Hayabusa ECUeditor asennus - Eli mitä se vaatii?

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Hayabusa ECUeditor asennus - Eli mitä se vaatii?

Kirjoittaja 106-1303320118 » 27 Touko 2012, 19:42

Kiitoksia :) :tapu:
Nyt vaan komponentteja hommaamaan!

Kirjoittaja jarim » 27 Touko 2012, 15:06

Kirjoittaja 106-1303320118 » 27 Touko 2012, 13:34

Miten toi ecueditori kytketään gen1:sen busan ecuun?
DIY ECU Interface Tuolta en löytänyt kytkentää muihin ko gen2:seen ja gixereihin??? :apua:

Kirjoittaja fooorumi » 03 Loka 2011, 18:11

mitäs tolle voi tehdä, kun ecueditoria asennettaessa tulee herja: "Application cannot be started. Contact the application vendor." Kerran se jo oli käynnissä, mutta sen jälkeen kun vaihtoi asetuksen "aja järjestelmänvalvojana" ja käynnisti uudelleen niin alkoi temppuilemaan. koneen buuttaus eikä uudelleenasennus vaikuta tepsivän? Windows 7 kyseessä.

EDIT: sainpas kuntoon 4 tunnin surffailun jälkeen.. Ohjelmien poisto > komentorivin suoritus järjestelmänvalvojana ja kirjottaa:> net user administrator /active:yes > Ohjelmien uudestaan asennus.

Tosin suomenkielisessä windowsissa täytyi administrator korvata sanalla järjestelmänvalvoja, muuten ei hyväksynyt.. :)




Edited By fooorumi on 1317681679

Kirjoittaja 72-1275482394 » 25 Elo 2011, 23:38

Harrry kirjoitti:Semmonen mistään mitään tietämättömän kysymys tästä ecun säädöstä, että löytyykö jostain valmiita karttoja tietyille setupeille? Ei vaan millään periaatteestakaan huvita maksaa Vaasan sedälle +400¤ säätämisestä penkissä. Lisäksi saisi itse laittaa lambdalle jengat putkistoon, ja muuta sulakkeiden poistoa ym. ym. jne. jne.
Niin jotta olisko semmosta apua kohtuuhintaan saatavissa että laittas joku piuhat kiinni ja sillai?
Espooseen ja Kempeleeseen ei yhtäkkiä nappaa lähteä ajelemaan, kun ei noista keleistä tiedä, eikä oo kärryä eikä pakettiautoa.

:please:
"Kielletty alue"?

Kirjoittaja gsxr » 24 Elo 2011, 02:04

jarim kirjoitti:Joo kyllä tuo on sinun kartta. Onni onnettomuudessa. :)

Olipa kerrankin hyvä tuuri meikäläisellä näissä hommissa! Pitää vielä kuitenkin koittaa jos sais elvytettyä tuon vanhan tietsikan.

Kirjoittaja waiski10 » 22 Elo 2011, 21:03

Harrry kirjoitti:Semmonen mistään mitään tietämättömän kysymys tästä ecun säädöstä, että löytyykö jostain valmiita karttoja tietyille setupeille? Ei vaan millään periaatteestakaan huvita maksaa Vaasan sedälle +400¤ säätämisestä penkissä. Lisäksi saisi itse laittaa lambdalle jengat putkistoon, ja muuta sulakkeiden poistoa ym. ym. jne. jne.
Niin jotta olisko semmosta apua kohtuuhintaan saatavissa että laittas joku piuhat kiinni ja sillai?
Espooseen ja Kempeleeseen ei yhtäkkiä nappaa lähteä ajelemaan, kun ei noista keleistä tiedä, eikä oo kärryä eikä pakettiautoa.

:please:
Ajat mustalaisajoihin viikonloppuna ja Pyydät Jarim:in käymään kyläilemässä... tarjoan majoituksen.

Kirjoittaja 72-1275482394 » 22 Elo 2011, 20:04

Semmonen mistään mitään tietämättömän kysymys tästä ecun säädöstä, että löytyykö jostain valmiita karttoja tietyille setupeille? Ei vaan millään periaatteestakaan huvita maksaa Vaasan sedälle +400¤ säätämisestä penkissä. Lisäksi saisi itse laittaa lambdalle jengat putkistoon, ja muuta sulakkeiden poistoa ym. ym. jne. jne.
Niin jotta olisko semmosta apua kohtuuhintaan saatavissa että laittas joku piuhat kiinni ja sillai?
Espooseen ja Kempeleeseen ei yhtäkkiä nappaa lähteä ajelemaan, kun ei noista keleistä tiedä, eikä oo kärryä eikä pakettiautoa.

:please:

Kirjoittaja jarim » 22 Elo 2011, 06:46

Joo kyllä tuo on sinun kartta. Onni onnettomuudessa. :)

Kirjoittaja gsxr » 22 Elo 2011, 02:06

Kävipä niin että talli-tietokone hajosi ja vei ecueditorin ja pitkällä aikavälillä työstetyt kartat mukanaan. No irroitin kovalevyt ja siirsin ne toimivaan tietokoneeseen jolloin pääsin tutkimaan levyjen sisältöä mutta ecueditorista ja kartoista ei löytynyt jälkeäkään vaikka millä ohjelmalla niitä koitti kaivaa esiin, ihan kuin niitä ei siellä koskaan olisi ollutkaan!

Lopulta kuitenkin löytyi tiedosto:

BB34BB51-16-8-2011-16-43.bin

kansiosta:

program files/renesas/FDT4.01

Tiedosto paljastui ecukartaksi kun sen ecueditorissa avasin ja saattaa olla jopa viimeisin flassaus, ainakin päiväyksen puolesta sopisi. Tosin ei ole kyllä minun nimeämä eikä tallettama, tekeekö Flash Development toolkit jotain backup-tiedostoja aina viimeisimmistä flassäyksista?

Mikäli näin on niin vahinkoa ei ole sattunut, en kyllä siltikään ymmärrä että mihin ne tallettamani useampi kymmentä karttaa on kadonnut ja itse ecueditor ohjelma. :angry:

Kirjoittaja 98-1263673635 » 31 Tammi 2010, 11:29

Uutena jäsenenä voi vain arvailla jo tehdyn työn määrää, kun alkaa valkenemaan mitä jo nyt on tarjolla :respekt:
Itselle heräsi kysymyksiä dataloggauksesta säätämisen aikana.
Onko mahdollista/teidän mielestä järkevää luoda esim. ohjelmointia varten kytkettyyn läppäriin virtuaalikarttoja joiden jaotus olisi sama kuin ecun polttoaine ja ennakkokartat. Laajakaistalta lamda-arvot jokaisen polttoainesolun kohdalle ja kaasu/turbo laitteiden säädössä egt kartta voisi olla myös hyödyksi? Penkitettäessä vastaavaa dataa tulee kai penkityssoftan kautta mutta todellisissa olosuhteissa voisi vetojen jälkeen rauhassa katsella minkälaisilla arvoilla on menty ???

Edellyttää tietysti monipuolista ajelua mikäli meinaa saada kartan täyteen

:bike:

Tulikos tämä muuten kuinka oikean topicin alle :oho:

Kirjoittaja jarim » 07 Huhti 2009, 21:15

Olethan siinä dataikkunassa valinnut com pportin siitä alasvetovalikosta? Sen jälkeen Data ON ja ECUlle reset (kill switchistä vaikka). Tuon jälkeen pitäisi bitti kulkea ecueditorille ja esim kaasun liike näkyä prosentteina siinä ikkunassa vaikka pyörä ei olisikaan käynnissä.

Kirjoittaja 115-1212208879 » 07 Huhti 2009, 15:05

XP

Kirjoittaja jarim » 06 Huhti 2009, 21:38

steel kirjoitti:Kokeilin tänään päästä käsiksi omaan ecuun, niin valittelee kaapelia? Mut sit taas ku painoin program flashia, niin vihreetä tekstiä tuli ja ilmoitti et ois kartta mennyt eculle..
Silti kun kokeilee painaa engine dataa niin valittaa jotain kaapelista ja asetuksista?
Taitaa olla yrittäjässä vikaa ku kaikki vivut ja napit sekä virrat on vuoron perään eri asennossa :D
Windows Vista vai XP?

Kirjoittaja 115-1212208879 » 06 Huhti 2009, 20:29

Kokeilin tänään päästä käsiksi omaan ecuun, niin valittelee kaapelia? Mut sit taas ku painoin program flashia, niin vihreetä tekstiä tuli ja ilmoitti et ois kartta mennyt eculle..
Silti kun kokeilee painaa engine dataa niin valittaa jotain kaapelista ja asetuksista?
Taitaa olla yrittäjässä vikaa ku kaikki vivut ja napit sekä virrat on vuoron perään eri asennossa :D




Edited By steel on 1239040228

Ylös