Cordona shifteri gen2:seen - Shifteri gen2:seen

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Cordona shifteri gen2:seen - Shifteri gen2:seen

Kirjoittaja Heksa » 19 Touko 2012, 19:10

ja mäkin yritän saada sifteriä toimiin...
johdot kiinni, 1 puolalta virta, yritin opettaa sille käyttäytymistä mut ei onnistu:
voisko joku kirjoittaa tänne sellasen "blondi ohjeen"
jolla tyhmempikin saa asetukset kuntoon


ny pelaa.. en tiä mikä meni mönkään oisko noin 8 kerta ja sit rupes toimiin :1087




Edited By Heksa on 1337452239

Kirjoittaja suiza » 14 Touko 2012, 11:35

Tuli uusi johtosarja ja reunimmaisen puolanjohdon liittimeen kytkin. Hyvin pelaa :1087



Edited By suiza on 1336984576

Kirjoittaja suiza » 23 Huhti 2012, 23:02

Viikonloppuna laittelin Coronaa mopoon ja ainut paikka mistä löytyi Coran liittimeen sopiva paikka oli puolalle menevän johdon liitin. Nesmit oli ilmeisesti ottanut samalta liittimeltä virrat, joten siitähän minäkin. No Corona pysyi mykkänä virran kytkemisen jälkeenkin ???
Yleismittarilla katsoin, että 6V tuli toiseen napaan toinen ilmeisesti maadoitus?
Oletin, että siksi ei Corona herää ja otin vasemman takaposken alta olevalta joutilaalta liittimeltä 12V. Mutta ei Corona siitäkään herännyt :wtf:
Aikani ihmeteltyäni mittailin Coronan piuhat ja eiköhän tehtaalla ollut jäänyt virtapiuhan kytkentä tekemättä 3-napaiseen liittimeen. Johto oli vain työnnetty tiivistekumin läpi, muttei kytketty.
Nyt sitten odottelen uutta johtosarjaa Coronalta.

Kirjoittaja jarim » 22 Huhti 2012, 22:22

Kyllä puolille pitäisi mennä +12V. Itse kylläkin kytkisin suoraan akkuun... ...releen kautta jolle heräte vaikka valoille menevästä jännitteestä.



Edited By jarim on 1335122599

Kirjoittaja suiza » 22 Huhti 2012, 22:02

Nesmit kirjoitti:Itse ostin dragracelta ton setin ja löysin kyllä kaikille liittimille paikat ???

Puolalta otin virran... (joutuu purkaan ilmansuodatinkotelon irti että saa kytkettyä).

Mene ja tiedä, mutta tuntuu ainakin toimivan eikä oo pyörä palanut :D
Näytti tulevan puolalle 6V jännite. Toimiiko sillä vai pitääkö olla 12V?

Kirjoittaja Nesmit » 06 Marras 2011, 18:29

Itse ostin dragracelta ton setin ja löysin kyllä kaikille liittimille paikat ???

Puolalta otin virran... (joutuu purkaan ilmansuodatinkotelon irti että saa kytkettyä).

Mene ja tiedä, mutta tuntuu ainakin toimivan eikä oo pyörä palanut :D




Edited By Nesmit on 1320597325

Kirjoittaja Hartsa » 06 Marras 2011, 17:43

jyka kirjoitti:
Hartsa kirjoitti:Osaisiko joku mestareista ihan lennosta kertoa mihin Cordonan Quick shifterissä kytketään nämä kuvan mukaiset liittimet. En löytänyt vastakappaleita vaikka kuinka etsin.
Cordona
En löytänyt liittimille paikkaa niin vedin ton punasen piuhan katki ja kytkin siihen +12V (releen kautta eli virtaa vain kun mopo on käynnissä)
Kiitos, näin taidan tehdä itsekin.

Kirjoittaja 106-1251057001 » 06 Marras 2011, 17:31

Hartsa kirjoitti:Osaisiko joku mestareista ihan lennosta kertoa mihin Cordonan Quick shifterissä kytketään nämä kuvan mukaiset liittimet. En löytänyt vastakappaleita vaikka kuinka etsin.
Cordona
En löytänyt liittimille paikkaa niin vedin ton punasen piuhan katki ja kytkin siihen +12V (releen kautta eli virtaa vain kun mopo on käynnissä)

Kirjoittaja Hartsa » 06 Marras 2011, 17:19

Osaisiko joku mestareista ihan lennosta kertoa mihin Cordonan Quick shifterissä kytketään nämä kuvan mukaiset liittimet. En löytänyt vastakappaleita vaikka kuinka etsin.
Cordona

Kirjoittaja 106-1251057001 » 07 Touko 2011, 22:06

Joo nuo piuhat sain kyllä liitettyä, nyt vaan päässä pätkii ja piuhat on jo pyörässä niin en muista mimmoset piuhat ne oli mitkä jäi kytkemättä. Jos ei huomenna ala löytyä passelia vastakappaletta liittimelle niin pitää vetää siihen punaiseen irtojohtoon +12V

Kirjoittaja jarim » 07 Touko 2011, 21:49

Kuva

Tommoset liittimet pitäisi löytyä ja ne menee tosiaan siihen väliin mihin kerroinki eli seuraa sitä johtoa joka kytkinkopalta lähtee. 12V täytyy ilmeisesti ryöstää jostain kuten tuossa ylläolevasta linkittämästäsi keskustelusta käy ilmi, Gen1 osaisin kertoa mihin tulee 12V kun virrat päällä mutta Gen2 en osaa.




Edited By jarim on 1304794463

Kirjoittaja 106-1251057001 » 07 Touko 2011, 20:46

On joo oma liitin, otin tuon kuvan netistä enkä omasta setistä mikä eroaa tuosta. Sellanen 3-johtoinen kolmion mallinen liitin (tosin en muista oliko siinä vain 2 johtoa). Sitten siitä lähtee vielä erikseen punainen johto
http://jyka.sytes.net/jyka/cordona.txt tuossa dragracen hepun kanssa keskustelua

Eli se punainen irtojohto ei ole välttämättömyys mutta se kolmionmallinen pitäisi johonkin väliin tyrkätä että näyttö heräisi

edit: nyt kävin jo epäröimään että minkämuotoinen se liitin edes oli =P Noh pitää kysästä ostopaikasta




Edited By jyka on 1304790473

Kirjoittaja jarim » 07 Touko 2011, 19:57

Onko sille virranotollekin oma liitin jota ei näy linkittämässäsi kuvassa? Löysit siis paikan 3 ja 4 liittimille? Jos se värkki siitä välistä yrittää ottaa virtansa ja vaatii 12V niin ei kyllä tosiaan pelaa kun siinä kulkee vain 5V.

Kirjoittaja 106-1251057001 » 07 Touko 2011, 19:05

No nymmää sen asensin, mutta eihän tuohon värkkiin tule virtoja. Ilmeisesti se 3-napainen liitin pitää kytkeä johonkin väliin, kun tietäisi mihin. On kyllä paskat ohjeet, tai sille edellisversiolle mikä tuossa kuvassakin on kun ei mainita mitään minne se virranotto pitäisi kytkeä.
Hjälp! :)

Kirjoittaja jarim » 07 Touko 2011, 00:46

1 -> 2 ja 3,4 -> lue edellinen viestini.

Ylös