Imunokka pakopuolella - Turbon kanssa

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Imunokka pakopuolella - Turbon kanssa

Kirjoittaja Titaani » 15 Loka 2013, 16:21

Kyllä imu aukeaa ja sulkeutuu. Ongelma onkin pakopuolella kun pakopainetta alkaa olla niin venttiilin sulkeutuminen ei olekaan itsestään selvää. Säätöpalat voi pomppia pystyyn etenkin kun vaihdetaan shifterillä katkaisemalla vaihdetta. Ei ole iso kulu laittaa jouset jos on tarkoitus käyttää noinkin kovaa painetta ja saada vielä kestämään pidemmissä vedoissa.

Kirjoittaja 1340R86 » 15 Loka 2013, 16:03

Titaani kirjoitti:
AtteKoo kirjoitti:Onko ketään laittanut tota roller cam chain conversion kittiä, ja miten paljon laahaimia tarvii modailla??

Ja tarviiko sitä nokkaa muokata jyrkemmäksi vai riittääkö että on säätää ajoituksen kohdilleen??
On noita kettinkisarjoja Vapareissa ollut ja vaatii hieman rakentelua esim ylä-laahain ei sovi suoraan. En vain näe mitään hyötyä tuosta muutenkaan ja Turboon riittää ihan vakio ketju oli nokat vakio tai lievästi jytkymmät.
Venajouien vaihto jäykempiin turbossa ihan ok toimenpide ettei jää venat "leijumaan" jos hiukka kovempaa painetta kattilaan syötetään.
Tämä imunokka pakopuolella toimii ihan samalla lailla turbossa kun vaparissakin, kuten Jarim mainitsi tuolla ylempänä, mutta jos on ahdaspesäinen ahdin missä alkaa pakopaine nousta niin ei ole kyllä silloin syytä vaihtaa pakonokkaa ollenkaan, eli alkaa olla niistä asteista haittaa enemmän kun hyötyä.
Tuosta ventiilien "leijumisesta"
~1,8bar niin näytävät imuventiilit aukeavan vaikojousilla

Kirjoittaja Titaani » 27 Syys 2013, 11:49

AtteKoo kirjoitti:Onko ketään laittanut tota roller cam chain conversion kittiä, ja miten paljon laahaimia tarvii modailla??

Ja tarviiko sitä nokkaa muokata jyrkemmäksi vai riittääkö että on säätää ajoituksen kohdilleen??
On noita kettinkisarjoja Vapareissa ollut ja vaatii hieman rakentelua esim ylä-laahain ei sovi suoraan. En vain näe mitään hyötyä tuosta muutenkaan ja Turboon riittää ihan vakio ketju oli nokat vakio tai lievästi jytkymmät.
Venajouien vaihto jäykempiin turbossa ihan ok toimenpide ettei jää venat "leijumaan" jos hiukka kovempaa painetta kattilaan syötetään.
Tämä imunokka pakopuolella toimii ihan samalla lailla turbossa kun vaparissakin, kuten Jarim mainitsi tuolla ylempänä, mutta jos on ahdaspesäinen ahdin missä alkaa pakopaine nousta niin ei ole kyllä silloin syytä vaihtaa pakonokkaa ollenkaan, eli alkaa olla niistä asteista haittaa enemmän kun hyötyä.

Kirjoittaja Nesmit » 27 Syys 2013, 09:47

Tossa pakopaineista väännettynä rautalangasta: ...KLOKS...

Kirjoittaja AtteKoo » 26 Syys 2013, 23:05

Onko ketään laittanut tota roller cam chain conversion kittiä, ja miten paljon laahaimia tarvii modailla??

Ja tarviiko sitä nokkaa muokata jyrkemmäksi vai riittääkö että on säätää ajoituksen kohdilleen??




Edited By AtteKoo on 1380229108

Kirjoittaja BussiJussi » 15 Maalis 2012, 21:47

Arctikdiver kirjoitti:Kertokaatte viisaammat, millaisia ajotuksia tarviis alkaa haarukoimaan vakio Gen1:n imunokalle turbon seuranan pakopuolelle...? :bowdown:

Entä ylipäätään mitä pitää ja tarvii ottaa huomioon em. konstruktiolla... Solmuna McX400.

Ryhmän alla 2mm koroke.

Vai annetaanko suosiolla olla...

Entä kansi, mistä tarvii riipasta särmiä pois?

-jari-

Sait pm:ää

Kirjoittaja Jaku » 15 Maalis 2012, 20:29

Eikös se pakopaine ole juuri siellä kannen ja turbon välissä vaarallista ettei ala potkiin takas. Jotain oon lukenu aiheesta. Eli ongelma on turbon pakopuolen koko. Liian suuri, herää pirun myöhään ja kun taas liian pieni, ongelma on toi pakopaine :shocked:

Googlettamalla löytyy tietoo

Kirjoittaja Arctikdiver » 15 Maalis 2012, 19:45

Putkistot ilmeisimmin virtaa ihan riittävästi... mutua
Vastustavin osio taitaa olla pakopesä.

Nyt menossa perus tarkastus ja pikku vahvistukset, jos ahtoja nostais...
Nyt mennään 0,85 tasossa. Tavotteissa ei ole nostaa painetta ainakaan juuri yhden yli. Touring ominaisuus olisi tarkoitus säilyttää.

Kirjoittaja jakehaanpää » 15 Maalis 2012, 19:43

Arctikdiver kirjoitti:Niin, juurikin tuohon Wäiskin esittämään ajatukseen olisi hyvä saada tietoa...
Kilautus Artsille antais varmaan vastausta...

Kirjoittaja jarim » 15 Maalis 2012, 18:51

Eikö pakopaineet enemmänkin liity turbon kokoon / käytettyyn ahtopaineeseen / putkiston virtaavuuteen? Joku tietävämpi ehkä kertoo, oma tietämys turboista aika vähäistä.



Edited By jarim on 1331830322

Kirjoittaja Arctikdiver » 15 Maalis 2012, 18:43

Niin, juurikin tuohon Wäiskin esittämään ajatukseen olisi hyvä saada tietoa...

Kirjoittaja waiski10 » 15 Maalis 2012, 18:15

Tuleekos tuosta hengittävyydestä ongelmia pakopuolelle? Liiallisen pakopaineen nousun muodossa.

Kirjoittaja jarim » 15 Maalis 2012, 17:08

Nostoa ja asteita enemmän tuossa imunokassa (eli hengittelee paremmin), suosittu modi vapareihinkin. Vajaa 10hp lisää ja yläkierroksilla raikkaampi (vaparissa siis).



Edited By jarim on 1331824239

Kirjoittaja tetsa » 15 Maalis 2012, 15:20

Mitä/paljonko hyötyä tosta imunokan laitosta pakopuolellekin on?
Et tarviiko alkaa itellekin moista metsästää.

Kirjoittaja 107-1089231881 » 15 Maalis 2012, 12:26

Säädettävät nokkapyörät... suosittuja ajoitus arvoja eri käyttötarkoituksiin.. 105/105, 105/107, 106/106, 107/109.... :turbobusa:

Edit: kanteen ei tartte kajota..




Edited By Ksthb on 1331807476

Ylös