Kirjoittaja BaTTman » 12 Loka 2011, 05:55
Ote koneenelimet ja mekanismit kirjasta; Lattahihnoilla on hyvä hyötysuhde, 98...99%. Niiden kehänopeuden suositusarvo on luokkaa 50..80 m/s ja tehonsiirtokyky oikosulkumoottorikäytössä 250 kW:iin saakka.
.......
Kiilahihnat tarjoavat lattahihnoihin nähden merkittäviä etuja. Ne siirtävät tehoa pienemmillä kiristyksellä huomattavasti enemmän, jopa 1000 kW:iin saakka.....
Ja näistä käytettävisä hammashihnoista, 20 mm leveän hihnan suunnitteluteho lähtee 10kW kohdalta ylöspäin.
Luulisi busankin tehot pysyvän näiden rajojen sisällä.
[color=#000000]Ote koneenelimet ja mekanismit kirjasta; Lattahihnoilla on hyvä hyötysuhde, 98...99%. Niiden kehänopeuden suositusarvo on luokkaa 50..80 m/s ja tehonsiirtokyky oikosulkumoottorikäytössä 250 kW:iin saakka.
.......
Kiilahihnat tarjoavat lattahihnoihin nähden merkittäviä etuja. Ne siirtävät tehoa pienemmillä kiristyksellä huomattavasti enemmän, jopa 1000 kW:iin saakka.....
Ja näistä käytettävisä hammashihnoista, 20 mm leveän hihnan suunnitteluteho lähtee 10kW kohdalta ylöspäin.
Luulisi busankin tehot pysyvän näiden rajojen sisällä.[/color]