etupää pompottaa

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: etupää pompottaa

Kirjoittaja Kiha » 23 Touko 2012, 21:11

Mulla kävi niin että renkaan vaihdossa "vaihtaja firma" "UNOHTI" tasapainottaa renkaan ja aikani sitä "vemputusta"ihmeteltyäni , menin tasapainottamaan renkaan uudestaan. Vika hävisi.Tosin en mene enää samaan firmaan asioimaan...se on joskus pienestä kiinni.

Kirjoittaja bandit busa » 21 Touko 2012, 17:30

vaihdettiin uudet öljyt ja säädettiin uudestaan tehdas asetuksiin.
ei auttanut!!!
epäilys edelleen on dunlopin renkaassa joka vaihdettiin pakko sen pinnassa olla jotain häikkää.vaihdan viikonloppuna renkaan uuteen.

Kirjoittaja Kekee » 20 Touko 2012, 18:54

Kannattaa muuten puhistella net vanteitten puolat sisältä ennen renkaanvaihtoa. ittellä ex jammussa tuli lapiollinen hiekkaa sieltä...ja uus tasapainotus. :blues:

Kirjoittaja 76-1316548028 » 20 Touko 2012, 16:52

mulla ollut vähän samaa hommaa, etupää nypyttänyt renkaan vaihdon jälkeen ja vasemmanpuoleinen iskari on mäskiintyy aina vaikka sen putsaa -> hajalla? Onkohan se huollettavissa mitenkään vai pitäisikö uudet hommata?

Kirjoittaja kajbusa » 15 Touko 2012, 11:31

Eipä Busan jousituksiin ole tarvinnut kajota, mutta kelkka puolella näkee talvella jopa painajaisia iskareista.

Ensimmäisenä huoltaisin iskarit, eli oikeanvahvuinen öljy ja oikea määrä ja säädöt vakio asetuksiin

Sitten tielle testaamaan, jos vielä "pomppotta" niin yritä selvittää johtuuko se ettei iskari mene tarpeeksi nopeasti sisään (lyö kynsille) vai tuleeko se liian nopeasti ulos (jousikuormasta) tai jopa molempia.

Ensimmäiseen auttaa sisäänmeno vaimennuksen avaaminen ja toiseen paluuvaimennuksen kiristäminen.

Jousen esijännitystä voi myös testailla, mutta mielestäni se kannattaa antaa alkuun vakiosäädöissä ja puuhastella vain klikkereillä.

Kirjoittaja toimeve » 15 Touko 2012, 10:15

...tiet on kyllä nyt helkutin isoilla "laineilla", joten seki voi vaikuttaa. Mutta ennenkaikkea jousituksen sääjöt on sellaset, että kannattaa kyllä niitä esijännityksiä ja tarkempia "napsuja" testailla ittelle sopivaksi. Niillä on yllättävän iso merkitys ihan normiajotuntumhanki!

Ja radalla hoksas taas hyvin, että kun on "mukava" katu- ja maantieajoon, niin Alastarossa parissa vähän isovauhtisemmassa mutkassa ikävästi alko vemputtamhan, minkä olis saanu heleposti pois jos olis vaan viittiny vähän säätää...meinasin ittekki kyllä nyt muutenki taas vähän tiukentaa tuntumaa: kääntyy paremmin ja on muutenki kevyemmän olonen ajaa.

edit: ...ja apujahan löytyy monenmoista vaikkapa näistä kliketikliks!




Edited By toimeve on 1337066280

Kirjoittaja Hurtta » 15 Touko 2012, 08:45

Sama "pompotus" hitaasti ajettaessa täällä. Gen2 ja 7900 km. Itse epäilen etupään jousituksen löysyyttä, eli CormaX :n kanssa samaa mieltä.

Kirjoittaja Dösällä » 14 Touko 2012, 22:18

Njoo, en ole pro. Keulan öljyt lienee tiessään. Tosin tuo "nopeassa vauhdissa ei tunnu"- juttu samalla mietityttää ja puoltaa diagnoosia. Forallahan on korjaajia lähes yhtä paljon kuin jäseniä :bulb:

Kirjoittaja jakehaanpää » 14 Touko 2012, 21:36

Dösällä kirjoitti:
jakehaanpää kirjoitti:Missäs kunnossa etu jarrulevyt? Mulla G1 pompotti kun etulevyjen niitit eivät enään "eläneet".
Tarkoitatko että sulla oli levyt kierona jolloin niittien löysyys poisti vibat? Nyt en ihan päässyt kartalle..

Ettei joku painotuspala olis huomaamatta irronnut (?)
Suattoha nuo olla hieman kierokki, mut niin päin, et niitit eivät eläneet.

Kirjoittaja *mape* » 14 Touko 2012, 21:23

Mulla muuten kanssa "pompottelee" aika kummasti alhasilla nopeuksilla, kovempaa ajaes ei mitään.
Mutta ehkä ens vkonloppuna on alan "guruja" sen verran paikalla, jotta saahaan "diagnoosi" :p

Kirjoittaja minizz66 » 14 Touko 2012, 21:12

Mulla pompotti ja veteli keula vähän mihin sattui ja tuntui jotenki letkulta jo viime syksynä. Vaihdoin viikonloppuna stefat ja öljyt keulaan niin loppu kaikki ylimääränen eläminen. Mulla tosin oli joku sankari laittanut jo alunperinkin liian vähän öljyä keulaputkiin...



Edited By minizz66 on 1337019230

Kirjoittaja Dösällä » 14 Touko 2012, 21:02

jakehaanpää kirjoitti:Missäs kunnossa etu jarrulevyt? Mulla G1 pompotti kun etulevyjen niitit eivät enään "eläneet".

Tarkoitatko että sulla oli levyt kierona jolloin niittien löysyys poisti vibat? Nyt en ihan päässyt kartalle..

Ettei joku painotuspala olis huomaamatta irronnut (?)

Kirjoittaja jakehaanpää » 14 Touko 2012, 20:30

Missäs kunnossa etu jarrulevyt? Mulla G1 pompotti kun etulevyjen niitit eivät enään "eläneet".

Kirjoittaja CormaX » 14 Touko 2012, 19:37

Oletko kokeillut säätää etupään jousitusta?
Busanistien ratapäivillä omasta K1:stä säädettiin etupää jäykemmäksi ja madallettuun busaan tää säätö on toiminut moitteetomasti. Oliskohan ollut 7 kierrosta "klik" jäykemmäksi.
>Kiitos "säätäjälle"<

Kirjoittaja BaTTman » 14 Touko 2012, 19:30

Ne on vaan nuo suomen tiet niin epätasasia :p .

Ylös