Sisäänajo? - Uudet männät, ryhmä, kansi

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Sisäänajo? - Uudet männät, ryhmä, kansi

Kirjoittaja BaTTman » 03 Kesä 2012, 10:58

Juu, luulis että nykypäivän valmistusmenetelmillä saadaan jo niin tasalaatuista tavaraa liukuhihnalta ulos, ettei mitään sisäänajoa sanan alkuperäisessä merkityksessä tarvita. Vaikka viimeinen hioutuminenhan se tapahtuu ensimmäisillä kilometreillä, jos toleranssit ovat olleet rajalla. Onneksi on öljynsuodatin. Jos haluaa varman päälle pelailla, niin vaihtaa sitten niin kuin ohjekirja sanoo, 1tkm jälkeen tuoreet öljyt ja uuden suodattimen.

Kirjoittaja martti » 03 Kesä 2012, 06:52

Siäänajo nykysin on kai siksi että kuski tottuu uuteen menopeliin,ainakin uusien pyörien (autojen) koneet on jo tehtaalla penkissä rääkätty,nii että se kyllä losataa jo siellä jos on losahtaakseen, sisäänajo on jäänne menneiltä ajoilta jolloin sylitereissä ei käytetty pinnotteita ja esim. liukulaakerit oli melkein valun jäljiltä ja hioutuminen tapahtui sitten "sisäänajossa". Ennen siitä kyllä käytettiin nimeä totutusajo, mikä on ehkä oikeammin asiaa kuvaava sana kuin joku sisäänajo,mihin,talliinko vai keittiöön :omituinen:

Kirjoittaja Jaakko » 03 Kesä 2012, 00:22

jarim kirjoitti:Oma tapa on ollu Snugglesin kaltainen.
mulla myös ollut sama resepti.

onko joku saanut vakio moottoriin jotain vaurioo, kun ei ole tehnyt sisäänajoa ohejeiden mukaan?

Kirjoittaja Titaani » 02 Kesä 2012, 23:26

Suomessa kaikki ajo kadulla on sisäänajoa ???

Kirjoittaja Heksa » 01 Kesä 2012, 14:38

toimeve kirjoitti:...no voi ***tu: son sitten ihan persiilhän koko viime talaven uurastus mestarilta :angry: Ei ehitty ns. sishänajoa suorittaa ennen penkitystä, ja jos käsitin, niin oli vähän "testattu" penkissä...ja sääjetty. Niin sanotusti "huolella"...ja puhumattakhan kun otin itte käythön huhtikuussa...no, ehkä jäi joku kierrosraja huomioimatta :oops: Ja toishaalta en ees kysyny, että oliko joulukuun lopulla chostriders viteopätkät kuvattu missä...ja millä kierroksilla...argh.

nimim. uskallanko lähtiä huomena mukavalle n. 1600km viikonloppureissulle vai losahtaako peli tämän takia kesken riennon? Ja etenki ku mittarissa on vasta 126tkm (moottoripäivityksen jälkhen ajettu reipahasti liki 5tkm iliman mithän ohjeellista sishänajoa ??? )

elä oo huolissaan... SMR on valtuuttanu Vittaniemen ajaan kaikki teamin pyörät sisään (pikana)
vissiin 7 mottoria kasattu ja kaikki ajettu sisään Samilla :turbobusa:

Kirjoittaja Jaku » 01 Kesä 2012, 07:22

Sotka kirjoitti:
Jaku kirjoitti:Yritin välttää paljon yli 1 bar paineita :p siis ekat 1000 km... Aina se ei onnistunut
Mikä ihmeen sisäänajo?? :mosh:
männät ja laakerit... :p

ryhmä kans, mut se oli jo käytetty :D

Kirjoittaja Sotka » 31 Touko 2012, 23:52

Jaku kirjoitti:Yritin välttää paljon yli 1 bar paineita :p siis ekat 1000 km... Aina se ei onnistunut
Mikä ihmeen sisäänajo?? :mosh:

Kirjoittaja toimeve » 31 Touko 2012, 23:49

...no voi ***tu: son sitten ihan persiilhän koko viime talaven uurastus mestarilta :angry: Ei ehitty ns. sishänajoa suorittaa ennen penkitystä, ja jos käsitin, niin oli vähän "testattu" penkissä...ja sääjetty. Niin sanotusti "huolella"...ja puhumattakhan kun otin itte käythön huhtikuussa...no, ehkä jäi joku kierrosraja huomioimatta :oops: Ja toishaalta en ees kysyny, että oliko joulukuun lopulla chostriders viteopätkät kuvattu missä...ja millä kierroksilla...argh.

nimim. uskallanko lähtiä huomena mukavalle n. 1600km viikonloppureissulle vai losahtaako peli tämän takia kesken riennon? Ja etenki ku mittarissa on vasta 126tkm (moottoripäivityksen jälkhen ajettu reipahasti liki 5tkm iliman mithän ohjeellista sishänajoa ??? )

Kirjoittaja gsxr » 31 Touko 2012, 21:09

snuggles kirjoitti:
gsxr kirjoitti:Ite ajoin gen1 käyttöohjekirjan kehoituksen mukaisesti.
Joten mitenkä ? Mää en tosiaan tiiä.
Sama ohjeistus gen1 mitä Busami kertoi gen2 olevan. Vaihtelevilla kierroksilla rajojen sisällä.

Kirjoittaja BuSami » 31 Touko 2012, 18:34

Gen kakkosen omistajan käsikirjasta: 0-800km alle 5500rpm -> 800-1600km alle 8000rpm ja 1600km:n jälkeen alle 11000rpm, eli punarajalle asti... :baaa:

Kirjoittaja Jaku » 31 Touko 2012, 18:04

Yritin välttää paljon yli 1 bar paineita :p siis ekat 1000 km... Aina se ei onnistunut

Kirjoittaja jakehaanpää » 31 Touko 2012, 17:58

Kekee kirjoitti:Olikohan muutama sata kilsaa ettei sais kiekat nousta yli 6000 ja muutama sata siitä eteenpäin ettei yli 9000... sitte tonnin öljynvaihto ja normiajoa.
Jotenki nuin se ohjekirjan mukaan menee, tiedä sitte? Mut juu se on selvää et noiden kierrosten sisällä mahdollisimman "aaltoilevaa" ajoa eikä sellasta tasasta jurruutusta. Toki tässä tapauksessa vaihteisto on sisäänajettu joten sitä ei tarvinne huomioida.

Kirjoittaja Kekee » 31 Touko 2012, 13:28

Olikohan muutama sata kilsaa ettei sais kiekat nousta yli 6000 ja muutama sata siitä eteenpäin ettei yli 9000... sitte tonnin öljynvaihto ja normiajoa.

Kirjoittaja snuggles » 31 Touko 2012, 13:03

gsxr kirjoitti:Ite ajoin gen1 käyttöohjekirjan kehoituksen mukaisesti.
Joten mitenkä ? Mää en tosiaan tiiä.

Kirjoittaja gsxr » 31 Touko 2012, 05:16

Ite ajoin gen1 käyttöohjekirjan kehoituksen mukaisesti.

Ylös