Turbopyörien välityksiä kenttäajoihin?

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Turbopyörien välityksiä kenttäajoihin?

Kirjoittaja ysi-ärrä » 25 Kesä 2012, 14:31

Joo mulla on tuo kujon tekemä lisäholkitettu vetopakka.
Pitääpä itekki ruveta hommaamaan nuo räkreisin o-renkaattomat vitjat.
Nyt tällähetkellä näkyy vaan olevan tuo räkreis lomalla,niin ei saa uusia vitjoja tähän hätään.
No jospa nuo vielä Joensuun menee.

Kirjoittaja Titaani » 25 Kesä 2012, 14:10

jarim kirjoitti:Onko sulla se vetopakka vahvistettu lisälaakerilla tms. järjestelyllä?
Tämä lisälaakerivahvistus "Kajbusa" tai toinen malli "Kujo", on ehdoton jo tiukemmissa vapareissa jos hiukan rykii. Mulla meni zzz ek yhdellä kertaa ratapäivällä ennen lisälaakerin asennusta, ihan uudet ketjut.

Nyt ollut joku vuosi nuo O-renkaattomat ja lisälaakeri, jotka kyllä kestää hyvin. Ehkä olisi vielä paremmin kestänyt jos viitsisi niitä rasvailla ahlerasti jota O- renkaattomat vaatii ja jos ei rasvaile niin ovat pikkuisen äänekkäämmät ajossa. Ei ihan toruinkiin mallit.

Kirjoittaja jarim » 25 Kesä 2012, 10:56

Onko sulla se vetopakka vahvistettu lisälaakerilla tms. järjestelyllä?

Kirjoittaja ysi-ärrä » 25 Kesä 2012, 09:21

Kysytääns tälle samalle osiolle ku miltei samoissa meiningeissä.
Eli mitä ketjuja ootta turbo pyörissä käyttäneet?
Tuossa mun busassa on ollu nyt kahta eri laista ja näkyy olevan et ne venyy aivan uskomattoman nopeasti. 1000-2000km ja alkaa oleen selvät.
Nyt on käytössä ek: zzz ja edelliset oli did:n jotku lujimmat. Pitääkö tässä siirtyä o-renkaattomiin että kestää, vai onko tarkoituskin et ei kestä mitkään?
Tuossa kahtelin noita dragracen ek:n drz2 vitjoja, pitäneekö tuollaset ruveta hankkiin?
Pistelkääs omia vaihtoehtoja.

Kirjoittaja Nesmit » 19 Kesä 2012, 07:24

Itsellä toi uudempi Cordona, toi toimii sekä käännetyssä- että vakiokaaviossa... Suosittelen!
Katkoaika taitaapi olla 60ms...




Edited By Nesmit on 1340079909

Kirjoittaja jarim » 18 Kesä 2012, 17:36

Nimenomaan sitä en ymmärrä että miksi pitää rakentaa monimutkainen laitteisto jos vasen jalkaterä toimii? :)

Kirjoittaja snuggles » 18 Kesä 2012, 16:00

Air-shifterissä paineilma hoitaa vahdevivun liikkeen, painelet vaan nappulaa, löytyy myös sähköisiä. Uuempi cordona taitaa olla tuon 255 ja vanhaa liekö enää saatavilla. Mun köyhis meinaa ettei oo ku varpaat kiksiin ja piuhat ecuun.

Kirjoittaja jarim » 17 Kesä 2012, 22:49

Kirjoittaja ysi-ärrä » 17 Kesä 2012, 22:30

Hitto,mä oon ihan ulalla noiden sifterien kans. Mitä meinaa air-sifteri? Ja mikä on "halpamalli"? . Dragracella näkyy olevan 255e joku malli. Mikäs tuo 449e malli on? Vai käykö se yleensäkkään busaan? Perkele,ois varmaan pitäny laittaa nää kysymykset tonne pienet kysymykset osioon.

Kirjoittaja jarim » 17 Kesä 2012, 22:13

Minä en airsifterissä näe hyötyä jos vasen jalka toimii vai olenko vain tyhmä? 40ms katkoaika itellä ja toimii täydellisesti!

edit: ja se köyhempi Cordona itelläkin käytössä.




Edited By jarim on 1339960430

Kirjoittaja snuggles » 17 Kesä 2012, 21:43

Tää viimesin Cordonan shifteri taitaa olla tosi pätevä laite, ihan vakiopeleissäkin. Vaihdevipu kannattaa tosiaan säätää omalle jalalle mahdollisimman otolliseen asentoon, ja sehän muuttuu hieman jos kääntää kaavion. Mul on köyhä shifterimalli, painetta vipuun ja katkaisijalla katko vetoon. Air shifter vois olla kans harkinnan arvoinen, superjorma käyttää moista.

Kirjoittaja jarim » 17 Kesä 2012, 20:28

Cordonan sifterianturi ainaki itellä toiminu jo vuosia.

Kirjoittaja ysi-ärrä » 17 Kesä 2012, 19:57

jarim kirjoitti:Sellainen tuli kanssa Jonne mieleen että vähän erilainen pakonokka voisi auttaa että tuota tehoaluetta saisi siirrettyä vähän ylöspäin, ei tarttisi käyttää niin älyttömän pitkiä toisiovälityksiä. Esim. vakio imunokka pakonokaksi ja säädettävät nokkapyörät molempiin.
Täähän kuulostaa mielenkiintoiselle/hyvälle. Tätä täytyy kans miettiä tulevana ajotaukona(talvena).

Kirjoittaja ysi-ärrä » 17 Kesä 2012, 19:55

jarim kirjoitti:Ja se sifteri...
Tätä asiaa myöskin tänään pyörittäny mielessä ja Jontun kans vähän mietittiin että jos moiset värkit hommattaisiin busiimma.
Eli mikä ja mistä kannattasi hommata sifteriksi?

Kirjoittaja Heksa » 17 Kesä 2012, 18:58

jarim kirjoitti:Sellainen tuli kanssa Jonne mieleen että vähän erilainen pakonokka voisi auttaa että tuota tehoaluetta saisi siirrettyä vähän ylöspäin, ei tarttisi käyttää niin älyttömän pitkiä toisiovälityksiä. Esim. vakio imunokka pakonokaksi ja säädettävät nokkapyörät molempiin.

onko joku viä 2000 luvulla tehny virikoneita ilman säädettäviä nokkapyöriä ?? jo 80luvulla pohjanmaalla laitettiin 8 tappisiin ohc mosiin aina säädettävä nokkapyörä

Ylös