Ecu päivitys - raudan asennus - Nuorennusleikkaus

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Ecu päivitys - raudan asennus - Nuorennusleikkaus

Kirjoittaja Heksa » 08 Maalis 2012, 22:03

snuggles kirjoitti:Kun nää ecumuutokset on vielä hyvinkin ajankohtaisia niin vielä tarkennus muistutuksena. Eli -99, -00 ja -01 malleissa ecu pitää vaihtaa -02 tai uudempaan gen1 ecuun, oliko magneeton kanssa sama juttu, eli -01 mallikaan ei käy ?
Mikä on 32920-24FA0 ecu ?
Oisko se 2001 (k1) ecu

Kirjoittaja snuggles » 08 Maalis 2012, 21:51

Kun nää ecumuutokset on vielä hyvinkin ajankohtaisia niin vielä tarkennus muistutuksena. Eli -99, -00 ja -01 malleissa ecu pitää vaihtaa -02 tai uudempaan gen1 ecuun, oliko magneeton kanssa sama juttu, eli -01 mallikaan ei käy ?
Mikä on 32920-24FA0 ecu ?

Kirjoittaja jarim » 07 Maalis 2012, 21:03

Sytytyshetkessä on kait pienen pieni ero jos ne on ristissä.

Kirjoittaja Lizard » 07 Maalis 2012, 18:07

jarim kirjoitti:Kyllä sinä pariin johtoon eculle menevässä johtosarjassa joudut koskemaan 1999 mallissa, ks:
http://www.busanistit.org/foorumi....;t=6272

Lisäksi kahdenlaista ristiriitaista tietoa on siitä tarvitseeko magneetolta tulevan kampiakselin asentotunnistimen johdot kääntää ristiin. Itse kääntäisin. Kaksinapainen liitin siis johdossa joka tulee magneetolta (toinen on kolminapainen laturin liitin) josta liittimestä saa johdot liittimineen nätisti irrotettua, vaihtaa vaan nuo ristiin.

Magneetto löytyy pyörän vasemmalta puolelta. Pyörä takapukille suoraan (niin öljyäkään ei paljoa ulos valu kun magneton kopan irrottaa), vasen sivukate irti ja magneeton kopan 8mm pultit irti. Magneeton magneetit ovat kiinnitettynä tuohon koppaan joten kampea se irti mahdollisimman suorassa, tuntuu tiukalta kun magneetit haraa vastaan.

Magneeton pyörijän irroitusta varten tarvitset ulosvetäjäksi pultin jossa on samat kierteet mitä siinä magneeton sisäkehällä, en muista ulkoa minkä kokoinen se oli mutta kuitenkin... Eli magneetto on kiinnitetty epäkeskoon kampiakselin päähän puristamalla pultilla kiinni. Pultti irti ja sitten tuolla ulosvetäjäpultilla saa vanhan pyörijän kampiakselin päästä irti.

Mallikuvia löytyy Service Manualista kohdasta 3-36 - 3-37.

Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.

Sellainen huomio vielä tuosta uudesta ECU:sta että tarkasta onko se EU (32920-24FGO) vai US malli (32920-24FK0). US ECU:lla ei EU pyörää (ja päinvastoin) saa karttoihin koskematta käyntiin. Eli ECU:un pitää tuossa tapauksessa flashata binääri jossa virtalukko on asetettu "compatibility modeen".
Onko tietoa seuraamuksista jos kääntää/jättää kääntämättä asennontunnistimen johdot?

Kirjoittaja fooorumi » 13 Syys 2011, 16:02

Cebusa kirjoitti:Ulosvetopultin halkaisija on 20mm, kierre on hieman tiheämpi, joten ei välttämättä löydy lähimarketista. Kannattaa ottaa pyörijä mukaan pulttikauppaan.

Jos joudut siirtämään johtoliittimistä johtojen paikkaa, katso tarkasti että kaikki liittimeen tulevat johdot ovat perillä liittimen pohjassa.
Magneeton irrotus työkalu = Pultti M20x1,5 pituus 50mm, hinta 2 euroo

Kirjoittaja Cebusa » 13 Syys 2011, 08:22

Ulosvetopultin halkaisija on 20mm, kierre on hieman tiheämpi, joten ei välttämättä löydy lähimarketista. Kannattaa ottaa pyörijä mukaan pulttikauppaan.

Jos joudut siirtämään johtoliittimistä johtojen paikkaa, katso tarkasti että kaikki liittimeen tulevat johdot ovat perillä liittimen pohjassa.

Kirjoittaja jarim » 09 Syys 2011, 19:18

Ei ole. Eri määrä hampaita.

Kirjoittaja fooorumi » 09 Syys 2011, 17:43

Onko 04-07 magneetto vaihtokelpoinen -08 uudempien kanssa? Kuvista katsottuna hyvin lähelle samannäköiset..

Kirjoittaja jarim » 19 Maalis 2011, 12:46

Kyllä sinä pariin johtoon eculle menevässä johtosarjassa joudut koskemaan 1999 mallissa, ks:
http://www.busanistit.org/foorumi....;t=3422

Lisäksi kahdenlaista ristiriitaista tietoa on siitä tarvitseeko magneetolta tulevan kampiakselin asentotunnistimen johdot kääntää ristiin. Itse kääntäisin. Kaksinapainen liitin siis johdossa joka tulee magneetolta (toinen on kolminapainen laturin liitin) josta liittimestä saa johdot liittimineen nätisti irrotettua, vaihtaa vaan nuo ristiin.

Magneetto löytyy pyörän vasemmalta puolelta. Pyörä takapukille suoraan (niin öljyäkään ei paljoa ulos valu kun magneton kopan irrottaa), vasen sivukate irti ja magneeton kopan 8mm pultit irti. Magneeton magneetit ovat kiinnitettynä tuohon koppaan joten kampea se irti mahdollisimman suorassa, tuntuu tiukalta kun magneetit haraa vastaan.

Magneeton pyörijän irroitusta varten tarvitset ulosvetäjäksi pultin jossa on samat kierteet mitä siinä magneeton sisäkehällä, en muista ulkoa minkä kokoinen se oli mutta kuitenkin... Eli magneetto on kiinnitetty epäkeskoon kampiakselin päähän puristamalla pultilla kiinni. Pultti irti ja sitten tuolla ulosvetäjäpultilla saa vanhan pyörijän kampiakselin päästä irti.

Mallikuvia löytyy Service Manualista kohdasta 3-36 - 3-37.

Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.

Sellainen huomio vielä tuosta uudesta ECU:sta että tarkasta onko se EU (32920-24FGO) vai US malli (32920-24FK0). US ECU:lla ei EU pyörää (ja päinvastoin) saa karttoihin koskematta käyntiin. Eli ECU:un pitää tuossa tapauksessa flashata binääri jossa virtalukko on asetettu "compatibility modeen".




Edited By jarim on 1331147911

Kirjoittaja 74-1243347296 » 19 Maalis 2011, 11:49

Morjes,

foorumilta löytyy valtava määrä osaamista ja infoa tuon softapuolen ja ecueditorin osalta. Mulla on nyt palikat -99:n nuorennusleikkausta varten. Eli 02-07 ECU ja magneton pyörijä (kiitos Harri!). Kaapelia en hankkinut, vaan ajattelin säädättää ammattimiehellä, tällöin ei tarvinne mitään pinnimuutoksiakaan tehdä? Korjatkaa, jos olen väärässä.

Kysymykseni liittyykin siis tuohon raudan, eli ECU:n ja magneton pyörijän fyysiseen asennukseen. En hakemallakaan löytänyt konkreettista ohjetta noiden asentamiseen. Eivät ne taida mitään asentajan koulutusta vaatia, mutta silti tieto siitä mitä on tekemässä helpottaisi kummasti.

Eli voisko joku ystävällinen sielu vääntää rautalankamallin avattavista ruuveista, kansista ja liittimistä, joihin tulee kajota, kun noi em. palikat vaihdetaan (tai laittaa linkin, jos se täällä on jo jossain ohjeistettu).

Aion ajaa pyörän penkkiin säätöihin keväällä, kun tiet on sulana. Säätämättömälläkin ECU:lla voinee turvallisin mielin ajella ennen säätöä, vaikkei se välttämättä mitään herkkua ole, kun ei ole tietoa ohjaimen kartasta? Sami Vittaniemi on ilmeisesti edelleen suositeltu paja säätöjen tekoon?

Kiitti jätkät avusta jo etukäteen...

**tuku ulkona sataa TAAS lunta! Sulais ny jo!!

Ylös