Ei käy kaikilla

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Ei käy kaikilla

Kirjoittaja jarim » 18 Huhti 2011, 14:48

BusaCormaX kirjoitti:
nyypie kirjoitti:
BusaCormaX kirjoitti:Olen kuullut että konetta käyttäessä tulee aina antaa lämmön nosta normaaliin "tilaan"...
Itse teen näin, myös aina ennen ajoon lähtöä...
eli en ikinä lähde kylmällä koneella liikenteeseen(tupakin kerkee hyvin poltella siinä orotellessa).

Tuolla nyt ei ole mitään merkitystä, nopeamminhan se kuormittaessa lämmöt normaaliin nostaa..

No ei sitten...täällä ei nykyään voi sanoa mitään kun jo viisastelu alkaa :thumbdown:
Nauttikaa te jotka tommosesta nautitte...mua ei haittaa! Mutta uusille tiedoksi: Älä kysy jos et tiedä :oho:
Se on nykypäivän tyhmää kysellä saati neuvoa...
(meikäläinen kun ei osaa mielistellä eikä lipoa takamuksia)
Minusta kait tuo nyypien kommentti oli ihan asiallinen, mistä herneet?

Minulla auton manuaali jopa kertoo että tyhjäkäynti käyttö lämpimäksi on turhaa koska moottori tosiaan lämpeää nopeammin kuormittaessa.

Busaa tyhjäkäytän kyllä aina 1-2min (eli sen aikaa kun kypärälakin, kypärän ja hanskojen päälle laitto kestää) jotta öljyt hieman notkistuu ennen liikkeelle lähtöä ja kone käy tyhjäkäyntiä normaalisti ilman "imua". Korkeat kierrokset tai kova kuormitus (pienet kierrokset + iso vaihde) kylmälle koneelle on pahaksi.

Kirjoittaja tetsa » 18 Huhti 2011, 14:34

Voi, voi. Eiks Cebusan kysymykseen vastattu asiallisesti Jarim. toimesta.

Kirjoittaja CormaX » 18 Huhti 2011, 13:47

nyypie kirjoitti:
BusaCormaX kirjoitti:Olen kuullut että konetta käyttäessä tulee aina antaa lämmön nosta normaaliin "tilaan"...
Itse teen näin, myös aina ennen ajoon lähtöä...
eli en ikinä lähde kylmällä koneella liikenteeseen(tupakin kerkee hyvin poltella siinä orotellessa).

Tuolla nyt ei ole mitään merkitystä, nopeamminhan se kuormittaessa lämmöt normaaliin nostaa..

No ei sitten...täällä ei nykyään voi sanoa mitään kun jo viisastelu alkaa :thumbdown:
Nauttikaa te jotka tommosesta nautitte...mua ei haittaa! Mutta uusille tiedoksi: Älä kysy jos et tiedä :oho:
Se on nykypäivän tyhmää kysellä saati neuvoa...
(meikäläinen kun ei osaa mielistellä eikä lipoa takamuksia)




Edited By BusaCormaX on 1303123925

Kirjoittaja nyypie » 18 Huhti 2011, 12:36

BusaCormaX kirjoitti:Olen kuullut että konetta käyttäessä tulee aina antaa lämmön nosta normaaliin "tilaan"...
Itse teen näin, myös aina ennen ajoon lähtöä...
eli en ikinä lähde kylmällä koneella liikenteeseen(tupakin kerkee hyvin poltella siinä orotellessa).
Tuolla nyt ei ole mitään merkitystä, nopeamminhan se kuormittaessa lämmöt normaaliin nostaa..

Kirjoittaja martti » 18 Huhti 2011, 11:19

Katohan ettei oo tulpanhattupuolatsydeemi pompannu ylös,miulla joskus gen1 teki tätä :turbobusa:

Kirjoittaja CormaX » 18 Huhti 2011, 07:37

Olen kuullut että konetta käyttäessä tulee aina antaa lämmön nosta normaaliin "tilaan"...
Itse teen näin, myös aina ennen ajoon lähtöä...
eli en ikinä lähde kylmällä koneella liikenteeseen(tupakin kerkee hyvin poltella siinä orotellessa).

Edit. Auton kanssa tulee aina lähdettyä kylmällä koneella, mopolla ei raaski). :bike:




Edited By BusaCormaX on 1303101506

Kirjoittaja waiski10 » 17 Huhti 2011, 23:38

Kone kylmänä, koneen ryntäytyksellä tulpat tapetaan.

Kirjoittaja Cebusa » 17 Huhti 2011, 23:33

Säilöntäaineet oli tankissa ja muutamia kertoja olen talven aikana käynnistellyt niin ettei lämpö ehtinyt nousta normitasolle.
Tällä kokemuksella huhua ei voi kumota.
Pitää ensi talvena jättää käynnistelyt vähemmälle josko siitä olisi apua tai käyttää flektin puhallukseen saakka. :D

Kirjoittaja jarim » 17 Huhti 2011, 20:20

Huhu on että vanha bensa tappaisi tulppia tehokkaasti, varsinkin jos talven aikana käyttää lyhyitä jaksoja ilman että kone lämpeää kunnolla. En tiedä onko perää mutta tällaista.

Kirjoittaja Cebusa » 17 Huhti 2011, 19:49

Oli 2 mottia pimeänä. Tulpat näyttivät terveiltä, mutta joku niissä oli kuitenkin vialla kun uusilla tulpilla pärähti heti käyntiin ilman probleemaa. Mystinen tapaus, mutta tärkeintä että taas toimii.

Kirjoittaja jarim » 16 Huhti 2011, 21:21

Jos ei käy niin ei saa joko bensaa tai kipinää. Kokeile pakosarjasta mikä niistä ei lämpeä, saat haarukoitua pytyn. Siitä tarkistat ekana tulpan. Jos kunnossa niin sitten vaihdat puolan ristiin jostain toisesta pytystä ja katsot siirtyykö vika, jos ei siirry niin bensansyöttöpuolelle siirtyy tutkinta. Kun vuosimalli on 99 niin ruiskusuuttimen sihtihän voisi olla tukossa pumpusta irronneesta möhnästä.

Kirjoittaja Cebusa » 16 Huhti 2011, 20:50

Puuhastelin kevään huollot loppuun ja käytin moottorin lämpimäksi, kaikki toimi ja otti kierroksia kuten pitikin - voi sitä sulosointua!
Laitoin katteet kiinni ja peruuttelin mopon tallista ulos kevään ensimmäistä ajoa varten.

Käynnistys ja voi &%#%!&! Joku pytty pimeänä tms. kun kävi vajaalla. Mistä tuota nyt pitäisi alkaa selvittää?

Mopo on gen1 vm99.




Edited By Cebusa on 1302976319

Ylös