perälaukusta - kovemmissa nopeuksissa

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: perälaukusta - kovemmissa nopeuksissa

Kirjoittaja 70-1085386739 » 02 Elo 2004, 11:20

Ainakin Givin telineet ja laukut on sunniteltu seuraavilla "spekseilla":
GIVI recommends a maximum speed fully loaded of 120 km/h and that you should never exceed the following loading limitations in order to avoid problems:
E52 - E50 - E460 - E41 - E45 - E360 - E38 - E36 - E34 - E28: Kg. 10
E35: Kg. 7
E21: Kg. 5
E450 - E350 - E260 - E280 - E42 - E29 - E33: Kg. 3


Monorack telineessä taitaa lukea, että max. 7 kg. Itse laukku painee jo sellaiset 2 kiloa, joten ei siinä sitten tavaroille jää paljon käytettävää, tuosta 7 kilon max. painorajasta. ???

Tosin kestää ne isompiakin kuormia, mutta periaatteessa "tehdastakuu" ei korvaa, jos nuo em. rajat ylitetään. Eli kun teette sitä takuu reklamaatiota, niin arvot on hyvä olla mielessä. :;):

Kirjoittaja 107-1089231881 » 01 Elo 2004, 12:57

ksthb kirjoitti:Joo, Rm Heinolta SW:n telineen ostin Ja hyväksi mielestäni havaitsin. Yksi viikonloppu reissu ja teline on moro. 35 L laukku pakattu vaatteilla, mitään raskasta laukussa ei ollut Hmm... korvaakohan takuu vai saanko nuolla itse haavani. Teline ei mielestäni vastaa tarkoitustaan, jos normaaleja matkavauhteja pysty pitään
No niin soittelin telineestäni RM Heinolle ja sanoivat että todennäköisesti menee takuuseen. :cool:

Kirjoittaja jokkebusa » 30 Heinä 2004, 14:56

tota taisi olla liikkeellä enempikin, tota laukkurautojen retkahtelua. semmoin ihme pikku kitinä jostain sielt takaa..( ei, eipä ollut sopivia koristenamusia tarjolla takapenkille tälläkään reissulla, joten ei se kitinä siitä johtunut..=) ja syyllinen löytyi hartolan shellillä tehdyn kettinkisalvauksen yhteydessä. givin toisen kiinnitysputken kiinnityskohta sen monräkin tassusta oli revennyt poikki. putkenpää on tossa virityksessä aikas syvällä tuossa räkin kiinnitystassussa, joten ei onneks ihan helpolla pääse hyppään veke vaiks olikin poikki. hommaan ois saanu ihan toimivan ensiavun kunnon nippusiteellä esmees, mut eihä ne huoltikset enää nykypäivin semmosia varastoi. homejuustoa ja sukkahousuja vaan... vaan tulihan toi laukku kotiin asti yhelläkin pultilla kiinnitettynä, joten eips hätä mitiä. mut enpä haluis olla puikoissa josko tommone 50 litranen täpötäysi salkku alkaa viipottaan siellä takana, en ainakaan silloin jos vauhdit yli kahensadan on paljonkin...

joten kyllä noita kentahansa valmistamia laukkutelineitä kandee ilmeisesti silloin tällöin sillä silmällä silmäillä ja hiukan ravistellakin testiksi. vai pitäiskös oikeen kysyä kempiltä että oiskos niillä semmosta bussen laturilla pelaavaa, pienehköä matkamallin tasasuuntauspeliä myynissä. maskia naamalle ja kolvia kouraan josko eivät rakenteet reissaamista kestä. niillä joilla on vielä busessaan se alutakarunko, niiden kannattais katto saiskos siihen optiona vielä semmosen alulankasydeemin josko mamman perä...siis mamman alla oleva perä...äh, eikun se takarunko sattuu reissussa roikahtaan... =)




Edited By jokkebusa on 1091188620

Kirjoittaja 74-1085495998 » 30 Heinä 2004, 14:04

Sepe kirjoitti:Mullapa hajoskin Joensuun retkellä Suzukin oma teline. Ratkes kiinnikkeistä. Yksi kiinnike oli jo ennestään ollut puoleenväliin ratki koska oli jo ruostunut. Muutkin kolme olivat jollain muotoa jo ratkeemassa joten hitsasin nekin uudelleen. Saa nähdä kuinka hyvin toimii jatkossa.

Mut kellä tuo Suzukin teline on niin kannattaa tsekata ne lattarautojen kiinnitykset putkeen!
Taitaapi olla tehtaan tekosia ??? Mullakin on ulompien latukoiden juuressa repeämät :(

Kirjoittaja Agostini » 30 Heinä 2004, 09:48

Juhannuksena on jo parina vuonna ollu vähän samantapainen 'viritys' yhdessä bussissa.Siinä oli vaan toteutettu toi telineen kiinnitys omiin kauhukahvan kiinnityskohtiin.Telinettä muokattu vain siihen sopivaksi.Ei pöllömpi sekään.....

Kirjoittaja RHead » 30 Heinä 2004, 01:26

Juu noita sydeemejä on näkynyt aika ajoin vähän eri mosareissa , mutta busassa en oo vielä nähny yhtään. Eli toi oli eka.
:worthy:

Kirjoittaja -Artsi- » 29 Heinä 2004, 21:41

Sepe kirjoitti:...tai sitten tekemällä uuden patin busan perään. :D

No kaikkea tarvii kokeilla joten päätin tehdä tuollaisen laukutelinevirityksen. Viikonlopun retkellä sen toimivuus punnitaan. :p

Eipä pölhömpi idis... ja toteutus! Varmasti parempi ajettava kuin takatelineellä kun loota tulee edemmäs.
Niin ja mammakin näkee paremmin kun pääsee vähän korkeammalle istumaan... :tapu:

Kirjoittaja Sepe » 29 Heinä 2004, 21:07

...tai sitten tekemällä uuden patin busan perään. :D

No kaikkea tarvii kokeilla joten päätin tehdä tuollaisen laukutelinevirityksen. Viikonlopun retkellä sen toimivuus punnitaan. :p

Kirjoittaja Sepe » 29 Heinä 2004, 09:30

Kyllähän ne laukut tuota nopeutta siellä perässä kestää. Mutta enemmän taitaa kaatua siihen painoon mitä se teline kestää. Ei mullakaan tuon laukun/telineen kanssa ole mitään ongelmia ollut aikasemmin. Nyt vaan sattui Joensuun Cittarista/Alkosta sopiva määrä juottoo matkaan ja sitten hiukan töyssyinen mutkapätkä. Ei se muuta tarvinnut.

Hitsaamalla se paranee...

:D

Kirjoittaja -Artsi- » 28 Heinä 2004, 22:34

Motechin sivutelineet myös Euroopanturneella mukana, Kapan K40:set täpötäyteen sullottuna eikä minkään valtakunnan ongelmia. Huippuja ei ajeltu mutta 180-190 km/h.

Kirjoittaja 72-1087041485 » 28 Heinä 2004, 21:32

ksthb kirjoitti:Joo, Rm Heinolta SW:n telineen ostin Ja hyväksi mielestäni havaitsin. Yksi viikonloppu reissu ja teline on moro. 35 L laukku pakattu vaatteilla, mitään raskasta laukussa ei ollut Hmm... korvaakohan takuu vai saanko nuolla itse haavani. Teline ei mielestäni vastaa tarkoitustaan, jos normaaleja matkavauhteja pysty pitään
Joo-o, jottain vikkaa täytyypi olla. Myö käytiin emännyksen kanssa nyt Euroopan kierros (vajaa 2 viikkoa), SW:n pikatelineet ja 3 x 44 l Kapat mukana melko raskaasti kuormattuna. Tulomatkalla päästeltiin parhaimmillaan mittarin mukaan n. 265 Saksassa, tosin normaali matkavauhti oli alle 200, mutta telineissä ei mitään ongelmia missään vaiheessa.

Kirjoittaja Sepe » 28 Heinä 2004, 19:10

Mullapa hajoskin Joensuun retkellä Suzukin oma teline. Ratkes kiinnikkeistä. Yksi kiinnike oli jo ennestään ollut puoleenväliin ratki koska oli jo ruostunut. Muutkin kolme olivat jollain muotoa jo ratkeemassa joten hitsasin nekin uudelleen. Saa nähdä kuinka hyvin toimii jatkossa.

Mut kellä tuo Suzukin teline on niin kannattaa tsekata ne lattarautojen kiinnitykset putkeen!

Kirjoittaja Esabusa » 28 Heinä 2004, 16:50

ksthb kirjoitti:Joo, Rm Heinolta SW:n telineen ostin Ja hyväksi mielestäni havaitsin. Yksi viikonloppu reissu ja teline on moro. 35 L laukku pakattu vaatteilla, mitään raskasta laukussa ei ollut Hmm... korvaakohan takuu vai saanko nuolla itse haavani. Teline ei mielestäni vastaa tarkoitustaan, jos normaaleja matkavauhteja pysty pitään
Täytynee olla tuotevika sillä omat telineet ovat kestäneet vallan hyvin sitten toukoskuun. 40:t sivuilla ja perässä 42:n tms.

Kyseles R.M Heinolta ........

Kirjoittaja jarim » 28 Heinä 2004, 15:38

Hyvin pysy 42l perälaukku matkassa Suzukin telineessä Saksan reissun, suurimmaksi osaksi mentiin motaria 150-300km/h. :)

Kirjoittaja 107-1089231881 » 28 Heinä 2004, 15:09

Joo, Rm Heinolta SW:n telineen ostin Ja hyväksi mielestäni havaitsin. Yksi viikonloppu reissu ja teline on moro. 35 L laukku pakattu vaatteilla, mitään raskasta laukussa ei ollut Hmm... korvaakohan takuu vai saanko nuolla itse haavani. Teline ei mielestäni vastaa tarkoitustaan, jos normaaleja matkavauhteja pysty pitään

Ylös