitti:
jarim kirjoitti:Oikean anturin löysit mutta ei näy olevan sellainen setup kuin luulin eli ei taida toimia tuossakaan linjassa tuo rasvain...
Jotenki näin vähän ajattelinkin,fak.
No puretaan oileri pois pyörästä ja myyntiin.
Yleensä se on noin kytketty takaisku turboihin.... eli purkaa ylipaineen t-haarasta ennen IAP:tä
Kyllähän se tuossakin linjassa toimisi aina siihen asti kun mennään ahdoille. Eli vain silloin kun ahdoilla ajellaan niin oileri ei tiputtais öljyä.
Tuskin kukaan nyt koko ajan ahdot tapissa ajelee. :D

Ylös