Gen 2 jäykkä vaihteisto

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Gen 2 jäykkä vaihteisto

Kirjoittaja 83-1303926286 » 14 Heinä 2011, 20:26

Oli äsken kytkinkoppa auki ja yksi pultti oli muita löysemmällä ja muut sai kiristystä hieman myös. Pienestä se on kiinni, mutta mikään ei hangannut koppaan vielä siinä oli kuitenkin jäljistä nähtävissä että joskus näin oli käynyt. Pyörä käyntiin ja ykkös vaihde menee päälle paremmin kuin koskaan. Pientä rohinaa tulee vaihteistosta/kytkimeltä, mutta kaiketi kuuluu asiaan. Voi ainakin ajella nyt ilman huolta.

Kai tän joutuu ens kesänä uuteen vaihtamaan..kun busan hankkimisen jälkeen moottoripyöräily alkoi todella maistumaan ja kilsoja tulee tauluun vauhdilla.

Kirjoittaja Hartsa » 14 Heinä 2011, 19:52

Ajoin lähinnä takaa sitä, että saisihan se suurinkin numero mennä pesään yhdellä nostolla.
Kentällä ovat nopeuteni jääneet sen verran vaatimattomiksi (293-296 km/h) että aikaa on ollut pelleillä vaihteiston kanssa kaikessa rauhassa. Harmi vain kun on kuitenkin kohtuullisen tuore laite...
Anteeksi ketjun aloittajalle tämä sivuraide.

Hapi vaikenee...

Kirjoittaja Huhan Kolli » 14 Heinä 2011, 00:18

Niin sitä itekki tulee vaihdettua, jos antaa täydellä kädellä. Luulin että kaikki tekee niin :p

Kirjoittaja jakehaanpää » 13 Heinä 2011, 21:58

Huhan Kolli kirjoitti:Tarvviko kenttävedoissa käyttää kytkintä?
En ole käyttänyt kytkintä vaan pieni ranneliike ja isompaa silmään...

Kirjoittaja busajasa » 13 Heinä 2011, 20:29

Huhan Kolli kirjoitti:Tarvviko kenttävedoissa käyttää kytkintä?
Ne joilla on shifteri ei tartte. Toki Joensuussakin oli kuski joka ilman shifteriä punnersi vaihteet paikalleen myös ilman kytkintä ja kovaa meni.

Kirjoittaja Huhan Kolli » 13 Heinä 2011, 20:08

Tarvviko kenttävedoissa käyttää kytkintä?

Kirjoittaja Hartsa » 13 Heinä 2011, 19:13

Tämä aihe kun hiukan sivuaa omaa ongelmaani, niin onko kukaan taistellut Gen 2:n kutosen kytkeytymisen kanssa. Laitteella on nyt ajettu n.5000 km ja olen koittanut ratkaista ongelmaa öljy eri öljymerkeillä (Castrol, Mobil, Motul ja Repsoil). Lopputulema on aina sama, eli 6-vaihetta kytkettäessä pitää olla terävänä ja usein nostella sitä tupaan muutamia kertoja että se suostuu kytkeytymään. Käytännössä tämä tarkoittaa että ao. vaihtoa pitää aina varmistella vaihdenäytöltä ja ainakin kenttävedoissa tämä hiukan rassaa.

Kyselee -Hapi-

Kirjoittaja jarim » 13 Heinä 2011, 17:43

Se rohinahan tulee siitä kun vaihteisto pyörii ja loppuu kun kytkintä painaa (veto vaihteistolle katkeaa).

Kirjoittaja 83-1303926286 » 13 Heinä 2011, 16:28

Kävin äsken ajelemassa pikku lenkin ihan vika hakuisesti ja korvat tarkkana. Ensin kun kylmän pyörän käynnistää kytkinkopasta kuuluu aikalailla sepelimyllyä vastaava ääni joka katoaa kun painaa kytkintä.

Kytkimen liikkeen siirto 2 pykälää edemmäs ei tuottanut tulosta. Ääni vaimenee hiukan öljyjen lämmettyä, mutta kun laittaa 1. vaihteelle paikallaan ja takaisin vapaalle sekä sitten painaa kytkinkahvaa ja päästää niin tuttu rohina kuuluu.

No sain huoltoon ajan ensiviikolle.. toivottavasti sieltä löytyy jotain ettei vika ole omassa pääkopassa.
Täytyy katsoa josko täältä Forssasta löytyisi joku kaveri joka osaisi paremmin diagnosoida.

Kirjoittaja Titaani » 13 Heinä 2011, 15:04

Mulla Gen1:ssä myös ollut havaittavissa jäykkää vaihteensiirtoa heti hankinnan jälkeen.
Öljyillä mulla suuri ero miten sutjakasti vaihteet toimii. Belrayt oli eka koneessa kun omani ostin ja sikajäykkä vaihteisto, Castrolin vaihdoin muutaman kerran oli parempi mutta edelleen jäykkyyttä etenkin kun oli joku puolet huoltovälistä ajettu, Redline aivan huippu vaihteiston toiminta mutta kallis öljy, nyt ollut kokeilussa esteripohjainen Motul 5100 joka hyvin saman tuntuinen vaihteistossa kuin Castrol ja edullinen vaihtoehto noille kalleille tuo Motul.

Kirjoittaja 83-1303926286 » 13 Heinä 2011, 12:35

Ekoteko kirjoitti:Ääntääkö kytkin myös?
Paineasetelman tsekkaus ja uusi kiristys momenttiin. ( 20nm ).
Noilla kilsoilla ihan tyypillinen gen2 ja tulee tuolla kuntoon. Tippa lukitetta mukaan.

Soitin äsken pyörän myyneen liikkeen huoltoon ja jotain muistin itsekkin että pyörälle oli tehty takuutyönä kytkinjousien pulttien kiristys.
Eli toisinsanoen pyörään on tehty tämä sama paineasetelma korjaus, mutta tästä on aikaa ja ikinä ei voi tietää onko lukitetta oikeasti laitettu.
Myöskin oireena pitäisi olla se että kytkin luistaa.

Käski siirtää kytkinkahvaa kauemmas että tulee lisää liikettä. Käyn tänään kokeilemassa onko vaikutusta. Kytkimestä kuulu pieni ääni joka lakkaa kun painaa kahvaa, mutta ei mikään kalkatus..vielä.

ISO kiitos kaikille vinkeistä toivottavasti hyvin alkanut kausi jatkuu kun alkaisi juuri kauan odoteltu lomakin.

Kirjoittaja Joppe » 12 Heinä 2011, 21:26

Omassa aavistuksen nihkeesti meni vapaa päälle paikallaan ollessa 1ja2 hyppäs vapaan yli. Kytkin kahvan säätö, liikettä isomalle niin johan pelittää :turbobusa:

Kirjoittaja 77-1280483556 » 12 Heinä 2011, 21:23

Juu, itsellänikin korisee kytkin silloin tällöin. Olikin tarkoitus talvella aukasta kytkin ja kiriä paine-asetelma.

Kirjoittaja Ekoteko » 12 Heinä 2011, 21:17

Ääntääkö kytkin myös?
Paineasetelman tsekkaus ja uusi kiristys momenttiin. ( 20nm ).
Noilla kilsoilla ihan tyypillinen gen2 ja tulee tuolla kuntoon. Tippa lukitetta mukaan.

Kirjoittaja 106-1251057001 » 12 Heinä 2011, 21:00

Mobil delvacit koneeseen ja kaikki pelittää! :)

Ylös