Putkea putken tilalle - Auttakkee

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Putkea putken tilalle - Auttakkee

Kirjoittaja 84-1111176520 » 08 Huhti 2005, 16:32

:oho: Mustaaviivaakolmosellakierroksetmelkeintapissa.Niin kuin sanoin...Omaa tyhmyyttä.

:tyhmamina:

Kirjoittaja purzzi » 01 Huhti 2005, 08:44

Tikru kirjoitti:Metzlerin kanssa oli käydä köpelösti vaan.Repes pinta irti 1km ennen Niittysuontietä.No,omaa tyhmyyttä.
Mitäs teit, jotta noin kävi? ???

Kirjoittaja ilsu » 31 Maalis 2005, 23:19

tösös...!!! laitoin yoshin RS3 kokoputkiston viimeviikolla ja kaupanpäälle k&n filtterin,ja täytyy sanoa jo NYT,että vaikkei ole vielä pc3 usb:kaan vielä kiinni ,eikä säädöt kohillaan, tehoa tuntuu olevan kuitenkin perstuntuman kautta tullut lisää.. kakkosella tuntuu menevän takapyörälle herkemmin..ens viikolla busa menee penkkiin .ilmoittelen sitten lopulliset tehot ja väännöt.
:mosh:

Kirjoittaja 84-1111176520 » 20 Maalis 2005, 13:21

Joo,mulla oli toi Pirellin Diablo corsa.Ja ainakin sateella ei käyttäytynyt mieleisesti.Esim pitkään ylämäkeen kaasusta löi tyhjää joka vaihteella.ilmakin oli toisin syksyinen,mutta Michelinin kanssa ei sitä ongelmaa ole ollut.Ja nuo kilometrimäärät on sellaiset,että on vaihtorajassa.Eli poltetaan loppuun kun mennään hakeen uusi rengas...Metzlerin kanssa oli käydä köpelösti vaan.Repes pinta irti 1km ennen Niittysuontietä.No,omaa tyhmyyttä.

Mutta noissa jarrupenkeissä on kyllä liian isoja eroja.Sen huomasin edellisellä 1100R,34hp eroa 2 viikon aikana heikoimman ja parhaan välillä.Ja siinä välissä oli vielä pari muuta.Korpiahon ja Siukolan penkit näytti lähes saman,mutta ne muut...Kemissa en ole käynyt.Sitten tulikin auto kolmion takaa päälle,jonka jälkeen ostin ensimmäisen moottoripyörän.

Mutta noissa penkkiajoissa,kun on tuo STP corr.f.,kumpi antaa paremman tuloksen esim 1.027 vai 1.009? :bike:

Ja lisää...Onko teillä kokemuksia ja teho/vääntöarvoja Akran Racing ja Racing Evolutionin kesken?

Kirjoittaja purzzi » 19 Maalis 2005, 22:50

BT56 kesti 3500=sakoilla, mut tulihan sillä ajeltua se Jarimin mainitsemat 5500 ja sit se oli ihan kalju!
Seuraavana laitoin Metzelerin Sportecin joka kesti 8000, kunnes oli sakoilla, nyt on samanmoinen takana toistamiseen, mutta tän takasen jälkeen kokeilen myös Diabloa!

Kirjoittaja jarim » 19 Maalis 2005, 14:21

Renkaista; kyllä se piru takarengasta syö ajoi miten vaan... originelli Bridgestone BT56 kesti ~5500km ja oli kalju. Seuraava BT012 5000km. Michelinin Pilot Sport HPX sitten kesti 9200km ja pitoakin riitti, nyt on samanlainen alla ja luulisin tuollakin pääsevän ainakin 7000km. Hyvä rengas, ainakin taakse, eturenkaana en ole kokeillut. Seuraavaksi ajattelin kokeilla Pirellin Diabloa, sitä on aika moni tuntunut kehuvan.

Kirjoittaja 107-1089231881 » 19 Maalis 2005, 09:48

Tikru kirjoitti:Moro!

Ensimmäinen viesti nyt liityttyäni.Busan olen omistanut jo 3 vuotta,mutta vasta eilen huomasin Bikessä jutun näin hyvästä Klubbenista...

Itselläni -00 Busa Devil Ovo BO , Korpiaholla 2.kertaa säädöissä olleena tehoa kannuilla saatiin varsin hyvin ja väännöstä olen onnellinen.Vakiona oli 153.95hp/8789rpm ja 140.04Nm/6536rpm ja nyt loppusiluksella ilman mitään muita modauksia 159.14hp/8944rpm ja 149.45Nm/6453rpm. 28.04.04 ajettu.Siukolan Eki suositteli noita Devileitä,oli laittanut 3. kiinni ennen kuin kyselin häneltä.No,kesällä päristeltiin 13000km.Loppu syksystätuli mieleen,että jottain tarttis tehrä...Mietein Akraa tai Yoshimuraa,powercommanderia,filtteriä,mutta jos ne on taasen vain sitä rahan haaskausta.Vai onko ollut ko palikoilla minkälaisia vaikutuksia tehoihin?Entä nämä modaukset?Onko oikeasti ollut jotain havaittavaaa eroa,siis oikein penkissä mitattua?Kannattaako? Mielessä on myös ollut halua astua ahtopaineiden maailmaan.Pikkuveljen GSX1100R J.K tekemänä avasi silmät.Voi P...U.Vaikka veli on koittanut "puhua" "järkeä",ettei Busa tarvii ahdinta,olen nyt erimieltä.Saksassa kävin koittamassa yhtä,mutta ei oikein ollut minun makuuni.Oli juuri mallia 100rpm-> 100hp-> 100nm,ei sitä voi oikeasti hallita mitenkään.4.keuli 5 keuli 6 ei sitten enää uskaltanut...

Ja turbosarja kannattanee hankia tuolta Rovaniemeltä,lienee järkevin vaihtoehto? Ja Kujo...Sun pyöräsi on tosi helmi väri.Aikomukseni oli maalata samanlaisella sävyllä,mutta ei.Ei kehtaa samaa sävyä.Ja auto on jo samalla värillä tahrittu.Ja vielä tuosta oman pyöräsi teho/vääntö-käyrästöstä.Yläpäässä oleva epätasaisuus,onko löytynyt niihin parannusta vai huomaako sitä edes ajossa?Onko tutkittu mistä se johtuu?

Sitten vielä yksi kysymys,vaikka onkin väärällä saitilla...Mitä rengasta suosittelette?Olen koittanut Bridgestonea 4000km,Metzeler 3400km,Pirelli alle 1000km(sateella ei minkäänlaista pitoa),Dunlop 3500km ja Michelin 2x 6000km ja 7200km(ekat hyvät)Onko siis normaalia?Mielestäni en ole edes mikään koheli(aina täyskaasulla lähdöt ja keulaa vähintään 1km)siis rauhallisesti ajelen... :thumbup:

Hmm... Avon St 45/46 renkaita olen käytellyt ja mielestäni ne ei ole huonot millään alueella. Ja kulutus kestävyys on omaa luokkaansa. Kylmällä kelillä eka avaus tuottaa raitaa ja kun avaat seuraana kerran pito on vahintäänkin riittävä, ylös kampee. 5 kpl takasii 3kpl etusii olen tuhonnut ja seuraavatki meinaan hankkia samanlaiset. Takakummi kestäny mun ajossa 7000- 10500 km ja 7000 km matkaan saa suditella ihan oikeesti. Ja kaiken kukkuraksi ovat viel edukkaat. Kysäse tarjous vaik multa :arskat:
Nykysella Avonilla olen taittanut matkaa 6500 km sis 20 äkkilähtöö. muutama sadan metrin raita ja muutenkaan ei ole rengas helpolla päässyt ja pintaa jäljellä viel 2,5 mm :thumbup:

Kirjoittaja 84-1111176520 » 19 Maalis 2005, 00:58

Moro!

Ensimmäinen viesti nyt liityttyäni.Busan olen omistanut jo 3 vuotta,mutta vasta eilen huomasin Bikessä jutun näin hyvästä Klubbenista...

Itselläni -00 Busa Devil Ovo BO , Korpiaholla 2.kertaa säädöissä olleena tehoa kannuilla saatiin varsin hyvin ja väännöstä olen onnellinen.Vakiona oli 153.95hp/8789rpm ja 140.04Nm/6536rpm ja nyt loppusiluksella ilman mitään muita modauksia 159.14hp/8944rpm ja 149.45Nm/6453rpm. 28.04.04 ajettu.Siukolan Eki suositteli noita Devileitä,oli laittanut 3. kiinni ennen kuin kyselin häneltä.No,kesällä päristeltiin 13000km.Loppu syksystätuli mieleen,että jottain tarttis tehrä...Mietein Akraa tai Yoshimuraa,powercommanderia,filtteriä,mutta jos ne on taasen vain sitä rahan haaskausta.Vai onko ollut ko palikoilla minkälaisia vaikutuksia tehoihin?Entä nämä modaukset?Onko oikeasti ollut jotain havaittavaaa eroa,siis oikein penkissä mitattua?Kannattaako? Mielessä on myös ollut halua astua ahtopaineiden maailmaan.Pikkuveljen GSX1100R J.K tekemänä avasi silmät.Voi P...U.Vaikka veli on koittanut "puhua" "järkeä",ettei Busa tarvii ahdinta,olen nyt erimieltä.Saksassa kävin koittamassa yhtä,mutta ei oikein ollut minun makuuni.Oli juuri mallia 100rpm-> 100hp-> 100nm,ei sitä voi oikeasti hallita mitenkään.4.keuli 5 keuli 6 ei sitten enää uskaltanut...

Ja turbosarja kannattanee hankia tuolta Rovaniemeltä,lienee järkevin vaihtoehto? Ja Kujo...Sun pyöräsi on tosi helmi väri.Aikomukseni oli maalata samanlaisella sävyllä,mutta ei.Ei kehtaa samaa sävyä.Ja auto on jo samalla värillä tahrittu.Ja vielä tuosta oman pyöräsi teho/vääntö-käyrästöstä.Yläpäässä oleva epätasaisuus,onko löytynyt niihin parannusta vai huomaako sitä edes ajossa?Onko tutkittu mistä se johtuu?

Sitten vielä yksi kysymys,vaikka onkin väärällä saitilla...Mitä rengasta suosittelette?Olen koittanut Bridgestonea 4000km,Metzeler 3400km,Pirelli alle 1000km(sateella ei minkäänlaista pitoa),Dunlop 3500km ja Michelin 2x 6000km ja 7200km(ekat hyvät)Onko siis normaalia?Mielestäni en ole edes mikään koheli(aina täyskaasulla lähdöt ja keulaa vähintään 1km)siis rauhallisesti ajelen... :thumbup:

Kirjoittaja RHead » 02 Elo 2004, 23:13

-Artsi- kirjoitti:FINALLY!
Tänään sain Saksan Ebaysta huutamani Akrapovicin titaaniputkiston, ja kaksi tuntia myöhemmin se oli kotiutuneena bussen katteiden alle... :cool:
Samassa asentelurykäisyssä lähti myös vaimentimesta irroitettava dB-killer, ja tuohan höpisee KOKOLAILLA miehekkäästi... *grin*
Pikku pomperi sisälläni yritti hetken pyrkiä pintaan kun Tarvontiellä kevyttä koeajoa suoritin... ässä-mersu veteli reippaanlaisesti Turun suuntaan, noh mikäs siinä, mennään sitten... arvotaan laatikosta vaikkapa kolmonen ja katellaan mitä tapahtuu... messun kaikottua peileistäni totesin tyytyväisenä ettei kulku ainakaan ole heikentynyt, eikä äänet! Kilojakin bussesta karisi arviolta toistakymmentä, tosin vastapainoksi ruuvasin uuden rosteri-ketjusuojan... :p
Pari kuvatusta:
http://www.busanistit.org/gallery/Artsin-kuveksii

Niin ja edeltävät mölypöntöt kaupan busapörssissä, halavalla!
Ai että se on siisti ku sika pienenä. :bowdown: Kyl toi yks putki on paljon sporttisemman näkönen ku kaks putkee..

Kirjoittaja -Artsi- » 02 Elo 2004, 22:45

FINALLY!
Tänään sain Saksan Ebaysta huutamani Akrapovicin titaaniputkiston, ja kaksi tuntia myöhemmin se oli kotiutuneena bussen katteiden alle... :cool:
Samassa asentelurykäisyssä lähti myös vaimentimesta irroitettava dB-killer, ja tuohan höpisee KOKOLAILLA miehekkäästi... *grin*
Pikku pomperi sisälläni yritti hetken pyrkiä pintaan kun Tarvontiellä kevyttä koeajoa suoritin... ässä-mersu veteli reippaanlaisesti Turun suuntaan, noh mikäs siinä, mennään sitten... arvotaan laatikosta vaikkapa kolmonen ja katellaan mitä tapahtuu... messun kaikottua peileistäni totesin tyytyväisenä ettei kulku ainakaan ole heikentynyt, eikä äänet! Kilojakin bussesta karisi arviolta toistakymmentä, tosin vastapainoksi ruuvasin uuden rosteri-ketjusuojan... :p
Pari kuvatusta:
http://www.busanistit.org/gallery/Artsin-kuveksii

Niin ja edeltävät mölypöntöt kaupan busapörssissä, halavalla!

Kirjoittaja 77-1085416769 » 29 Heinä 2004, 12:48

Tässä vielä hieman käppyrää

Tehokäppyrät

Kuvasta päätellen alkaa näköjään jo hiuksetkin lähteä päästä. ???

Kirjoittaja jarim » 27 Heinä 2004, 15:32

Asiaan mitenkään liittymättä tuli tuosta sun pyörästä mieleen että Saksassa näin täysin vastaavalla värityksellä ('04 siis) olevan musta/harmaan Busan, tuo violetti oli siis tummanharmaata. Näytti ainakin minun silmään tosi nätiltä. :) Harmi ettei kuulu Suomen tuontiohjelmaan, päivitys pitänee siis jälleen etsiä tuolta Saksan maalta. :D

Kuva

Kirjoittaja 77-1085416769 » 27 Heinä 2004, 14:52

No niin! Nyt on käyty Erkka Korpiaho Racing Oy:ssä penkissä säädättämässä oma kulta ja takarenkaalta mitattiin tehoja 162,3 hp ja vääntöä 139,6 Nm. Tehokäyrä nousee kauniin tasaisesti 3500 kierroksen 60 hp:sta aina 9600 kierroksen
162,3 hp:iin, jonka jälkeen se laskeen hiljalleen 145 hp:iin 11009 kierroksella. Mitään hirvittävää piikkiä ei käyrässä ole. Vääntökäyrä näyttää 3000 kierroksen kohdalla 123 Nm, nousten tasaisesti 139,6 Nm:iin 6600 kierroksen kohdalla. :cool:

Kirjoittaja 77-1085416769 » 20 Heinä 2004, 22:12

Tilasin hetki sitten Englannista uudet pöntöt mallia Viper Carbon oval race cans eli hiilikuitupöntöt. Eivät ainakaan olleet hinnalla pilatut, yhteishinnaksi kahden pöntön ja baffle kitin (irroitettava äänenvaimennushärpätin) osalta rahteineen tuli tämän hetken punnan kurssin mukaan n.458 euroa. Saas nähdä mitä tuolla rahalla saa....parin viikon päästä. ???

No niin, sain putket tänään ja tässä on lopputulos. Mielestäni hyvännäköiset putket ja äänet ovat sopivan miehekkään, muhkean ja samalla pehmeän? oloiset, eivät liian kovat. Kovilla kierroksilla ulvoo mukavasti. Ensi tiistaina vien kullan säätöön Erkka Korpiaho racingiin.

Kuva :cool:

Kirjoittaja 98-1085415583 » 03 Heinä 2004, 09:47

Laitetaan nyt tähän kohtaa vaikka tälläinen kattava putkistolinkki (suoraan saksata):

Auspuff (pakoputkistot)

Endtöpfe (pöntöt)

ART http://www.artexhausts.com/
ANR http://www.anrperformance.co.uk/
Arrow http://www.arrow.it/
Barracuda http://speedpro.de/
BOS @ http://www.bos-exhausts.com/
BSM @ http://www.bsm-auspuff.de/
Cobra http://speedpro.de/
Eagle @(?) http://speedpro.de/
G&G http://www.cs.to.it/
Hurric @ http://www.ambi-bike.de/
Kerker http://www.supertrappind.com/
Laser @ http://www.laser-jama.nl/
Roo Racing http://www.rooracing.com/
G-Force http://www.gforceexhausts.co.uk/
Gianelli http://www.giannelli.com/
G.P.R. @ http://www.gpr.it
Ixil @ http://www.ixil.com/
Jardine http://www.jardineproducts.com/
Leo Vince @ http://www.leovince.com/
Madaz http://www.madaz.com.au/
MIG http://www.mig.fr/
Shark @ http://www.shark-auspuff.de/
Ninja http://www.ninja.tm.fr/
Quill http://www.jbracing.co.uk/
Sebring @ http://www.sebring.at/
Sidekick http://www.sidekick-performance.nl/
Scorpion @ http://www.scorpion-exhausts.com/
Staintune http://www.motorsports-network.com/
Thunder http://www.thundercompetition.com/
Vance&Hines @ http://www.vanceandhines.com/
Wileyco http://www.wileyco-racing.com/
Wolf Racing @(?) http://www.wolfracing.co.uk/
Axcial-Sport http://www.axcial-sport.com


Komplettanlagen (koko putkistot)

Arata http://www.arata-ex.com/
HMF http://www.hmfengineering.com/
MAB http://www.mab-power.de/
M4 http://m4exhaust.com/
Sato http://www.satoracing.com/

Ti-Force http://www.tiforce.com/
Sudco http://www.sudco.com/
Tsukigi Racing http://www.tsukigi.co.jp/
Indigosports http://www.indigosports.com


Endtöpfe und Komplettanlagen (pöntöt ja koko sys.)

Akrapovic http://www.akrapovic-ai.si/
Blueflame http://blueflameperformance.com/
D&D http://danddexhaust.com/
Devil @ http://www.devil.fr/
Hindle http://www.hindle.com
K-Factory http://www.k-factory.com/
Micron http://www.micron-exhaust.com
Motad http://www.motad.co.uk/
Muzzy http://www.muzzys.com/
Over Racing http://www.over.co.jp/
SR-Racing @ http://www.sr-racing.de/
Two Brothers http://www.twobros.com/
Yamamoto http://www.yamamoto-eng.co.jp/
Yoshimura http://www.yoshimura-rd.com/
Yoshimura Japan http://www.netmove.co.jp/yoshimura/
Venom http://www.venomexhausts.com/
Stampeeders @ (!!) http://www.stampeeders.com/
@ auf Endtöpfe bezogen


Auf Anfrage (putkisto pajat)

Fuel http://www.fuel-silencers.co.uk/
Gazelle http://www.gazbike.demon.co.uk/
Marving http://www.marving.com/
Neptune http://www.neptunemufflers.co.nz/
Omrae http://www.omrae.com.au/
Phoenix http://www.phoenix-motorrad.de
Pipemasters http://www.pipemasters.net/
Redline / Wunoff http://www.redlinewunoff.co.uk/

Ylös