Rajoitin 9500rpm

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Rajoitin 9500rpm

Kirjoittaja Joke » 25 Touko 2011, 16:44

Kokeile vaihtaa 1 ja 4 syliterien puolat 2 ja 3 sylinterien kanssa, ellet ole jo sitä kokeillut. Vikakoodien pitäisi muuttua, jos puolissa vikaa.

Kirjoittaja 77-1295790350 » 25 Touko 2011, 14:23

Nyt on uudet iridiumit laitettu ja edelleen sama vika eli 9500-10000rpm max kierrokset ja sit tulee FI-valo palamaan ja vikakoodit C24 ja C27 vilkkuu ruudussa.

Olisiko ideoita missä voisi vika seuraavaksi olla?

1 ja 4 pyttyjen tulpat oli kyllä pahasti hapettuneet joten oisi voinut olettaa että niissä se vika olisi ollut mutta ei nyt niiden vaihdolla korjaantunut.

Kirjoittaja 77-1295790350 » 23 Touko 2011, 22:05

15,90e/kpl motonetissä iridiumit, siihen hintaan kun saan niin en jaksa lähteä tilailemaan ulkomailta, seuraavat sitten :)

Kirjoittaja kartsap » 23 Touko 2011, 20:59

Tarviketorilta/autotarvikeliikkestä viime syksynä ostin 14,- kpl iridiumit

Kirjoittaja jarim » 23 Touko 2011, 20:26

Tilaa ulkomailta jos ei kiire ole, suomessa saat oman veikkaukseni mukaan maksaa 1.5 - 2 kertaisen hinnan noista kynttilöistä. Paitsi jos johonkin 45-50e haarukkaan saat 4kpl niin osta pois.

Hintaesimerkit:
www.sparkplugs.co.uk 4kpl postikuluineen £36.07 eli noin 41¤-42¤
www.duell.fi 1kpl hintaan 25¤

Eihän se tieten tyhmä joka pyytää vaan joka maksaa... :D

Kirjoittaja 77-1295790350 » 23 Touko 2011, 19:54

jarim kirjoitti:Kappas, ei mennyt veikkaus vikaan. :)

C24 = 1. pytyn sytytysvika
C25 = 2. --"--
C26 = 3. --"--
C27 = 4. --"--

NGK CR9E on vakiot, NGK CR9EIX iridiumit. Itse olen tuollaisia Iridiumeja käytellyt usiamman setin.
Pitää huomenna käydä ostamassa setti iridiumeja ja kytkee toi pc takas kiinni, tuntuu kyllä että vakiona kun pc on poissa välistä niin ei ihan seokset ole kohdallaan kun sen verran paukkuu.

Kirjoittaja jarim » 23 Touko 2011, 19:47

Kappas, ei mennyt veikkaus vikaan. :)

C24 = 1. pytyn sytytysvika
C25 = 2. --"--
C26 = 3. --"--
C27 = 4. --"--

NGK CR9E on vakiot, NGK CR9EIX iridiumit. Itse olen tuollaisia Iridiumeja käytellyt usiamman setin.




Edited By jarim on 1306169337

Kirjoittaja 77-1295790350 » 23 Touko 2011, 19:36

Nyt on vikakoodit luettu ja C24 ja C27 oli viat mitä antoi.

Jenkkien foorumilta seuraavat selvitykset:

c24 ignition signal, coil #1 for rear cylinder

c27 ei löytyny mitään vastausta, eli tulpat vaihtoon ja kokeillaan josko sieltä löytyisi vika.

Mitäs tulppia muuten suositellaan busaan?

Kirjoittaja martti » 23 Touko 2011, 19:00

Nii kyllä se tulloo sieltä ilman katteen irrottamista kun aikasa räpeltää ja varovasti taivuttaa katetta :oops:

Kirjoittaja jarim » 23 Touko 2011, 18:51

Se FI sinulle kertoo mikä sitä vaivaa. Eli kuskin penkin alta vasemman ahterin puolelta, rungon ja takakatteen välistä (jos joku fiksu ei jo aiemmin ole vetänyt sitä helpompaan paikkaan) löydät valkoisen 4-napaisen liittimen jossa on kumitulppa päässä ja johon tulee kaksi johtoa. Nuo kaksi johtoa kun yhdistät niin saat vikakoodin mittaristoon kellon paikalle. Eli tee näin: kaiva se liitin valmiiksi sinne kuskin penkin alle, ainakin itse jouduin joskus kaaaaauan sitten ekalla kerralla takakatteen irroittamaan että siihen pääsi käsiksi. Jätä kuskin penkin ruuvit irti ja käy vetämässä kierrokset sinne 9500-10000 väliin jotta FI syttyy. ÄLÄ VÄÄNNÄ VIRTOJA POIS (vikakoodi häviää aina kun virrat kääntää pois) vaan pysähdy ja yhdistä nuo kaksi johdonpäätä hyppylangalla siitä liittimestä ja kerro minkä vikakoodin antaa.

Oma veikkaus: joku C24-C27 väliltä, toisin sanoen kipinä vikaa --> tulpat kaput ja vaihtoon... :;):

Kirjoittaja 77-1295790350 » 23 Touko 2011, 18:38

Nyt on pc otettu pois välistä ja ei ollut vaikutusta. Edelleen lyö rajoittimen 9500rpm-10000rpm välillä ja FI-valo alkaa palaa. Olisiko vinkkejä mistä alkaa etsimään vikaa seuraavaksi?

Onko olemassa jotain 'näppäinyhdistelmää' jolla saisi ruutuun tarkennuksen tuosta vikakoodista kun se FI-valo syttyy?




Edited By Maxxi on 1306165795

Kirjoittaja martti » 21 Touko 2011, 12:21

Vie se nyt sellaseen paikkaan säädettäväks missä säätö tehhään ecueditorilla eikä yoshiboxilla,säätö tarkempi ja pystyy vaikuttamaan muihinkin asioihin mm. poistamaa rajottimet,oliko se gen1,se pittää ottaa huomioon koska gen1jagen2 on erilaiset johtosarjat ja ohjelmat,Jarim tietää näistä ja vissiin paikoistakin missä voi säätää enemmän mitä mie :)

Kirjoittaja 77-1295790350 » 21 Touko 2011, 11:20

martti kirjoitti:Siis jos on vaan pctä säädetty eikä puututtu omaan boksiin yoshiboksilla,ni eiköhän se oo ihan tehtaan säädöissä,jos se vähän laihaala on niin tokkopa tuo mittään sulattaa vaikka onkii vähän kireemmät nokat,jos et nyt tolkuttomasti räimi ???
Hyvä tietää, pitää huomenna krapuloissa kokeilla ottaa toi pc pois välistä ja katsoa jos saisi sen ensi viikolla vietyä säädettäväksi.

Kirjoittaja martti » 21 Touko 2011, 11:17

Siis jos on vaan pctä säädetty eikä puututtu omaan boksiin yoshiboksilla,ni eiköhän se oo ihan tehtaan säädöissä,jos se vähän laihaala on niin tokkopa tuo mittään sulattaa vaikka onkii vähän kireemmät nokat,jos et nyt tolkuttomasti räimi ???

Kirjoittaja 77-1295790350 » 21 Touko 2011, 10:36

Onko tuossa mitään pelkoa että seokset menee aivan päin helvettiä kun ottaa tuon commanderin pois välistä?

Pyörässä on aiemmin mainittujen 'tuunauksien' lisäksi yoshimuran nokat.

En usko että saan säätöaikaa ihan muutaman päivän sisään joten kannattaako pitää pc kiinni siihen asti vai ottaa heti pois käytöstä?

Ylös