Ruiskun synkronointi

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Ruiskun synkronointi

Kirjoittaja Vajukki » 22 Helmi 2013, 23:50

Tilasin viime vuonna jostain Australian nettikaupasta tuommoisen BikeTech ISC Tool työkalun jolla pitäisi saada isc pois pelistä ja takaisin päälle.

Piti syksyllä katsella synkkeja mutta tyssäsi sillä kertaa siihen että letkut oli pirun tiukassa eikä ollut sopivaa työkalua millä niitä olisi vetänyt irti eikä oikein ollut aikaa ruveta purkamaan enempää.

Kirjoittaja jarim » 15 Helmi 2013, 20:15

Eipä nuo hirveästi tunnu elävän, lähinnä venttiilivälysten säädön yhteydessä tarvetta synkkailla. Näin ainakin itse ollu.

Kirjoittaja 101-1271744530 » 15 Helmi 2013, 12:04

Eikös synkka pitäis katsoa 12 tkm:n välein? Onko näissä Gen 2 malleissa yleensä ollut paljon säädettävää? Ajattelin kanssa ottaa työn alle, kun Carbtune saapuu. Healtec obd tool käytössä...

Kirjoittaja 74-1141384116 » 24 Touko 2012, 16:27

Vanhaa juttua, mutta vastaan kuitenkin.

Mulla on tällänen T-I härveli mihkä jostain netistä aikoinaan bongasin ohjeet.

Letkujen yhtymäkohdassa ylhäällä on MIC-hitsin 0,8 milliset suuttimet pitämässä pahimmat painesykäykset loitolla niin vesi pysyy sisällä.

Alapuolella on T-haaroja eli kaikki vesi on samassa tilassa.

http://galleria.busanistit.org/v/Busat/Jukerin-Haya/Kuva077.jpg.html

On synkattu bussia ja montaa muutakin rääpälestä. Ruma mutta hyvä!

Lainaan tarvitseville, mutta tää onkin sitten vaasassa....




Edited By Juker on 1337866164

Kirjoittaja Vajukki » 09 Heinä 2011, 17:15

Onkos tähän synkronointiin löytynyt edullisia jokamiehen työkaluja/menetelmiä?

Kirjoittaja 74-1238132897 » 13 Syys 2009, 20:47

Itse on tähän asti huollot tehty, mutta tähän ei ole vehkeitä. Jotenkinhan tuolla ohjelmalla vain tosiaan otetaan sähköinen tyhjäkäynnin säätö pois pelistä. Tämän jälkeen säätö menee ihan normaalisti + lopuksi anturin nollaus.
Tässä vielä ote manuaalista tästä proseduurista:
http://www.elisanet.fi/julli/Ruiskusynk1.jpg
http://www.elisanet.fi/julli/Ruiskusynk2.jpg
http://www.elisanet.fi/julli/Ruiskusynk3.jpg

EMC:llä Oulussa varmaankin on tämä ohjelma, mutta onko tietoa löytyykö muilta lähiseudulta?

Kirjoittaja jarim » 13 Syys 2009, 18:38

ISC lienee Idle Speed Control joka säätelee tyhjäkäyntiä ilmeisesti alipaine tms tietoon liittyen? Tuo "fix" ilmeisesti antaa softalle jotain default arvoa jolloin anturi ohitetaan säädön ajaksi. Säätämisen jälkeen anturi pitää nollata jotta se kalibroi itsensä uudelleen. Ja tosiaan ne virhekoodien nollaukset lopuksi. :) Meniköhän pahasti metsään?

Kirjoittaja PetriK » 13 Syys 2009, 18:24

Onhan nuo mahdollisia lisätä. Täytyy vaan SDS:ää debugata - mutta juuri nyt ei aika riitä vaan kyseinen peli kannattaa viedä jonnekin missä on SDS.
Mulla on yksi jonka voin lainata samille ja toinen taitaa olla kajaanissa. Voi olla muuallakin, mutten ole varma.

Kirjoittaja jarim » 13 Syys 2009, 15:14

Epäiletko ettei ole synkassa vai teetkö huollot itse? Minulta löytyy kaapeli sekä ECUEditor joka ajaa saman asian luulisin. Kertooko se manuaali miksi sitä SDS työkalua tuohon tarvitsee? Onkohan kyse mahdollisten error koodien nollauksesta synkkauksen jälkeen?

edit: jaa katselinpa itsekin tuota proseduuria. Monimutkaisempi homma näkyy olevan mitä Gen1:ssä.

@PetriK: olisikohan tuo "fix ISC air volume" ja "ISC Learned value reset" mahdollista implementoida ECUEditoriin?




Edited By jarim on 1252846479

Kirjoittaja 74-1238132897 » 13 Syys 2009, 15:07

Korjausmanuaalia tavasin ruiskun synkronoinnista ja hommaan tarvitaan SDS-työkalu. Missähän homma onnistuu Tornio-Oulu-Rovaniemi akselilla vai voiko toimenpiteen tehdä itsekin ilman tuota SDS:ää?

Ylös