Laakerin jämien irrotus takavanteesta

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Laakerin jämien irrotus takavanteesta

Kirjoittaja same » 22 Touko 2011, 19:26

waiski10 kirjoitti:Matka jatkuu uusilla laakereilla... vielä on hyllyssä molempia etu sekä taka ja gen 1 ja 2.
Kävin Jyväskylässä perjantaina ja waiski vaihtoi mulle kaikki takapyörän laakerit ja stefat :)
Tultiin just reissusta, joka olisi jäänyt muuten tekemättä. :skootteri:

ISO KIITOS WAISKI10:lle :thumbup:

Kirjoittaja waiski10 » 21 Touko 2011, 07:30

Matka jatkuu uusilla laakereilla... vielä on hyllyssä molempia etu sekä taka ja gen 1 ja 2.

Kirjoittaja same » 19 Touko 2011, 21:35

Entäs jos otan vanteen aamulla autoon ja töitten jälkeen ajan sinne... olisin perillä noin klo.16:00??
Onko sulla joku pyöräfirma vai miten??
Siis waiski10:lle




Edited By same on 1305831498

Kirjoittaja same » 19 Touko 2011, 21:12

waiski10 kirjoitti:
same kirjoitti:Äsken irroitin takapyörän tarkoituksena vaihtaa uusi gummi, vanne irti ja tarkistin (onneksi) laakerit niin levyn puolelta ihan paskana, tai takeltelee reilusti.
Pyörällä Gen2 ajettu 14tkm.
Huomenna piti lähteä reissuun :p��sein��n:
Onko tuo ihan normaalia :angry:
Siihen varmaankin löytyy toisen merkkiset laakerit?
Onkohan sellaisia laakereita jossa kuulat olisi suojattu molemmin puolin, nythän nuo vakiot (KOYO) on suojattu vain toiselta puolelta.
Mites takaisin laitto, olisiko jotain hyviä vinkkeä, alkuperäinen ainakin oli aika tiukassa.
Kannattaa varmaankin vaihtaa molemmat.
V**tu että vi***taa ...tana.

Löytyy laakerit hyllystä, tuu vanteen kans niin asennetaa paikoillee... ai nii säähän oletkin niin salainen ettei voi ilmoittaa profiilissa tietojaa...

Kiitos tarjouksesta, taidan kokeilla kuitenkin ensin itse, jos ne menisi pakastamalla/lämmittämällä paikoilleen.
Jos laakerit löytyy huomenna ja paikoilleen en saa, ja apuja ei löydy ja tarjous on voimassa niin voinko ottaa yhteyttä, niin tuun autolla vanteen kanssa.
Matkaa reilu 100km.
Läytyy kyllä ulkokehään käypäinen hylsy ja ihan työkalu jolla laakerin saa vedettyä toiselta puolelta sisään, siis sellainen kierretanko, holkki sarja, jonka kaveri lainasi äsken. En vain ole koskaan laakereita vaihdellut.

Tänään aikaisemmin katselin säätiedoitusta ja näytti sadetta tänään, viikonloppu aurinkoista ja maanantaina taas sadetta, aattelin että näin hyvä tuuri ei voi olla että aurinko paistaisi kun on reissussa mopolla.
No eihän se sitten ollutkaan..

Niin ja saiko niitä laakerin "päälle" tulevia stefoja laakerikaupasta vai onko ne ihan spesiaali tarvikkeita.
Alkuperäinen lähti kyllä ihan siististi irti.
Kannattaisiko vaihtaa myös ne alumiiniholkit jotka taas tulee niitten stefojen "päälle" niissä oli kohtuulliset urat.

Lisäsin paikkatiedon profiiliin, enpä ole tuollaista edes huomannut/muistanut.




Edited By same on 1305828886

Kirjoittaja jamonaattori » 19 Touko 2011, 20:51

Ei sitä tarvi sinne pudottaa.Kohdistaa paikalleen ja sit naputtaa laakerin pohjaan asti.Sit ku lämmöt tasaantuu ni on ihan sama ku ennenkin eli yhtä huonosti lähtee pois.

Kirjoittaja waiski10 » 19 Touko 2011, 20:43

same kirjoitti:Äsken irroitin takapyörän tarkoituksena vaihtaa uusi gummi, vanne irti ja tarkistin (onneksi) laakerit niin levyn puolelta ihan paskana, tai takeltelee reilusti.
Pyörällä Gen2 ajettu 14tkm.
Huomenna piti lähteä reissuun :p��sein��n:
Onko tuo ihan normaalia :angry:
Siihen varmaankin löytyy toisen merkkiset laakerit?
Onkohan sellaisia laakereita jossa kuulat olisi suojattu molemmin puolin, nythän nuo vakiot (KOYO) on suojattu vain toiselta puolelta.
Mites takaisin laitto, olisiko jotain hyviä vinkkeä, alkuperäinen ainakin oli aika tiukassa.
Kannattaa varmaankin vaihtaa molemmat.
V**tu että vi***taa ...tana.
Löytyy laakerit hyllystä, tuu vanteen kans niin asennetaa paikoillee... ai nii säähän oletkin niin salainen ettei voi ilmoittaa profiilissa tietojaa...

Kirjoittaja blackbusa » 19 Touko 2011, 20:41

jamonaattori kirjoitti:Laita laakerit pakastimeen ja asennuskohtaan lämpöä ni jo vain meni paikalleen.Joutuu tietysti vähän paukuttaa oikean kokoisella työkalulla esim: hylsyllä laakerin ulkokehään.
noin jos teet nii pudota laakeri sitten suoraan, jos menee vinossa pesään nii se on siä niinku paska junttilan tuvan seinässä... eli piukassa :p

Kirjoittaja jamonaattori » 19 Touko 2011, 20:39

Laita laakerit pakastimeen ja asennuskohtaan lämpöä ni jo vain meni paikalleen.Joutuu tietysti vähän paukuttaa oikean kokoisella työkalulla esim: hylsyllä laakerin ulkokehään.

Kirjoittaja blackbusa » 19 Touko 2011, 20:37

same kirjoitti:Äsken irroitin takapyörän tarkoituksena vaihtaa uusi gummi, vanne irti ja tarkistin (onneksi) laakerit niin levyn puolelta ihan paskana, tai takeltelee reilusti.
Pyörällä Gen2 ajettu 14tkm.
Huomenna piti lähteä reissuun :p��sein��n:
Onko tuo ihan normaalia :angry:
Siihen varmaankin löytyy toisen merkkiset laakerit?
Onkohan sellaisia laakereita jossa kuulat olisi suojattu molemmin puolin, nythän nuo vakiot (KOYO) on suojattu vain toiselta puolelta.
Mites takaisin laitto, olisiko jotain hyviä vinkkeä, alkuperäinen ainakin oli aika tiukassa.
Kannattaa varmaankin vaihtaa molemmat.
V**tu että vi***taa ...tana.
ite laitoin molemminpuolin suojatut!! ei paikallleen laitossa ollu mitään ihmeellistä, normi laakerin asennus... joku tuurna päin laakeria ja vitusti lekalla päähän :p��sein��n: kattoo vaan että laakeri lähtee menemään suoraan ku se laakeri pesä on aikas pehmeetä seosta... lähtee lastuamaan aika helposti! ei muuta ku hommii vaan :tongue:

Kirjoittaja same » 19 Touko 2011, 20:27

Äsken irroitin takapyörän tarkoituksena vaihtaa uusi gummi, vanne irti ja tarkistin (onneksi) laakerit niin levyn puolelta ihan paskana, tai takeltelee reilusti.
Pyörällä Gen2 ajettu 14tkm.
Huomenna piti lähteä reissuun :p��sein��n:
Onko tuo ihan normaalia :angry:
Siihen varmaankin löytyy toisen merkkiset laakerit?
Onkohan sellaisia laakereita jossa kuulat olisi suojattu molemmin puolin, nythän nuo vakiot (KOYO) on suojattu vain toiselta puolelta.
Mites takaisin laitto, olisiko jotain hyviä vinkkeä, alkuperäinen ainakin oli aika tiukassa.
Kannattaa varmaankin vaihtaa molemmat.
V**tu että vi***taa ...tana.

Kirjoittaja Sotka » 08 Touko 2011, 00:27

Nielastu, ja täytyy kehua että Misukan Pilot Road 3:n tuntuu tod. hyvältä :offtopic: (Taas OT, sorry)

Kirjoittaja jamonaattori » 07 Touko 2011, 23:01

Eipä sillä ole väliä kummin päin akseli on.Ei muuta ku läpät auki vaan ja kilometrejä nielemään.

Kirjoittaja Sotka » 07 Touko 2011, 22:27

Vähän OT mutta APUA!!
Hain eilen Bussin takarenkaan vaihdosta ja meinasin tänään tarkastaa ja säätää ketjujen kireyttä. Ennen oli mutteri oikealla nyt vasemmalla :wtf: eli taka-akseli on ''väärinpäin''.. Aiheuttaako toimenpiteitä vai annanko olla???? :apua: :apua:

Kirjoittaja jarim » 06 Touko 2011, 20:53

Ja korjataan vielä että jarrulevyn puoleisen takavanteen stefa löytyy varmasti tarvikkeenakin mutta vetopakassa oleva on hiukan harvinaisempi.

Kirjoittaja blackbusa » 06 Touko 2011, 20:34

Wyfell kirjoitti:
jarim kirjoitti:Paikalliselta laakerikauppiaalta saa ihan hyvät laakerit varmasti edullisemmin. Takavanteen stefat voi joutua tilaamaan alkuperäisenä, niitä ei ainakaan Oulussa Tasannolta saanut. Kaikki muut sai.
Noita stefoja saa aika yleisesti 8mm leveenä. Mahtaiskohan käydä paikalleen? Onko kukaan koittanu?
käy, pesän syvyys 21mm, laakeri 12mm, eli tilaa jää viel 9mm stefalle!!! :mosh:

Ylös