Tyhjäkäynti ongelmia ECU päivityksen jälkeen. - Etädiagnoosia kaivataan

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Tyhjäkäynti ongelmia ECU päivityksen jälkeen. - Etädiagnoosia kaivataan

Kirjoittaja Lizard » 28 Kesä 2012, 18:05

Tilanne hallinnassa. Vaihdoin vakio ECU:n ja pyörijän takaisin.

- Käy hyvin nätisti
- Kytkimen kolinat hävisi tasaisemman käynnin myötä
- Vetää pehmeästi nykimättä alle kolmella tonnilla vaihdetta katsomatta ja kauttaaltaan koko kierrosalueen.
- Lähtee käyntiin pelkästään tuijottamalla startti nappia...ei tarvi sahata.

Se tuli nyt selväksi että pyörässä itsessään on perusasiat kunnossa eikä ole niistä Jupiterin kuiden asennoista kiinni.

Kierrosherkkyys ei ole samalla tasolla kuin uudemmalla ECU:lla mutta korjaamme syksyn aikana tehotilannetta mielekkäämpään suuntaan isolohkon myötä.

Ongelmaan varmasti olisi löytynyt ratkaisu mutta mulle riitti. Rahaa paloi valitettavan paljon: penkitys 2x200¤ + ECU ja pyörijä 370¤.

Plussaa tässä on se että erinäisiä piileviä vikoja tuli esille matkanvarrella ja korjatuksi samalla.

Näin tällä kertaa.

Lisko kuittaa.




Edited By Lizard on 1340900053

Kirjoittaja Lizard » 18 Kesä 2012, 23:07

Hyviä vinkkejä jotka pitää tarkistaa. Jäin vain miettimään miksi kahdessa samanapäivänä säädetyssä pyörässä on samantapainen käynti. Joku yhteinen tekijä täytyy olla.

Kirjoittaja jarim » 18 Kesä 2012, 22:42

Mitenhän pelaisi kun alipaineohjauksen nyppäisi regulaattorilta veks ja menisi vakiopaineilla? Toki säädettävä tuollaiselle yhdistelmälle erikseen. Noinhan se on 2001 eteenpäin sisäisellä pumpulla olevissa vakiona.

Ja samalla tuli mieleen että vuoto imusarjassa voisi aiheuttaa seilaavaa painetta myös.




Edited By jarim on 1340048587

Kirjoittaja Lizard » 18 Kesä 2012, 22:36

Säätösessio #3 takana. Ei juurikaan muutoksia haluttuun suuntaan. Opittu että ajettavuus muuttuu todella paljon seoksilla. Ei vaan avaudu meikäläiselle miksi rallityhjäkäynti tuli kylkiäisinä. Usko loppunut tältä päivää.

Vakava harkinta päällä jos heittäisin vakio ECUn paikalleen. Tai sitten hyväksyn tilanteen tällaisenaan ja talvella setti uusiin puihin isommalla ryhmällä.

Kirjoittaja jarim » 10 Kesä 2012, 23:08

Itse synkkasin ruiskut tänään. Jännä että kytkimen rynkytyskin tuntui nyt hävinneen kun sai viisarit osoittamaan tasan samaa.

Kirjoittaja Lizard » 10 Kesä 2012, 22:51

Omassani ääntää hieman kytkin käydessä, se kyllä vaimenee kun vetää kytkimen pohjaan mutta ei vaikuta itse tyhjäkäyntiin.

Kirjoittaja jarim » 09 Kesä 2012, 22:15

Häviääkö rynkytys jos vedät kytkimen pohjaan?

Kirjoittaja 107-1089231881 » 09 Kesä 2012, 21:49

Lizard kirjoitti:
Lizard kirjoitti:Uusi pumppu paikallaan ja taas pelittää. Mun tyttö on taas elävien kirjoissa! Huomiona että vakiokartalla ei nyi ollenkaan alhaalla kylmällä tai kuumalla koneella. Tyhjäkäynti vaeltaa samalla lailla kuin Ecu säädön jälkeen (hyrskyttää). :kippis: Jatketaan säätöhommia tästä.

Otin 37tkm ajetun pumpun ennen asennusta auki, tosi kliinissä kunnossa. Vaihdoin vain O-renkaat ja paperi suodattimen. Ei mitään skeidaa missään filttereissä tms. Katsotaan nyt minkä aikaa tällä pääsee.
Pyörä on nyt säädetty uudestaan pumpun vaihdon ja filtterien putsaamisen jälkeen. Alakierrosten nykiminen väheni todella huomattavasti, pyörä on huomattavasti ajettavammassa kunnossa. Vajaa pari heppaa tuli extrana lisää eka säätökerrasta.

Onko sitten ominaisuus tuo ECU päivityksen jälkeinen rynkyttävä tyhjäkäynti. Samanlainen tuli kolleegan -99:iin kun säädettiin samana päivänä. Aika merkittävä ero vakisäätöihin verrattuna.
Ei oo mielestäni ominaisuus, säädöt täytyy olla jostain kohtaa pielessä...

Kirjoittaja Lizard » 09 Kesä 2012, 21:23

Lizard kirjoitti:Uusi pumppu paikallaan ja taas pelittää. Mun tyttö on taas elävien kirjoissa! Huomiona että vakiokartalla ei nyi ollenkaan alhaalla kylmällä tai kuumalla koneella. Tyhjäkäynti vaeltaa samalla lailla kuin Ecu säädön jälkeen (hyrskyttää). :kippis: Jatketaan säätöhommia tästä.

Otin 37tkm ajetun pumpun ennen asennusta auki, tosi kliinissä kunnossa. Vaihdoin vain O-renkaat ja paperi suodattimen. Ei mitään skeidaa missään filttereissä tms. Katsotaan nyt minkä aikaa tällä pääsee.
Pyörä on nyt säädetty uudestaan pumpun vaihdon ja filtterien putsaamisen jälkeen. Alakierrosten nykiminen väheni todella huomattavasti, pyörä on huomattavasti ajettavammassa kunnossa. Vajaa pari heppaa tuli extrana lisää eka säätökerrasta.

Onko sitten ominaisuus tuo ECU päivityksen jälkeinen rynkyttävä tyhjäkäynti. Samanlainen tuli kolleegan -99:iin kun säädettiin samana päivänä. Aika merkittävä ero vakisäätöihin verrattuna.

Kirjoittaja WerteX » 09 Touko 2012, 21:03

Bensapumppu vaihdettu. Ero oikeasti wanhaan pumppuun kuin yöllä ja päivällä. Moottorijarrutuksen rykiminen loppui ja kaasuun vastaa aivan erilailla. Paikaltaankaan lähteminen ei ole enää jupiterin kuista kiinni että stumppaako. KYLLÄ KANNATTI! :pomppu:

Kirjoittaja WerteX » 08 Touko 2012, 21:12

Lizard kirjoitti:Kannattaa suosiolla vaihtaa uudet O-renkaat sinne ja voidella öljyllä renkaat ennen asennusta. Varsinkin se suurin. Ei tahdo saada ehyenä enään nippuun. Sen verran oli vanha venynyt. Hain tiivistekeskuksesta itelleni. Voin kaivaa koodinkin jos tarvii.

Mulla on tosiaan se sisäinen pumppu koska omani on K5 ja uudet o-renkaat on tulossa.

Tankin sisäisessä pumpussa korkeapainefilsu on kokonaan koteloitu sinne rungon sisälle, eli tehtaalla rungon kansi/yläosa on vain muovijuotettu alaosan päälle ja sauma on selvästi havaittavissa. Eikä filsua ole suunniteltu vaihdettavaksi. Tämä aiheutti sen ongelman että jouduin huuhtelemaan sen väärinpäin noin viidellä litralla bensaa ennenkuin silmillä havaittava lika lakkasi tulemasta. Tummunutta bensaa sieltä silti tuli. Heti kun jaksan laittaa tuon semihuolletun pumpun busaan kiinni, aijon aukaista wanhan pumpun ja purkaa tuon koteloinnin pumpun rungosta ja kattoa millainen suodatin siellä sisällä on. Todennäköisintä mitä japanilainen insinööri on suunnittelut on vain muutama muovinen kohdistintappi kannessa/rungossa ja sauma muovijuotettu kiinni. Isoimmat saumaukset terävällä puukolla varovasti kylkeä vasten vuolla pois ja uskon että kotelo aukeaa siitä jo pikkuisen kopauttamalla. Jos ei niin Dremeliä kehiin.

Postailen taas lisää kunhan saan projektin pidemmälle.




Edited By WerteX on 1336500936

Kirjoittaja Lizard » 08 Touko 2012, 18:24

Kannattaa suosiolla vaihtaa uudet O-renkaat sinne ja voidella öljyllä renkaat ennen asennusta. Varsinkin se suurin. Ei tahdo saada ehyenä enään nippuun. Sen verran oli vanha venynyt. Hain tiivistekeskuksesta itelleni. Voin kaivaa koodinkin jos tarvii.

Kirjoittaja WerteX » 08 Touko 2012, 16:16

Meitsillä alkaa nytten uuden varaosabensapumpum purkaminen ja putsaus jonka laitan sitte nykyisen tilalle ja katotaan miten käy täälläpäin. Postailen kun saan valmiiksi.

Kirjoittaja Lizard » 08 Touko 2012, 11:46

Menee vielä säätöön. Siinä oli nyt vakiokartta päällä sattumalta kun kokeiltiin Samilla alkaako toimimaan millään kartalla. Sen verran koeajoin pumpun vaihdon jälkeen saadakseni varmuuden että pumppu pelaa moitteetta.

Nykimisen uudella kartalla kuulemma saa pois säätämällä.

Kirjoittaja jarim » 08 Touko 2012, 09:13

Eli pitikö se säätää uusiksi vai toimiiko sillä säädetyllä?

Ylös