Nykii 1234 vaihteella alle 4000 Rpm - Toivotonta

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Nykii 1234 vaihteella alle 4000 Rpm - Toivotonta

Kirjoittaja 108-1309210767 » 30 Kesä 2011, 01:57

elikkäs, uhrasin askin tupakkaa ja 3 tuntia illalla Busan hivelyyn. Paljastui aika varmaankin nykimisen syy. Magneetosta tulee 3 keltaista (liitin) vihreä ja sininen (liitin). Aukaisin edellisen omistajan teippaukset ja nippusiteet. 3 keltaisen johdon liitin oli sulanut/palanut aivan paskaksi johtosarjojen vierestä tankin alta 1 johdoista oli poikki. vihreä ja sininen (liitin) kunnossa. Laitoin abicoilla uudestaan nippuun, annoin käydä tyhjäkäynnillä noin 6,5min :) Johdot hieman kuumenivat aika pitkältä matkalta(hankala sanoa ku busan moottori suunnilleen on aina melkein kuin tulessa). Lähdin testi ajolle käyntikin oli hieman ehkä terveempi? varmaankin toive ajattelua. nykiminen oli melkein kokonaan poissa. juopasin nesteen baarissa kahvit. lähdin isolle tielle 1-4 rajoittimeen asti. seuraavan risteyksen jälkeen sama nykiminen taas:angry: Olisko sulanut uudestaan poikki? mikä tuota voisi sulattaa ja mikä noiden 3 johdon virallinen tehtävä on? ei osannut oikeen erottaa kun kaikki liittimet niin nipussa että oliko ensin hangannut rikki ja siitä oikoseen vai oliko se suoraan vain kuumunut ja palanut:( Otin kyllä kuviakin ku paparazzi mutten nyt tähän lootaan osannut liitteeksi lisätä:laugh:

Kirjoittaja jarim » 29 Kesä 2011, 12:39

Pystyy.

Kirjoittaja 108-1309210767 » 29 Kesä 2011, 10:08

joo pitää illalla ku pääsee töistä käydä vähän hieromassa noita. Voiko vaihdeasentoanturi liittyä tähän mitenkään? Gipro alkoi seilaamaan vaihteita viime kesänä jolloin nykiminen alkoi suunnilleen? mulla on siihen uusi anturi, mutten saanu kruunua irti tavella ku ei sattunu olemaan pulttikonetta tallissa:D voiko sen kytkinkopan aukaista jalaksella silleen ettei ne öljyt tule ulos, Z1000 ainakin pystyy?

Kirjoittaja jarim » 29 Kesä 2011, 06:55

Alipaineletkut tulee kaikilta neljältä ruiskurungolta, yhdistyy 2 ja 3 ruiskurunkojen välissä yhdeksi ja menee suodatinkotelon vasemmassa alareunassa olevalle alipaineanturille.

Kirjoittaja 108-1309210767 » 29 Kesä 2011, 01:23

Joo eli 2 vikaa löytyy:( Eikä tämä ole trolli:) Takahaarukan laakeri? renkaan akselille tulee 3? btw mistäs se alipaine letku löytyy?

Kirjoittaja bussikoppa » 29 Kesä 2011, 00:57

Takahaarukan laakerit sökö tai tämä on trolli...Huoh, todennäköisesti jotain omaa hauskaa.

Kirjoittaja Jaakko » 29 Kesä 2011, 00:17

oisko nyt tässä sun pyörässä 2vikaa, ketjujen venyminen ja nykiminen?
ei vakio pyörässä ole niin paljoa voimaa että nykimällä saa ketjuja tohon tahtiin rikki. tässä 1 ehdotus ketju ongelmaan.

http://www.busanistit.org/foorumi....laakeri

Kirjoittaja 108-1309210767 » 28 Kesä 2011, 23:23

Ketjulinja on suora, ketju ei pyri nousemaan hampaalle... mutta eihän akseli voi liikkua jos kiristyssäätö loppuu kesken? Aina kiristäessä säätöpultit ja akselin mutteri yhtä tiukassa.

Kirjoittaja 72-1275482394 » 28 Kesä 2011, 23:16

No jos tämä nyt ei ihan trolli oo, niin ketjulinja on perseellään tai akseli ei pysy paikallaan. On tullu ittekki muutama burnaus ja vartti vedettyä, ihan vakiolla tosin, mutta ei tarvetta ketjunsäätöön.

Kirjoittaja 108-1309210767 » 28 Kesä 2011, 23:04

Ps. nyt nuo RK ketjut, en ole edes kerennyt rasvata toiseen kertaan niin oon kiriny jo 3 kertaa:D

Kirjoittaja 108-1309210767 » 28 Kesä 2011, 23:02

Nuo reginan ketjut oli aivan pohja noteeraus... Olin 150km ajellut ja kiihdytellyt niin kerkesin kiristää jo n. 10 kertaa melkein jokaisen burniksen tai kumin polton jälkeen:( sitten loppu silaus niille tuli leikkimielisessä Redneck race kiihdytys ajoissa.. hanat auki ja ketjut roikkui melkein maata vasten..:p Olen normaalisti kiristellyt 1-5cm välillä(liikerata), josko niistä joku auttais, mutta aina sama tulos. Onkos tuo TPS-anturi itse vaihdettavissa? pitää tsekata nuo tankin ja pumpun suodattimet vielä tällä viikolla. Tuossa otin ajan Proboostilta Venttiiliensäätöön ja tarkistukseen, samalla sain TT Motorsportilta pari perusvalmista karttaa eculle (vapari+putkisto) koitetaan samalla Proboostilla. Tuo Rovaniemen Tarvikekeskus vähän epäilyttää joka suhteen, oli kaverille tehny täyden ISON huollon pyörään... Eivät olleet edes ilmanputsaria kattoneet:angry: Tuo ketju homma tosiaan kumma kun kaverilla K7, kilpaa kun sutii menemään, niin itellä kiristää illat ketjuja ja kaveri kirii 10000km välein :D

Kirjoittaja Dösällä » 28 Kesä 2011, 22:59

jarim kirjoitti:Tuohon kyllä pakko puuttua... Nuo "yli 400hp tarkoitut ketjut" on kyllä yleensä O-renkaattomia. X-rengas on parempi versio O-renkaasta, löytyy esim. D.I.D 530ZVM2 ketjuista.

Joo vähän ot mutta komppaan. On noissa tietyissä tiivisteissä profiili kehittynyt ajan myötä, mm. hydraulikaroissa on nykyään parempi tuollainen X-tiiviste. Kesto on normaaliin o-renkaaseen noin kolmin-nelinkertainen. Ketjujen ollessa kyseessä voidaan asettaa vastakkain sisäisen rasvan riittävyys versus voitelutarve, joka tietenkin määräytyy kilsojen ja olosuhteiden mukaan.

Kirjoittaja jarim » 28 Kesä 2011, 22:39

vikkelä kirjoitti:Dragracen ketjuja en kyllä minäkään äkkiseltään laittaisi. Nuo yli 400hp tarkoitetut ketjut on X-Rengas ketjut, ne vasta venyykin, vaikka hyvin voitelisikin.

Tuohon kyllä pakko puuttua... Nuo "yli 400hp tarkoitut ketjut" on kyllä yleensä O-renkaattomia. X-rengas on parempi versio O-renkaasta, löytyy esim. D.I.D 530ZVM2 ketjuista.

Kuva




Edited By jarim on 1309290036

Kirjoittaja CormaX » 28 Kesä 2011, 17:17

Heksa kirjoitti:Kuinka kireelle kiristät ketjut?
montako milliä/ senttiä nousee ketju kun takahaarukan keskikohdasta nostat? (juuri kiristetyt)
itse oon ajanu tänä kesänä lähes 5000 ja en viä oo kiristäny ketjuja :shocked: (did)
Juu ei pitäis vielä 4-5000km vaikutta ketjujen kiristämiseen.
Mulle laitettiin uusi paketti rapiat 4000km ja äskettäin vaihrettiin eteen levyt...samalla huollos tarkastettiin uudet ketjut, pieni kiristy ja ok.

Kirjoittaja Heksa » 28 Kesä 2011, 15:01

Kuinka kireelle kiristät ketjut?
montako milliä/ senttiä nousee ketju kun takahaarukan keskikohdasta nostat? (juuri kiristetyt)
itse oon ajanu tänä kesänä lähes 5000 ja en viä oo kiristäny ketjuja :shocked: (did)

Ylös