Ohjauslaakeri - Apuva

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Ohjauslaakeri - Apuva

Kirjoittaja Huhan Kolli » 13 Huhti 2012, 19:13

Ilta 2: Ulkokoolit irti pitkällä terästangolla jonka pää oli vähän modattu. Ylempi lähti helposti irti, mutta alemman alku oli vähän paskamaisempi koska japsit ei ollu työstäny toiselle puolelle lovea josta voi hakkailla. Vanhaa koolia vähän rälläköin pienemmäksi ja hakkasin uudet koolit sillä sisään. Sekä loppu tuurnalla. Akseliin hakkasin laakerin paikalle vanhalla koolilla joka oli rälläkällä katkaistu niin että lähti sitten pois helposti. Paljon vaseliinia ja keula pakettiin. "Tuurilla" kiristelin laakerin, joten toivottavasti on ookhei. Vaihdoin samalla myös ilman putsarin ja öljyt ja suodattimen koneeseen. Tänään hommaan meni kolmisen tuntia, joten pelkkä laakerin vaihto ei ole kuin 3-4 tuntia?

Eipä muuta kun että jos jollakin laakeri rupee klappaamaan, niin vaihtoa ei tartte jännittää, kunhan koolit ei pahemmin kettuile.

Kirjoittaja Huhan Kolli » 11 Huhti 2012, 22:44

Ookhei, tänään aloitin urakan. Ekax pyörä liinalla kattoon (plexi pois ja siitä rungon edestä nostin,toisella kerralla) sitten yläkolmio irti, eli kuusiokolot iskareitten yläpään kohdalta, ja sitten se tähti mutteri keskeltä. Sitten eturengas ja jarrusatulat irti, lokasuoja ja musta muovihärpäke lokarin yläpuolelta irti. Ohjausiskari irti. Jarruletku alakolmion kiinnikkeestä irti. Sitten ylhäältä ne laakerin kiristyt "mutterit" irti, ja kas keula olikin kokonaisuudessaan irti. Sisäkooli lähti akselista ruuvarilla ja vasaralla naputellen, ei ollut tiukassa. Suojaa ei tarvinut säästellä, kun laakerin mukana tuli uusi. Vanhat laakerit oli todella paskan oloisia "pallolaakereita" muovisella kehällä. Uudet normaaleja kartiolaakereita. Ulkokoolit jäi vielä paikoileen, kun kello rupes oleen sen verran paljon. Aikaa tähän koko settiin meni rauhallisesti ruuvaillen pikkasen vajaa kaksi tuntia. Reipas tuntikin varmaan ois riittäny, jos ois ollu pyörän nosto paremmin suunniteltu ekalla kerralla, ja työjärjestys suunniteltu. Sekä työkalut paremmin esillä. Mutta tähän asti vois todeta, ettei ole kyllä paha operaatio jos on edes joskus jotain ruuvaillut. Jatkoa seuraa, jos saan operaation loppuun kunnialla.

Ja toivottavasti tästä sekavasta tarinan kerronnasta saa jotain selvää. Karjala on ihan paskaa kaljaa, yäk juon.

Kirjoittaja Kekku » 10 Huhti 2012, 18:26

Huhan Kolli kirjoitti:Onkos rungon puolella "uria" mistä saa hakattua koolin irti, vai pitääkö ruveta migillä kikkaileen?

Molemmissa päissä runkoa on urat.

Kirjoittaja jarim » 10 Huhti 2012, 07:10

Minä oon vaihtanu, siitä vaan on sen verta aikaa ettei ihan tuoreessa muistissa ole. Mutta kyllä ne koolit sai hakattua irti ilman hitsaamista pitkän meisselin ja lekan kanssa. Se emäputken alapäässä oleva laakeri oli tympein irrottaa, sen muistan.

Kirjoittaja Huhan Kolli » 10 Huhti 2012, 00:11

Outoa jos kukaan ei ole itse laakeria vaihtanut??? Ylihuomenna aloitan vaihtamaan ja kiinnostais oikeesti tarvitaanko esim. migiä koolin irrottamiseen vai onko uraa mistä hakata pois? Mites ootte jarruletkujen kanssa toiminu?

Kirjoittaja Sciensic83 » 05 Huhti 2012, 11:08

Stefojen mittoja kyselisin tuohon ohjauslaakerille.... laakerit on mutta stefoja ei saanut vielä mietin että kävis paikallisesta laakeriliikkeestä stefoja kattomasssa muttei oo mittoja?
Tietäjä\taitaja kertoo stefojen mitat ja käykö laakeriliikkeen vai oisko alkuperäiset ?:D

Kirjoittaja Huhan Kolli » 05 Huhti 2012, 10:40

Eikö kukaan oo vaihtanu ite? Eikö kellään sattuis oleen "tyhjää" runkoa mistä vois tsekata?

Kirjoittaja Huhan Kolli » 02 Huhti 2012, 17:58

Onkos rungon puolella "uria" mistä saa hakattua koolin irti, vai pitääkö ruveta migillä kikkaileen?

Kirjoittaja 83-1175441819 » 29 Loka 2011, 22:18

Niissä lakruissa yleensä lukee sen laakerin koodi millä sen saapi ostettua, tai sitten setti mukaan laakeriliikkeeseen, alkuperäiset saattaapi maksaa vähän enempi ja ne pitää tilata ulkomaailmasta, tuskin on kellää hyllyssä ellei se ole joku tosi yleinen laakerijutska.
Suzukin alkuperäisvaraosa koodin millä niitä voi kysellä, saapi osoitteesta suzukipartshouse.com

Kirjoittaja Hayapari » 28 Loka 2011, 14:44

Talvella 2009 otin ohjausakselin irti tarkistaakseni tilanteen. Laakerit olivat lähes kuivia. Rasvaa ei siinä ole paljon koskaan ollutkaan. Laakerissa oli pientä alkavaa ruostetta. Puhdistus, rasvaus ja takaisin paikalleen. Uskon, että nyt kestää vähän pidemmälle. Pyörä on mallia -03 ja otettu käyttöön -04. Tuossa vaiheessa kilometrejä oli n. 30 000 ja nyt on 48000. Pyörä on kuivassa lämpimässä tallissa, joten ulkosalla säilytettäessä ruoste söisi varmaan nopeammin.

Kirjoittaja Huhan Kolli » 11 Syys 2011, 16:01

Kiitos tiedoista, suuntaan Kentsolle hakeen laakeria. Jossain vaihheessa kun saan laakerin haettua laitan infoa hinnasta.

Kirjoittaja jarim » 11 Syys 2011, 11:12

Gen2 on sama kanssa näemmä.



Edited By jarim on 1315728771

Kirjoittaja Huhan Kolli » 10 Syys 2011, 20:59

Kiitos vastauksesta, onkohan kekkosessa sama laakeri ku ykkösessä?

Kirjoittaja 83-1175441819 » 10 Syys 2011, 18:35

jarim kirjoitti:Laakeriliikkeestä saa alkuperäisiä paremmat kartiorullalaakerit tilalle. Koko 30x55x17 ainakin Gen1:ssä.
Keulimisestahan nuo meneepi ainakin paskaksi kun busa ei ole mikää fighteri pyörä ;)
Laakeri liike niinkuin edellä mainittu, tahi alkuperäistä emäputkeen.

Kirjoittaja jarim » 10 Syys 2011, 16:54

Laakeriliikkeestä saa alkuperäisiä paremmat kartiorullalaakerit tilalle. Koko 30x55x17 ainakin Gen1:ssä.

Ylös