PAIR_FAQ - Kaikki mitä haluat tietää pair:sta

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: PAIR_FAQ - Kaikki mitä haluat tietää pair:sta

Kirjoittaja 1340R86 » 04 Marras 2016, 09:20

juu-zo kirjoitti:2005 vuoden busasta tarkoitus ottaa pair pois kun putkiston vaihdan. Nappasin venttiilin ja pakosarja päälle tulevAt putket irti sekä ilmanputsarille menevän letkun. Pair venttiilistä ei kuitenkaan mennyt kaasuläpille alipaineletkua niinkuin korjausmanuaalissa lukee. Kaasuläpiltä menee ykköseltä letku, jossa pieni oranssimusta takaiskun näköinen mötikkä ja sen jälkeen isolle mustalle mötikälle joka ilmeisesti jokin alipaineen ohjausmötikkä. Tuosta mustalta menee jollekin anturille tai vastaavalle letku ja siitä anturilta lähtee toinen letku eteenpäin, mutta en löytänyt sille paikkaa. Mitäs kaikkea tuosta nyt voi purkaa ja mikä alipaineletku pitäisi tukkia?

Edit. Itse itselleni vastaten. Vacuum damperin ja vtv:n poisto liittyvät airbox modiin. Molemmat tuli tehtyä niin menin hieman sekaisin. Pairilta lähtevä alipaineletku oli ilmeisesti poistettu jo aiemmin sillä nelosen kaasuläpän toinen alipainenippa oli jo tulpattu. Poistin siis pair venttiilin ja putket. Tulppasin pairin ison letkun ilmanputsarikotelosta. Tein aibox modin ja tulppasin vacuum control solenoidin kaksi lähtöä lialta suojaan ja jätin sen muuten paikoilleen sekä tulppasin kaasuläpän ykköseltä vtv:lle lähtevän letkun. Vtv:n ja vacuum damperin poistin kokonaan. Pairin liitin ei ilmeisesti vaadi mitään vastusvirityksiä. Suojataan sekin vain lialta. Jos jollakin on pairin tulppauslätkiä sinne kanteen tarjolla niin voisin ostaa.
Lätkien tilaale kiersin siihen reikään sopivat pultit

Kirjoittaja juu-zo » 23 Loka 2016, 14:16

2005 vuoden busasta tarkoitus ottaa pair pois kun putkiston vaihdan. Nappasin venttiilin ja pakosarja päälle tulevAt putket irti sekä ilmanputsarille menevän letkun. Pair venttiilistä ei kuitenkaan mennyt kaasuläpille alipaineletkua niinkuin korjausmanuaalissa lukee. Kaasuläpiltä menee ykköseltä letku, jossa pieni oranssimusta takaiskun näköinen mötikkä ja sen jälkeen isolle mustalle mötikälle joka ilmeisesti jokin alipaineen ohjausmötikkä. Tuosta mustalta menee jollekin anturille tai vastaavalle letku ja siitä anturilta lähtee toinen letku eteenpäin, mutta en löytänyt sille paikkaa. Mitäs kaikkea tuosta nyt voi purkaa ja mikä alipaineletku pitäisi tukkia?

Edit. Itse itselleni vastaten. Vacuum damperin ja vtv:n poisto liittyvät airbox modiin. Molemmat tuli tehtyä niin menin hieman sekaisin. Pairilta lähtevä alipaineletku oli ilmeisesti poistettu jo aiemmin sillä nelosen kaasuläpän toinen alipainenippa oli jo tulpattu. Poistin siis pair venttiilin ja putket. Tulppasin pairin ison letkun ilmanputsarikotelosta. Tein aibox modin ja tulppasin vacuum control solenoidin kaksi lähtöä lialta suojaan ja jätin sen muuten paikoilleen sekä tulppasin kaasuläpän ykköseltä vtv:lle lähtevän letkun. Vtv:n ja vacuum damperin poistin kokonaan. Pairin liitin ei ilmeisesti vaadi mitään vastusvirityksiä. Suojataan sekin vain lialta. Jos jollakin on pairin tulppauslätkiä sinne kanteen tarjolla niin voisin ostaa.




Edited By juu-zo on 1477229602

Kirjoittaja Hane- » 12 Helmi 2013, 11:57

RHead kirjoitti:
--JakkeBusa kirjoitti:Mistä olette ostaneet noita sulkuläppiä jotka tarvitaan
pairin poiston yhteydessä ? Saako Suomesta ?

Kyseles ksthb:lta!

Löytyykö linkkiä nuihin läppii? Löytyykö joltain? Mikä se toimii virallisena nimenä nuille kikkuloille jos ebaysta kahtelee? Jollai näin josimuran lätkät..

e: helpottas varmaa jos lukis threadia loppu päästä..:)




Edited By Hane- on 1360663180

Kirjoittaja jarim » 27 Syys 2010, 09:47

wiltzu kirjoitti:Noita pair-lätkiä näyttää olevan netti tulvillaan.

Tarviiko sen levyn alle o-renkaan tiivistämään vai riittääkö pelkkä lätkä?
Moottorisilikonia laitoin ite viimeeksi. Ei sinne o-rengas mahdu.

Kirjoittaja wiltzu » 27 Syys 2010, 09:00

Noita pair-lätkiä näyttää olevan netti tulvillaan.

Tarviiko sen levyn alle o-renkaan tiivistämään vai riittääkö pelkkä lätkä?

Kirjoittaja blackbusa » 14 Tammi 2010, 19:40

jarim kirjoitti:
blackbusa kirjoitti:kiitos, hyvät kuvat, eipä jäänyt paljon arvattavaa :rasberry:

vielä toi lamda, mitäs sen kans?

Jätä paikoilleen. Syö vähemmän bensaa.
ok, kiitos neuvoista. Eiköhän nyt jo selvitä eteenpäin pikku rojektissa:respekt:

Kirjoittaja jarim » 14 Tammi 2010, 19:38

blackbusa kirjoitti:kiitos, hyvät kuvat, eipä jäänyt paljon arvattavaa :rasberry:

vielä toi lamda, mitäs sen kans?
Jätä paikoilleen. Syö vähemmän bensaa.

Kirjoittaja blackbusa » 14 Tammi 2010, 15:57

kiitos, hyvät kuvat, eipä jäänyt paljon arvattavaa :rasberry:

vielä toi lamda, mitäs sen kans?

Kirjoittaja Nesmit » 14 Tammi 2010, 07:37

Reikäväli on 30mm ja loput mitat voit arvata :D
Tossa pari sivua mistä löydät/arvaat tarvittavat tiedot: ...PLATET... ...OHJEET...

Kirjoittaja blackbusa » 13 Tammi 2010, 19:35

en oo vielä ottanu pairia pois käytöstä mut tarkotus olis, kysymyksiä tähän liittyen.
Mitä ainetta ja miten paksua noi lätkät kanteen on (jos väsäis ite töis) ja pitääkö laittaa jotain tiivistettä väliin kun ruuvaa tukkoon?
Mitä pitää lamdalle tehdä ettei tuu vika koodia, vai onko jotain haittaa vaik pair pois ja lamda paikallaan?
lätkien koko ja reikäväli muistaako joku?

tallis niin kylmä ettei tarkene viä men irroottaan ja mittaileen :rasberry:

Kirjoittaja busajasa » 14 Joulu 2007, 15:15

max69 kirjoitti:Tuota kun ois tuo häkkyrä tarkootus poistaa niin onkohan jostain saatavilla valmiina nuita peite lämisköitä? :omituinen:
Kujolta ostin omani. Saahan noita maailmaltakin....

Kirjoittaja max69 » 14 Joulu 2007, 14:41

Tuota kun ois tuo häkkyrä tarkootus poistaa niin onkohan jostain saatavilla valmiina nuita peite lämisköitä? :omituinen:

Kirjoittaja busajasa » 14 Joulu 2007, 13:21

MGa kirjoitti:Tuleeko mitään vikakoodia jos -05:ssa nykäsee pairin pois?
Siinä se siis käsitykseni mukaan on niin että vain 4putkea, pair-mötikkä ja ilmanputsarinletku irti? Niin ja reijät tukkoon?
Meinaan vaan kun tarkoitus on koko putkistoon tehdä lambdalle paikka siksi että en halua mitään vikakoodeja näyttöö/FI-valoa. (niin ja tarkoitus on siis pitää tämä systeemi toiminnassa siksi en halua eculta johtoa irrottaa ja lambdaa nykästä pois.)

Ei tule vikakoodeja eikä ongelmia.

Kesällä jarimin kanssa vedettin multa (K6) tuo hämähäkki vege. Samalla kyllä vaihdettiin putki jolloin oli helppo poistaa PAIR ja laittaa tulpat kanteen.

Cliks
Claks

Ja mulla on myös Lambaada pois ja airbox modi (läppä vex)




Edited By busajasa on 1197631383

Kirjoittaja MGa » 14 Joulu 2007, 13:09

Tuleeko mitään vikakoodia jos -05:ssa nykäsee pairin pois?
Siinä se siis käsitykseni mukaan on niin että vain 4putkea, pair-mötikkä ja ilmanputsarinletku irti? Niin ja reijät tukkoon?
Meinaan vaan kun tarkoitus on koko putkistoon tehdä lambdalle paikka siksi että en halua mitään vikakoodeja näyttöö/FI-valoa. (niin ja tarkoitus on siis pitää tämä systeemi toiminnassa siksi en halua eculta johtoa irrottaa ja lambdaa nykästä pois.)

Kirjoittaja Kujo » 26 Helmi 2007, 03:32

Jos olet "modannut" airboksin, eikä läppää enää ole, tarvitset vain 4-1 letkutuksen sille IAPS-sensorille. Ruiskurunkojen muut lähdöt tukkoon. APS:n ei tule letkua. VCSV joutaa kokonaan pois, ei aiheuta vikakoodia vaikka liittimen nyppää pois.(tämä siis taas siinä tapauksessa että läppä poistettu boksista.

Ylös