Kirjoittaja Titaani » 25 Kesä 2013, 07:24
Tää vitjahomma voi joskus olla vaikeaa. Mulla aikanaan yhdet ketjut meni paskaksi yhden päivän ajelulla radalla, kun olin laittanut sifterin kiinni ja eka isolohko versio, ilman vetolevyn tukea. Taisi olla EK kettinggit.
Laakeroitu vetopakka ollut noilla samoilla Pro ketjuilla useamman vuoden jatkoilla varustettuna ja aina vaan toimii, on kyllä saanut lähtöjä niin vaparina kun kaasulla. Aluksi muistaakseni sai kiristellä jonkun kerran niinkuin muitakin uusia, mutta viime aikoina ei niinkään. Äänekkäät ne on jos normi o-renkaallisiin vertaa
Yksi tärkeä asia täytyy ottaa huomioon on se ketjulinjan suoruus ja ne säätömerkit haarukassa. Ei ne välttämättä ole samalla kohdallaan ne merkit molemmilla puolilla, kannattaa tarkistaa sen ketjulinjan suoruus. Mulla vaatii käyttää rattaan puolella semmoista kohtuullisen kokoista prikkaa haarukanjatkon ja vetopakan välissä sekä lisäksi hieman eri kohdassa on merkkiviivat kiristyspaloilla kun on mahdollisimman suoraan säädetty. Jos tätä ei ole kunnolla tehty, oli jatkot tai normihaarukka niin ei varmasti kestä mikään!!
[color=#0000FF]Tää vitjahomma voi joskus olla vaikeaa. Mulla aikanaan yhdet ketjut meni paskaksi yhden päivän ajelulla radalla, kun olin laittanut sifterin kiinni ja eka isolohko versio, ilman vetolevyn tukea. Taisi olla EK kettinggit.
Laakeroitu vetopakka ollut noilla samoilla Pro ketjuilla useamman vuoden jatkoilla varustettuna ja aina vaan toimii, on kyllä saanut lähtöjä niin vaparina kun kaasulla. Aluksi muistaakseni sai kiristellä jonkun kerran niinkuin muitakin uusia, mutta viime aikoina ei niinkään. Äänekkäät ne on jos normi o-renkaallisiin vertaa
Yksi tärkeä asia täytyy ottaa huomioon on se ketjulinjan suoruus ja ne säätömerkit haarukassa. Ei ne välttämättä ole samalla kohdallaan ne merkit molemmilla puolilla, kannattaa tarkistaa sen ketjulinjan suoruus. Mulla vaatii käyttää rattaan puolella semmoista kohtuullisen kokoista prikkaa haarukanjatkon ja vetopakan välissä sekä lisäksi hieman eri kohdassa on merkkiviivat kiristyspaloilla kun on mahdollisimman suoraan säädetty. Jos tätä ei ole kunnolla tehty, oli jatkot tai normihaarukka niin ei varmasti kestä mikään!![/color]