Jarrujen kitinä - Kitinää palojen vaihdon jälkeen

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Jarrujen kitinä - Kitinää palojen vaihdon jälkeen

Kirjoittaja 74-1276025827 » 20 Huhti 2012, 07:06

Itselläni oli sama ongelma jarrujen kuumenemisen kanssa. Uusien jarrupalojen vaihdon jälkeen laahas niin, että keitti jarrut :O
Otin palat pois ja pummpasin mäntiä ulos, huomaten ettei ne enää ota mennäkseen sisään koska niissä olli parkkiintunuttaa karstaa. Niiden poisto auttoi sen verran ettei jarrut enää keitä, mutta kovan jarrutuksen jälkeen jää laahaamaan.

Itse ajattelin vaihtaa etujarrujen mäntien tiivisterenkaat uusiin ja liottaa männät puhtaiksi...
Jos jollain on vinkkejä miten tää kannattaa duunaa, niin olen kiitollinen kaikista jipoista ???

Kirjoittaja Heksa » 10 Elo 2011, 21:46

Tiedä sit häntä... mut suurimmat ongelmat jarrujen kans,(moottoripyörät,mopot autot) on tullut siitä:
liikaa nestettä säiliössä, säiliön huohotin reikä tukossa, autoissa käsijarrun vivustot ruostuu ja rupee jumittaan
Muuten oon aina nakannu uuret palat paikallensa sen enempää elvyttelemättä
usein käy myös niin et: ostaa jonku laitteen on säiliöön laitettu piri pintaan jarru nestettä. Sit ku rupee paloja vaihtaan saa ottaa nestettä rajusti pois :tongue:

Kirjoittaja wiltzu » 10 Elo 2011, 20:07

Heksa kirjoitti:
Jyrkkä kirjoitti:http://youtu.be/Jrf40uk0E_U

opastusta ns."guruilta"
kuinka moni teistä vaihtaa palat noin ku kurut neuvoo...
itse vaihdan silleen et otan sen suoja pellin pois ,sit sokat ja tapit veks... painan vanhalla jarrupalalla männät sisään ja uus pala sisälle. Toiselle puolen levyä sama juttu. (paineilmalla voi puhallella jos haluu pas..t pois)
tolla tyylillä menee busan etu jarruissa max 15min :on_the_quiet:
Yhen kerran vaihdoin etujarrupalat ilman mäntien putsausta ja rupeshan ne jarrut jumimaan.
Sen jälkeen oon joka kerta pumpannu männät kunnolla ulos ja putsannu jarrucleanerillä kaikki moskat männistä ja satulasta pois.
Talvisin puran etusatulat ja käytän ultraäänipesurissa.
Parempi tehä kunnolla kun...

Kirjoittaja jarim » 10 Elo 2011, 18:38

Minulla vinkuu takajarrupalat nyt kun pyörää liikuttaa taaksepäin. EBC orgaaniset palat. Edelliset sintteriset ei vinkunu. Materiaalillakin siis voi olla vaikutusta...

Kirjoittaja CormaX » 10 Elo 2011, 18:02

Heksa kirjoitti:
Jyrkkä kirjoitti:http://youtu.be/Jrf40uk0E_U

opastusta ns."guruilta"
kuinka moni teistä vaihtaa palat noin ku kurut neuvoo...
itse vaihdan silleen et otan sen suoja pellin pois ,sit sokat ja tapit veks... painan vanhalla jarrupalalla männät sisään ja uus pala sisälle. Toiselle puolen levyä sama juttu. (paineilmalla voi puhallella jos haluu pas..t pois)
tolla tyylillä menee busan etu jarruissa max 15min :on_the_quiet:
Aivan samanlailla täällä tehdään jarrupalojen vaihto, helppo ja nopea :respekt:

Kirjoittaja Heksa » 10 Elo 2011, 17:55

Jyrkkä kirjoitti:http://youtu.be/Jrf40uk0E_U

opastusta ns."guruilta"

kuinka moni teistä vaihtaa palat noin ku kurut neuvoo...
itse vaihdan silleen et otan sen suoja pellin pois ,sit sokat ja tapit veks... painan vanhalla jarrupalalla männät sisään ja uus pala sisälle. Toiselle puolen levyä sama juttu. (paineilmalla voi puhallella jos haluu pas..t pois)
tolla tyylillä menee busan etu jarruissa max 15min :on_the_quiet:

Kirjoittaja Jyrkkä » 10 Elo 2011, 16:47

http://youtu.be/Jrf40uk0E_U

opastusta ns."guruilta"

Kirjoittaja 82-1304318491 » 04 Elo 2011, 21:40

Mulla vaan jatkuu ZikiZikiZikiZiki ja yli 8tkm ajettu paloilla :p

Vasemman puolen sain toimii paremmin, mut oikeampi laahaa sen verran että kuumaksi tulee, ettei kädellä voi koskea, vaikka ei jarruta.
Tälein pyörähtää 1 ja 1/4 osa kierrosta.

en nyt ole seurannut silleen, mut ääni on koko ajan ollut sama... ja palat on oikealta kuluneet enempi.
Täytyy tutkii enempi uudestaan syksyllä kun ehtii.

Kirjoittaja 66-1272617023 » 04 Elo 2011, 19:27

Eipä tuo lasiselta vaikuta... Ja heti, kun olin uudet sintterit laittanut, vikinä alko heti eka jarrutuksissa. Hiivatti. Pari kertaa olen jarruttanut hieman rivakammasta vauhdista, niin on ainakin vähentynyt jonkun verran. Katsotaa, miten etenee..

Kirjoittaja Titaani » 03 Elo 2011, 20:41

Onko se levyn pinta kuin lasia? eli kiitää? Jos on niin palojen vaihdon jälkeenkin voi uudet palat "lasittua" aika nopeasti. Palojen vaihdossa olen aina tavannut hioa levyn pinnasta hieman kiillottumaa pois hiomapaperilla sivuttain kulumisuriin hinkaten. Ei kosaan ole uudet palat vinkuneet. Just vaihdoin uudet ebc sintterit ja kyllä pysähtyy taas herkästi.
Niitä peltijousia joista Tase mainitsi, myös aikanaan vanhoilla paloilla virittelin kun alkoi kolinaa kuulua, eivät painaneet kunnolla paloja asentoonsa vaan antoivat hieman hölskyä.
Jos rengas ei pyöri kuin 3/4 kierrsta ilmassa täytyy olla kierossa levy.




Edited By Titaani on 1312393303

Kirjoittaja 66-1272617023 » 29 Heinä 2011, 20:28

Mulla alko gen 2 etujarru huutaa että "iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii" kun jarruttaa, normaalisti risteykseen tullessa. Eli tasasta vinkumista lähes koko ajan jarrutuksessa. Päättelin, että palat on loppu, ja vaihdoin sintteripalat, ja ongelma jatkuu samalla tavalla.

Eli tästäpä tulin taas tähän johtopäätökseen, että palojen vaihto ei vaikuttanut tuon taivaallista vikinään :bulb: .
Mikä hiivatti siellä vinkuu, jos ei ääni tule kitkan aiheuttamana?
(Voiko se olla samalta äänikorkeudelta, samalla tavalla, eri paloilla::?) Mutta miksi yleensäkään jarrut vinkuu? :omituinen:

Kirjoittaja 82-1304318491 » 12 Kesä 2011, 10:47

Vai onko onkelma sintteri-palat, ne kun ei oikeesti ole tarkoitettu noihin jarruihin ?

Nehän kuumenee enempi kuin normaalit....tuli vaan mieleen tällanen ajatus ???

Kirjoittaja 106-1307267345 » 11 Kesä 2011, 22:22

Menee offtopikkiin mut miten voi olla saman valmistajan, mut eri mallin jarruissa noin paljon eroja? alkukevään (vajaa 3000km) ajelin kilo gixxerillä, ja entisenä kawan omistajana ajattelin että näissä jarruissa on jtn vikaa, aivan tehottomat paskat, kunnes huomasin että gixxer ei ole minua varten ja vaihdoin k8 bussiin ja HÄ? jarrut on paremmat ku osaa toivoa, molemmat 14 tkm ajettuja. Ei oo enää mun ongelma, mut olisiko kilosen jarruissa ollut jtn häikkää vaikka paikallinen huoltojamppa sano et tollaset ne on ilman teräspunos letkuja. busaanki olis uudet ko letkut mutta empä ala näin kesken kautta vaihtaan ko noin hyvin toimii.:cool:

Kirjoittaja jarim » 11 Kesä 2011, 20:57

Vaihda Braking levyt siihen niin paranee samalla tuntuma noin 100%. :)

Kirjoittaja 82-1304318491 » 11 Kesä 2011, 20:46

Joo-o, on vaihdettu nesteet ja lisää herkistelty....jos männät saa hyvin sormivoimin sisään niin luulis niiden olevan ihan toimivat ??? sama peli jatkuu :O

Tocikon jarrut ei vissiin parhaimmistoa ole ? Halvimmat merkit japskeista niitä ainakin käyttää, kawa ja suzuki, ainakin mitä olen katellut.
Mun mielipide vaan oli jo ennen tätä ekaa suzukiani että kyllä honda ja yamaha ovat laadullisesti paljon parempia kuin kawa ja suzuki... ja yhden kawan ja tämän jälkeen asia kyllä vahvistuu. viisi hondaa ainakin ollut ja kaksi yammua.

Ylös