Veto loppuu kuin seinään - Röpöttää täyskaasukiihdytyksissä

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Veto loppuu kuin seinään - Röpöttää täyskaasukiihdytyksissä

Kirjoittaja 107-1089231881 » 27 Helmi 2006, 23:34

KnightOfNi kirjoitti:Noniin, nyt on pumppu purettu taas kerran. Se iso muovinen verkkosihti (filter screen) siellä pumpun tulopuolella oli aivan jumalattoman tukossa. Harmi etten ottanut siitä kuvaa, mutta se oli niin tukossa että todella ihme että pyörä on voinut edes jollain tavalla toimia.

Funtsittiin vähän asiaa ja päätettiin että ei laiteta sitä sihtiä sinne ollenkaan takaisin eli jätettiin se kylmästi pois. Se verkko siinä on niin tiheä että parin vuoden päästä se olisi taas varmasti tukossa. Tuskinpa tuo verkon puuttuminen mitään haittaakaan tekee, onhan siinä sen jälkeenkin vielä paperinen suodatin, pikkusihti siinä paineensäätimen alla ja suuttimissakin vielä suodattimet. Vai mitä olette mieltä ? Myös tämäkin heppu oli jättänyt sen kokonaan pois. Jotkut kuulemma poistavat vielä noi suuttimienkin suodattimet...

Kasattiin sitten palikat kasaan ja avot, pyörä lähti tulille kuin palmun alta :) Yksi asia jäi mietityttämään, kun vapaalla vaihteella annoin kunnolla kaasua koneelle niin jossain 9000rpm jälkeen huomas selkeesti että kone pikkasen pätkii tai siis ei vedä ihan 100% puhtaasti rajoittimeen asti. Onko tämä joku suojamekanismi joka toimii kun vaihde on vapaalla ja kuormaa ei ole ? Voisiko joku kokeilla omallaan samaa hommaa täyskaasulla ? Koeajolenkkiä ei voinut suorittaa kun mopo on seisonnassa.

Meillä ei ollut kyllä mitään ongelmia tuossa pumpun kasaamisessa, vaikka käytettiin vanhoja O rengastiivisteitä...
Ei siinä mitää vikaa ole. Kiekkamittari ei vaan ehdi mukaan paikallaan kierrattäessä. Rajoitin siel röpöttelee, ei syytä huoleen.

Kirjoittaja -Artsi- » 27 Helmi 2006, 23:20

villeh kirjoitti:
purzzi kirjoitti:
dick kirjoitti:Pyörä on meinaan säilytyksessä kämpän eteisessä.

...hö...nii ne toiset... :shocked: ...tota miekii oon yrittäny ehdottaa, MUT ei vaa käy jonkun mielestä... :omituinen:

miäkii jopa olohuonetta mut EI

Ette vaan osaa:
talviunet vierashuoneessa

:D :kippis:

Kirjoittaja villeh » 27 Helmi 2006, 23:07

purzzi kirjoitti:
dick kirjoitti:Pyörä on meinaan säilytyksessä kämpän eteisessä.

...hö...nii ne toiset... :shocked: ...tota miekii oon yrittäny ehdottaa, MUT ei vaa käy jonkun mielestä... :omituinen:
miäkii jopa olohuonetta mut EI

Kirjoittaja busa00 » 27 Helmi 2006, 14:47

dick kirjoitti:Kilometrejä on mittarissa 25000. Pitäiskö teidän mielestä bensapumppu irrottaa ja avata samoin kuin ruiskusuuttimet varmuuden vuoksi.

Taitaa olla tapauskohtaista tuo suodattimien tukkeutuminen 00-mallissa, mulla on mittarissa 62000 (ostohetkellä oli 20t) ja just eilen katoin suodattimet ekakerran itse eikä oikeastaan roskanroskaa missään :thumbup: mutta ainahan voi ottaa varmanpäälle ja katsoa sihdit / haistella bensantuoksua kun se vain valuu ja valuu ja valuu ja valuu ennenkuin saa letkut tukkoon....

Kirjoittaja MGa » 27 Helmi 2006, 14:27

sitä bensaa on sitte joka paikka täynnä ku ei oo hanaa mitä sulkea..

Kirjoittaja 100-1133255914 » 27 Helmi 2006, 14:03

Joo tosta on tullut pieni traditio. Vuosi sitten samaan aikaan kuistille ilmesty RF 600 ja viime jouluna tosiaan toi Bussi. Kyllä vaimo ymmärtää kun kertoo ettei tiedä millaset jäähdytysnesteet on koneessa sisällä, jos vaikka jäätyvät kylmässä tallissa :D

Kirjoittaja purzzi » 27 Helmi 2006, 13:50

dick kirjoitti:Pyörä on meinaan säilytyksessä kämpän eteisessä.

...hö...nii ne toiset... :shocked: ...tota miekii oon yrittäny ehdottaa, MUT ei vaa käy jonkun mielestä... :omituinen:




Edited By purzzi on 1141041051

Kirjoittaja 100-1133255914 » 27 Helmi 2006, 13:14

Ittellä on vm. 2000 Bussi, joka tuli rekalla Saksasta hiukan ennen joulua. Kilometrejä on mittarissa 25000. Pitäiskö teidän mielestä bensapumppu irrottaa ja avata samoin kuin ruiskusuuttimet varmuuden vuoksi. Itse en ole mikään tekniikan ihmelapsi. Ehkä onnistun ehkä en so not! Jos noi palikat avaa niin onko kaikki paikat täynnä kasoa. Pyörä on meinaan säilytyksessä kämpän eteisessä.

Kirjoittaja 75-1124557230 » 19 Loka 2005, 10:24

Noniin, nyt on pumppu purettu taas kerran. Se iso muovinen verkkosihti (filter screen) siellä pumpun tulopuolella oli aivan jumalattoman tukossa. Harmi etten ottanut siitä kuvaa, mutta se oli niin tukossa että todella ihme että pyörä on voinut edes jollain tavalla toimia.

Funtsittiin vähän asiaa ja päätettiin että ei laiteta sitä sihtiä sinne ollenkaan takaisin eli jätettiin se kylmästi pois. Se verkko siinä on niin tiheä että parin vuoden päästä se olisi taas varmasti tukossa. Tuskinpa tuo verkon puuttuminen mitään haittaakaan tekee, onhan siinä sen jälkeenkin vielä paperinen suodatin, pikkusihti siinä paineensäätimen alla ja suuttimissakin vielä suodattimet. Vai mitä olette mieltä ? Myös tämäkin heppu oli jättänyt sen kokonaan pois. Jotkut kuulemma poistavat vielä noi suuttimienkin suodattimet...

Kasattiin sitten palikat kasaan ja avot, pyörä lähti tulille kuin palmun alta :) Yksi asia jäi mietityttämään, kun vapaalla vaihteella annoin kunnolla kaasua koneelle niin jossain 9000rpm jälkeen huomas selkeesti että kone pikkasen pätkii tai siis ei vedä ihan 100% puhtaasti rajoittimeen asti. Onko tämä joku suojamekanismi joka toimii kun vaihde on vapaalla ja kuormaa ei ole ? Voisiko joku kokeilla omallaan samaa hommaa täyskaasulla ? Koeajolenkkiä ei voinut suorittaa kun mopo on seisonnassa.

Meillä ei ollut kyllä mitään ongelmia tuossa pumpun kasaamisessa, vaikka käytettiin vanhoja O rengastiivisteitä...

Kirjoittaja MGa » 17 Loka 2005, 15:50

mulla oli ihan täynnä semmosta ruskeeta mönjää se muovinen suodin ku on siin bensapumpun pääl...
Mä laitoin uudet o-renkaat niihin mitkä oli turvonnu etten saanu takas nii ja yks o-rengashan multa puuttuski sieltä just ton muovihommelin ympöriltä ni siihen tietty laitoin...
ja on muuten v-mäistä yrittää saada niit o-renkait sinne paikkaas ehjänä:(

Kirjoittaja 75-1124557230 » 17 Loka 2005, 09:12

Kun olette kasailleet tuota pumppua uudelleen niin oletteko suosiolla ostaneet uudet O-rengas tiivisteet sinne vai oletteko käyttäneet vanhoja ? Tuntuu nuo tiivisteet ihan sillain "pikkasen" turpoavan...

Kirjoittaja 75-1124557230 » 13 Loka 2005, 11:31

Voihan perkule, arvaa unohtuiko putsata se muovinen filtteri sieltä pumpun toisesta osasta. Ehdittiin jo pistää pumppu ja ruiskusysteemitkin takaisin kiinni... Oliko sulla se muovisihvilä pahasti tukkoinen ?

Me vaihdettiin paperinen suodatin ja putsattiin se metallinen minisihti paineensäätimen alta. Ei kiinnostas enään repiä pumppua auki, mutta kai se on pakko jos sulla on ollut se muovisihvilä tukossa...

Kirjoittaja MGa » 12 Loka 2005, 14:15

Mulla lähti ruuvit hyvin auki mut se lämpösuoja meni riekaleiks ja piti laittaa oma patentti=parempi tilal. Sihtejä on muistaakseni se pieni siin reijäs lähtee ihan kopauttamal sit se "muovisihvilä" ja se paperinne ainaki.
Mul ainaki oli yhtä helvettiä saada sitä muoviosaa mis on o-rengas ympärillä takas sinne pumpun kammioon. Jos mul viel tukkeutuu ni revin kaikki siält pihalle ja laitan letkuun ulkoisen suodattimen on se niin v-mäinen purkaa...
Nii ja ite en vaihtanu sitä paperisuodinta just ton suolasen hinnan takii ja puhalsin sen mielestäni aika puhtaaks paineilmalla...
Kaikist mielekkäintä olis tehdä tuo remppa seisonta-aikana kun ei oo kiire

Kirjoittaja 75-1124557230 » 11 Loka 2005, 09:40

Nyt on bensapumppu revitty irti ja muutama litra bensaa tallin lattialla :) Oltaisiin vaihdettu se suodatinkin jo mutta kun ei meinaa kirveelläkään lähteä ne neljä ristipää ruuvia irti jolla pumpun saa halki. Tai oikeastaan 3 lähti kovan taistelun jälkeen sivuleikkureilla mutta 1 ruuvi pistää kovasti hanttiin. Ei kai siinä muu auta kun porata se pois ja vetää läpipultti tilalle, vai onko hyviä ideoita millä se lähtisi ? Ruuvin kanta on jo aivan solmussa...

Missä kaikkialla niitä sihtejä/suodattia pumpussa on ? Yksi minisihti on näköjään siinä bensanpaineensäätimen???(regulator) alla, miten sen saa irti ? Lähteekö se ihan nostamalla sieltä ? Se ainakin näytti olevan ihan tukossa, jotain ruskeeta mönjää siellä on.

Toinen asia on noi suuttimet. Kuinka herkästi ne kärjet vaurioituu ? Ei tullut mitenkään erikoisen tarkasti niitä varjeltua. Löytyykö mitään hyviä vinkkejä mitä kannattaa ottaa huomioon kun kasataan palikat takaisin ?

Kirjoittaja 75-1124557230 » 10 Loka 2005, 13:38

Kävin RM Heinolla kyselemässä neuvoja tuohon röpöttelyyn. Suosittelivat vaihtamaan bensansuodattimen, tämä on kuulemma ihan tavallista että suodatin tukkeutuu ja oireet ovat juurikin tälläisia. Noh, ostin sitten uuden suodattimen, meinasin vaan tipahtaa persiilleni kun kuulin hinnan eli 43€. Mielestäni melkoisen julma hinta pikkuruisesta paperipatruunasta... O-rengas tiiviste sekin hulppeat 15€ :shocked:

Ei muuten ole jarruvalon kytkin rikki, kytkettiin eilen johdot oikkariin mutta valo ei siltikään syty. Eli kai sieltä on sitten jostain kohtaa johto poikki...

Ylös