Välivapaa..

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Välivapaa..

Kirjoittaja 107-1089231881 » 09 Syys 2011, 21:11

Säätäkää vaihdepoljin 10-15mm alemmas niin vaihtamiseen tulee napakampi ote ja välivapaat katoaa..

Kirjoittaja martti » 09 Syys 2011, 20:25

Höh ei miulla oo koskaan ollu välivapaitten kanssa ongelmia,ei k3sessa eikä k8sissa,useesti isompaan vaihan ilman kytkintä,ja jos kytkintä käytän ni ihan pikkunen nykäsy oikeella hetkellä,jos välivapaa tulee(ehkä1/100)oon huomannu sen olevan ommaa huolimattomuutta,löysä vaihto yms. :turbobusa:

Kirjoittaja Quadron » 09 Syys 2011, 19:22

Toimeven kanssa samaa mieltä asiasta.

Käyttäkää sitä laatikkoa, sillä ne välivapaat katoaa. Oma laatikko alkoi tuntua tuossa reilun 20k km kohdalla että sisäänajo on vihdoin suoritettu, välivapaat katos ja homma meni jouheaksi.

Uutena oli öljyllä merkitystä. Omassa laatikossa toimi alussa se Castrolin kallein parhaiten, nyt kun mittarissa on 28k km kokeilin Motul 5100 litkua ja laatikko toimii ihan yhtä hyvin.

Ajokengälläkin on yllättävän suuri merkitys, jos saappaassa on jäykempi kohta vaihdepolkimen alle, tulee vaihdosta napakampi ja välivapaan mahdollisuus pienenee. Kokeilkaa vaikka.

Kirjoittaja toimeve » 09 Syys 2011, 11:06

busajasa kirjoitti:Turbotukseen tai muuten viritettyyn peliin kannattaa teettää viisteet kakkoselle. Siinä kun on suorat tartunnat niin alkaa potkia tyhjää kun teho lisääntyy.
...tämä tiedossa. Ja huomioihan kuhan tullee ajankohtaseksi.

Kirjoittaja busajasa » 09 Syys 2011, 08:42

toimeve kirjoitti:...teillä on liian vähän ajettuja pelejä alla; omassani ei ole välivappaita löytyny, joskin kilometrejä on muutaman kerran enemmän ku normibusissa :;):

Ja jo ostaissa oli liki 50tkm joten en tiiä oliko sitä ennen tuommosia ropleemia. Itte ajanu tuolla yli 70tkm tuon lisäksi ja eipä ole koskhan vaivannu moinen ongelma.

Mahollista turbotusta ajatellen taian kyllä ostaa tuorhemman laatikon, josko sopivasti löytyy. Tääläki niitä tarjolla.
Turbotukseen tai muuten viritettyyn peliin kannattaa teettää viisteet kakkoselle. Siinä kun on suorat tartunnat niin alkaa potkia tyhjää kun teho lisääntyy.

Kirjoittaja toimeve » 09 Syys 2011, 07:59

...teillä on liian vähän ajettuja pelejä alla; omassani ei ole välivappaita löytyny, joskin kilometrejä on muutaman kerran enemmän ku normibusissa :;):

Ja jo ostaissa oli liki 50tkm joten en tiiä oliko sitä ennen tuommosia ropleemia. Itte ajanu tuolla yli 70tkm tuon lisäksi ja eipä ole koskhan vaivannu moinen ongelma.

Mahollista turbotusta ajatellen taian kyllä ostaa tuorhemman laatikon, josko sopivasti löytyy. Tääläki niitä tarjolla.

Kirjoittaja Jukkis » 09 Syys 2011, 06:08

Ei ole enään k9:n jälkeen välivapaita löytyny, oisko parantanu vähän...vittumainen rohina ???

Kirjoittaja BaTTman » 09 Syys 2011, 05:49

Tuppaa se välivapaa löytyä käännetylläkin, kun liian hepposesti polkasee. Taitaa busan laatikko vaan vaatia hieman määrätietosempia liikkeitä.
Öljyillä en ole huomannu muuta vaikutusta, kuin vaihteiden menemisen sisään. Eli joillakin öljyillä menee vaihteet silmään helpommin kuin toisilla.

Kirjoittaja Hartsa » 08 Syys 2011, 20:09

Mulla toi välivapaa löytyy jo vajaan 6000 km ajetusta pelistä, eli kuulunee tuotteeseen. Kutonen menee päälle toisella tai kolmannella nostolla (menee toki pääsääntöisesti ensimmäisellä). Korjausta haettu 5-6 eri öljyllä, ei vaikutusta. Tuohon vaihtoon vaan oppii kiinnittämään erityistä huomiota. Aiempi pyöräni (ZZR1400) oli vaihteistoltaan selkeästi parempi ja tunnokkaampi, joten tässä nyt on ollut hiukan opettelua. Muuta moitetta bussista en löydä.

Kirjoittaja b-ossi » 08 Syys 2011, 19:55

Jep ! Löytyy toisinaan vitosen ja kutosen välistä .

Kirjoittaja Timba » 08 Syys 2011, 11:25

Sanoisin, että normaalia ne välivapaat. Kytkimen pultit kannattaa tsekata. Itse tein moisen homman n.23tkm:ssä ja kaikki pultit oli sormin aukaistavissa. Liimaa pultteihin ja momenttiin. Mulla alkoi kyllä kytkin ääntelemään kylmänä, kun pultit oli löysällä. Välivapaisiin en huomannut mitään vaikutusta.

Kirjoittaja same » 08 Syys 2011, 08:43

Öljyinä on: Motul 7100 10W-40.
Vaihdekaaviota en taida alkaa kääntämään, kerran kokeillu ratapyörää jossa sellainen oli.
Kyllähän sen varmaankin oppisi, mutta pitäisi vaihteiden toimia ihan normaalistikkin.
Edellisessä Suzukissa (GSR) ei tuota ongelmaa ollut.

Kirjoittaja jarim » 08 Syys 2011, 08:13

Välivapaista pääsee paremmin eroon kun kääntää kaavion toistepäin ja polkee ne vaihteet päälle. Eihän se kytkimen pulttien tarkistus sinällään mitään maksa, saa ainakin mielenrauhan. Öljyillä on kanssa suurehko merkitys kytkimen ja vaihteiston toimintaan.

Kirjoittaja same » 08 Syys 2011, 08:01

Vitoselta kutosella ja toisinpäin menee joskus välivapaalle kohtuullisen kolinan säestämänä, viimeksi tunti sitten.
Joskus taas pienessä vauhdissa, pienillä vaihteilla kun laittaa isompaa, tuntuu että veto on päällä hetken saman tien vaikka kytkin on pohjassa.
Onko ihan normaalia, vai pitäisikö kytkin aukaista ja tarkistaa ne jotkin mutterit??
Niin, ja GEN2 -08, ajettu 29000tkm

Ylös