Lappeenrannan ilmailupäivä 3.9.2011 - Lpr 3.9.2011

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Lappeenrannan ilmailupäivä 3.9.2011 - Lpr 3.9.2011

Kirjoittaja Simppa70 » 08 Syys 2011, 10:07

Totta puhut mut silloin asia paikallistettiin pieneen vuotoon ykkösen pakotiivisteessä jolla kumminkin olisi pärjännyt kauden loppuun ihan hienosti...eikä tosiaan normikäytössä oirehtinut millään lailla, ei äänien eikä tehojen muutoksena! Pyörää kuitenkin penkitetty samillakin edellisenä päivänä, sekä viikkoa aikaisemmin joten aika yllättävää se kuitenkin oli...

Kirjoittaja Titaani » 08 Syys 2011, 09:00

Simppa70 kirjoitti:Kyllä siltä nyt näyttää että kerrankin oli onnea matkassa... :thumbup: jo mielessä siintäneen koneremontin sijasta riittikin se että Sami otti ja kiristi pakosarjan joka oli kesän kuluessa ottanut ja löystynyt... :wtf: Ilmeisesti kova vastainen tuuli ja siihen sit kova moottorijarrutus aiheutti sen että putkisto pääsi liikahtaan sen verran että pakostiivisteet eivät enään tiivistäneet "lainkaan"...Eipä käynyt mielessä kentällä tuomoinenkaan vaan tulppia vaihtelin ja sadattelin... :twisted: Saatanan amatööri vois tässä todellakin sanoa itsestään kun ei tuotakaan tajunnut... :D
Tästä pakosarja äänestä taisin mainita Joensuussa.

Kirjoittaja Simppa70 » 07 Syys 2011, 22:09

Kyllä siltä nyt näyttää että kerrankin oli onnea matkassa... :thumbup: jo mielessä siintäneen koneremontin sijasta riittikin se että Sami otti ja kiristi pakosarjan joka oli kesän kuluessa ottanut ja löystynyt... :wtf: Ilmeisesti kova vastainen tuuli ja siihen sit kova moottorijarrutus aiheutti sen että putkisto pääsi liikahtaan sen verran että pakostiivisteet eivät enään tiivistäneet "lainkaan"...Eipä käynyt mielessä kentällä tuomoinenkaan vaan tulppia vaihtelin ja sadattelin... :twisted: Saatanan amatööri vois tässä todellakin sanoa itsestään kun ei tuotakaan tajunnut... :D



Edited By Simppa70 on 1315422611

Kirjoittaja Marbusa » 07 Syys 2011, 18:20

Onkohan tuolla Lappeessa koskaan ollut myötätuuli?

Kauden vikat kinkerit meni taasen odotellessa kentän kuivumista, kun vähän väliä ripsotteli vettä. Tyyntä oli ihan turha venttailla, vaan tylysti jonon päähän odottelemaan vuoroa.
Kummasti tuntui olevan innokkaita yrittäjiä, vaikka epävakaa sää oli varmaan verottanut ainakin moottoripyöräilijöiden määrää.
Tosimotoristit tietty tuli ajamalle paikalle, lukuunottamatta paria vässykkää busanistia. :smoking:

Huipputuloksista oli turhan uneksiakaan tossa vastatuulessa, mutta kyllähän noi turbovehkeet vaan puskee tuulessakin (mm. Jannen 360 km).

Rockster vasta totuttelee turboahdettuun Busaansa ja 318 oli kyllä kelpo veto hältäkin ja poltti vielä siinä samassa jarruletkunkin. :respekt:
Ormu ei sitten päässyt vielä eläkkeelle, vaan jatkaa ensi kautena 2,4 km metsästystä.
Oma 313 km tuntui ihan paskalta vedolta, mutta jälkeenpäin ajateltuna ihan linjassa siihen, että tuulen (5 m/s) vaikutus on 14 km.

Vaan mukavaahan tuo taasen oli ja mikäs se hyvässä seurassa.
Super-Jorma kylläkin puuttui joukosta, harmi. :(
Simppa taisi päästä säikähdyksellä Kwaakun kanssa. :thumbup:

Mutta taasen yksi kausi takana ja laitteet&kuskit ehjinä, joten tyytyväinen voi olla.

Hampaankolot täynnä kohti ensi kautta. :turbobusa:

Kirjoittaja jakehaanpää » 05 Syys 2011, 19:59

hajahuja kirjoitti:miten sillä taxilla meni,ja mihin koko kohti bonnevilleä ketju on hävinnyt?
Taxi ei ollut LPR:ssa. Bonneville projekti jatkuu entistä ehompana, mut aihe siirretty taltioon aiheen avaajan pyynnöstä. Eikä siitä sen enempää tähän topiikkiin.

Kirjoittaja hajahuja » 05 Syys 2011, 19:39

miten sillä taxilla meni,ja mihin koko kohti bonnevilleä ketju on hävinnyt?

Kirjoittaja Rockster » 04 Syys 2011, 20:56

ysi-ärrä kirjoitti:Onkos tuossa ajassa 3:48 lähtevä busanisti tää meidän Rockster? Jos olit niin pajon jäi vielä hampaan koloon sulla ens kesäksi. Todellaki lähdit himmailemalla mailille. No niinku sanoit, että ei oikein vielä tohdi vetää tuppijumissa ku ei oo ajokokemusta turbostas ku viikko. Niin siksi ihan hyvä vielä tutustua pyörään ja varsinki sen antamiin tehoihin paremin :)
Mut siitä se lähtee.
Sama mies. Tuo oli eka veto, jonka vauhdiksi jäi 299,5. Kakkosveto oli se parempi jossa jarrut muuttuivat lievästi sanoen tunnottomiksi. Eka oli erittäin rauhallinen ensimmäiset viisi vaihdetta. Kiihdytin kunnolla vasta kutosella.

Jännitti koneen kestävyys ja pyörän ominaisuudet kovemmassa kyydissä. Pakko ottaa rauhassa kun on näin hannari äijä :D

Kirjoittaja ysi-ärrä » 04 Syys 2011, 19:35

Onkos tuossa ajassa 3:48 lähtevä busanisti tää meidän Rockster? Jos olit niin pajon jäi vielä hampaan koloon sulla ens kesäksi. Todellaki lähdit himmailemalla mailille. No niinku sanoit, että ei oikein vielä tohdi vetää tuppijumissa ku ei oo ajokokemusta turbostas ku viikko. Niin siksi ihan hyvä vielä tutustua pyörään ja varsinki sen antamiin tehoihin paremin :)
Mut siitä se lähtee.

Kirjoittaja 106-1307819418 » 04 Syys 2011, 13:50

jee,hyvä,hyvä..ja ilman takin tuomaa etua,heh,heh..hitonmoinen parannus,ja jos vielä lisää löylyä löytyy niin huh.jakellakin ens kesän rientoihin turbobusa,ja ehkäpä vähän muutakin....oliko varttimailin vetoja?

Kirjoittaja Juhama » 04 Syys 2011, 11:03

Kirjoittaja Rockster » 03 Syys 2011, 22:34

BussiJussi kirjoitti:
Rockster kirjoitti:Himmailin ensivetäisyksi turbolla lukemat 318 km/h. Leikki jäi vähän kesken kun etujarrusta tuli nesteet pihalle jarrumerkillä. Hidastelin siis vauhdit pois pelkällä takajarrulla. Eli todistetusti Gen 1 Busa pysähtyy lentokentällä iisisti ilman etujarrua.

Homma ei siis jäänyt voimasta kiinni, vaan kuskista. Tämän kauden tavoite 200 mph jäi siis saavuttamatta. No ensi kaudelle lyödään tavoitteet kovemmiksi. 100 m/s -kerhoon pitää päästä.

Paljonko piti himmailla, että tulos jäi <200mph? Aika pahalta kuulosti toi etujarrun katoaminen noissa vauhdeissa!!! :O kerkesitkö useampaa vetoa tehdä? Janne tais vetää vasta 9. kerran +100m/s tuloksen tänä kesänä....

Kaksi vetoa ehdin ajaa. Kyllä menoa olisi varmasti riittänyt vielä huomattavasti enemmän. Ei vain uskaltanut vetää kunnolla kun en vielä ole sinut pyörän kanssa. Turbolla ajellut viikon ja tuntuu edelleen vieraalta. Mm. ohjausgeometria on muuttunut aika lailla, samoin tietysti kone :D

Jarrujen katoamista en siinä tilanteessa osannut edes kauhistella. Jälkikäteen iski, että siinä olisi voinut käydä vittumaisesti.

Mutta parannusta vaparitulokseen melkein 50 km/h. Pakko olla kohtuullisen tyytyväinen.

Ja kiitokset myös Jannelle ja Marjutille myös täältä. Pääsin lainapyörällä himaan ja oma pyörä meni pakulla pajalle. Harvassa on tällainen avuliaisuus ja yhteishenki. Ilman jeesiä olisi ollut vittumainen kotimatka. En voi kyllin osoittaa kiitollisuutta.




Edited By Rockster on 1315078529

Kirjoittaja Simppa70 » 03 Syys 2011, 22:25

Suuret Kiitokset Jannelle ja Marjutille pyörän kuskaamisesta kentältä samin pajalle sekö Syrenin pariskunnalle avustamisessa kotiin pääsemisessä... :kippis: hieno huomata että maailmassahan on edelleenkin olemassa mukavia ja avuliaita Ihmisiä! :)

Kirjoittaja BussiJussi » 03 Syys 2011, 22:23

Rockster kirjoitti:Himmailin ensivetäisyksi turbolla lukemat 318 km/h. Leikki jäi vähän kesken kun etujarrusta tuli nesteet pihalle jarrumerkillä. Hidastelin siis vauhdit pois pelkällä takajarrulla. Eli todistetusti Gen 1 Busa pysähtyy lentokentällä iisisti ilman etujarrua.

Homma ei siis jäänyt voimasta kiinni, vaan kuskista. Tämän kauden tavoite 200 mph jäi siis saavuttamatta. No ensi kaudelle lyödään tavoitteet kovemmiksi. 100 m/s -kerhoon pitää päästä.

Paljonko piti himmailla, että tulos jäi <200mph? Aika pahalta kuulosti toi etujarrun katoaminen noissa vauhdeissa!!! :O kerkesitkö useampaa vetoa tehdä? Janne tais vetää vasta 9. kerran +100m/s tuloksen tänä kesänä....

Kirjoittaja Rockster » 03 Syys 2011, 22:10

Himmailin ensivetäisyksi turbolla lukemat 318 km/h. Leikki jäi vähän kesken kun etujarrusta tuli nesteet pihalle jarrumerkillä. Hidastelin siis vauhdit pois pelkällä takajarrulla. Eli todistetusti Gen 1 Busa pysähtyy lentokentällä iisisti ilman etujarrua.

Homma ei siis jäänyt voimasta kiinni, vaan kuskista. Tämän kauden tavoite 200 mph jäi siis saavuttamatta. No ensi kaudelle lyödään tavoitteet kovemmiksi. 100 m/s -kerhoon pitää päästä.

Kirjoittaja Juhama » 03 Syys 2011, 18:15

Ilmailupäivän tulokset

Pyöristä paras 357, mutta hyvin oli taas Koistel Nätynkin Supra työntänyt 347!!

Ylös