nyt menee jumalauta hermot

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: nyt menee jumalauta hermot

Kirjoittaja 109-1332102465 » 16 Kesä 2012, 01:19

alan miehiä alkoi löytymään!! kiitos kaikille alan osallistujille!
hyvistä neuvoista.taitaa olla aikas oma lukunsa nää turbobusat!
ps ehkä vanhakin vielä joskus.......




Edited By miska72 on 1339799388

Kirjoittaja 109-1332102465 » 14 Kesä 2012, 00:38

en tiedä prkele,löin painekotelon ja releet kiinni ja vaihdoin samalla uuden polttoaine suodattimen.joku motonetilta ostettu boschin purkki.laitoin jopon käyntiin.kävikyllä mutta vähän nihkeän oloisesti tyhjäkäynnillä.siinä letkuja käpäillessäni huomasin jotta paineen säätimen ruuvi melkein irti.ruuvasin löysät pois sen verran jotta alkoi tuntua vastusta ja jopo tulille.käyntiin lähti mutta tyhjäkäyntiä ei käynyt kunnolla vaan stumppas ilman kaasua.katoin paineet,4bar.säädin 3baariin mutta ei!käy hieman paremmin mutta stumppaa tyhjäkäynnillä.kun annat kaasua niin alle 3000 röpöttää.kovemmalla kaasun avaamisella kyllä kiekaisee.lisäks painemittarin neula hiukan elää 3-3,2 välillä pyörän käydessä.
eli pahemmaksi meni kun vaidoin suodattimen ja räpläsin säätimen ruuvia.ennemmin kyllä kävi nätisti tyhjäkäyntiä.
toi säädin nyt alkoi kyllä arveluttamaan. joku mikälie bosch.josta on säätöruuvin jengatkin korkata ja ei,myös alipaine lähtö jostain syystä tulpattu.viimeks ku tuota pönttöä säädin niin pyörä jopa toimi yhden illan melkein moitteetta.aamulla kun piti töihin ajaa niin kovin oli repivää taas matkanteko.
suodatin on päälleppäin samanlainen ku vanhakin mutta bosh merkkinen,vanhassa ei mitään merkkiä.tiedä sit onko noissa peltipurkeissa käytännössä eroja.pensan saannissa nyt selvästi jokin kumminki päin ptä ja pahasti,letkutkin yritin kattoa jotta tuli oikein eikä oo mistään ahdistuksissakaan.
ajaa en enää tälle illalle edes kokeillu,alakas niin raskaasti ja huolella vituttamaan.
kyllä tässä kohtaa voisin jo pyörää jollekkin alan miehelle kiikuttaa.vaikka vähän kauemmaksikin.kohta kesä persiillään.ja hermot!!eikä viitsisi osaamattomuudellaankaan hyvää jopoa enempää särkeä.

Kirjoittaja kajbusa » 13 Kesä 2012, 07:39

Jos vesiruiskua epäilet, niin ota sulake tai letku irti ja testiä...

Vika voi olla myös map tai tps anturissa, mutta suosittelen että käytät pyörää sellaisessa paikassa joka on räpännyt turboBusia... esim, Kujo Nivalassa

Kirjoittaja 109-1332102465 » 12 Kesä 2012, 23:54

turboman kirjoitti:
miska72 kirjoitti:eli ostettu turbo busa!kulki ihan perkeleesti kunnes lisäruiskunboxi sekosi,nyt päivitetty boxi mutta ei pelitä!vetoja on niin maan perkeleesti mutta tasakaasulla ajo mahdotonta"rynnii ja rötää" nyt oltu yhteydessä ko turbokitin valmistajaan,toivottavasti apua löytyy.
nyt kysymys kuuluukin että minkälaisilla reguilla ja minkälaisilla paineilla siis polttoaine ootta noita vehkeitä ajellut??
tässä on nyt jo vähän kaikkea yritetty ruuvata!

Tasakaasulla ajettaessa lisäruiskut ei ole vielä toiminnassa. Vika on pyörän omissa ruiskuissa, ilmeisesti MAP tieto väärä. Onko alipaineletkutuksiin tehty muutoksia tai onko jokin letku irti.
Bensanpaineita ei pidä mennä muuttamaan , jos se on joskus tietylle paineelle säädetty.

siis map tieto väärä?eli map anturissako kenties jotain häikkää?ap-letkujen muutoksista en tiedä mutta ainakaan itse en niistä mitään erikoista löydä,letkulähdöt ja liitokset on kyllä kaikki paikoillaan.ennen map anturia on t-haaroitettu yks suuntaventtiili josta on hiukan puhaltanut jotain mustaa huurua ulos.kone kyllä yskii ihan pirusti ainakin alakierroksilla jotta johtuisko siitä.
otin tuossa tuon painekotelon irti ja ekaks pisti silmään että oli kotelossa vettä ja lisäruiskun suuttimenpäätkin kuin sumutepullolla ruutattu.myös ahtoputkessa oli ihan silkkaa vettä.ja kyllä,on vesiruisku mutta vaikka maalliikko oonkin niin aattelis jottei sitä vettä nyt noin helvetisti pitäisi ko paikoissa olla.
läpät on ainakin noin silmämääraisesti suorat,nokea oli imukauloissa jonkin verran.
pyörä kävi myös penkissä,ja potkuakin on ihan kivasti,penkittäjän mukaan ahto ja seoskäyrä myös ihan ok.joopa joo,kerrankin jopo joka kulkee mutta kun aina ei voi ajella ns vedotpäällä.
ps ohjeet noihin bensanpaineisiin sain lisäruiskun boxin päivityksen yhteydessä.tiedä niistä sitten sen kummemmin.kun ei oo näistä ahdetuista kokemusta.ainakin käy paremmin noilla pikkupaineilla.
kyllä tässä kumminkin itelläkin alkaa sellainen kutina olla jotta vika on jossain muualla kuin lisäruiskussa.




Edited By miska72 on 1339535447

Kirjoittaja 109-1332102465 » 11 Kesä 2012, 14:11

huitelee rikkaan punasella heti ahtojen alkaessa nousta.samalla alkaa nykiä jos ei anna kunnolla hanaa.tasakaasulla enimmäkseen laihalla ja missä sattuu.on lisätty rosentit ja paineet boxiin.

Kirjoittaja kajbusa » 11 Kesä 2012, 13:31

miska72 kirjoitti:skruuvasin vähän lisää paineita eli 3.3 kävin nyt sitten koeajamassa,lamba huiteli punaisella ja silloin röpötys alkaa jossain 0,1 ahdoilla.
Huiteli punaisella ? siis laihalla vai rikkaalla?... omassa mittarissa molemmat alueet "punaiset"

Kai sä olet lisärikastusboxiin (siniseen) arvot (8 kpl paine/% arvoa) syöttänyt.

Kirjoittaja 109-1332102465 » 11 Kesä 2012, 12:24

sininen boxi.tietoa onko ep.n alueella ketään pätevää joka osais näitä säädellä?

Kirjoittaja turboman » 09 Kesä 2012, 11:58

miska72 kirjoitti:eli ostettu turbo busa!kulki ihan perkeleesti kunnes lisäruiskunboxi sekosi,nyt päivitetty boxi mutta ei pelitä!vetoja on niin maan perkeleesti mutta tasakaasulla ajo mahdotonta"rynnii ja rötää" nyt oltu yhteydessä ko turbokitin valmistajaan,toivottavasti apua löytyy.
nyt kysymys kuuluukin että minkälaisilla reguilla ja minkälaisilla paineilla siis polttoaine ootta noita vehkeitä ajellut??
tässä on nyt jo vähän kaikkea yritetty ruuvata!

Tasakaasulla ajettaessa lisäruiskut ei ole vielä toiminnassa. Vika on pyörän omissa ruiskuissa, ilmeisesti MAP tieto väärä. Onko alipaineletkutuksiin tehty muutoksia tai onko jokin letku irti.
Bensanpaineita ei pidä mennä muuttamaan , jos se on joskus tietylle paineelle säädetty.

Kirjoittaja Jaku » 09 Kesä 2012, 11:45

Mikä boxi sekosi? Sininen, kapeampi ja pidempi kuin tupakka-aski? Panitko samanmoisen tilalle?

Nimim. sellaisella sinisellä alusulaa tehneenä :shocked:

Asiaan, ihmeellistä jos panit samanlaisen boxin kuin aiemmin oli ja aiemmin toimi. Arvot samat?

Kirjoittaja jarim » 09 Kesä 2012, 11:41

Käytä säädettävänä.

Kirjoittaja 109-1332102465 » 09 Kesä 2012, 11:16

olisko nyt niin notta on suuttimet liian isot?

Kirjoittaja 109-1332102465 » 09 Kesä 2012, 11:08

skruuvasin vähän lisää paineita eli 3.3 kävin nyt sitten koeajamassa,lamba huiteli punaisella ja silloin röpötys alkaa jossain 0,1 ahdoilla.

Kirjoittaja 109-1332102465 » 09 Kesä 2012, 10:57

nostin painetta boxista pykälällä ykkösalueella,ei parannusta.nyt ns aivastaa ihan perkeleesti pikkuvaihteilla jossain miinus ahdon puolella.onko tää nyt sitten laihalla?

Kirjoittaja snuggles » 09 Kesä 2012, 10:56

Joo, ei auta mennä muuttaan bensanpainetta jos on tarkoitettu toimimaan korkeammalla paineella, voi suuttimet loppua ja muutenkin olla liian laihalla koko alueella. Näitä ropleemia aikasemmin ratkoneet pitäisi auttaa.

Kirjoittaja waiski10 » 09 Kesä 2012, 10:51

Alusulaa odotellessa ;)

Ylös