Akku tyhjeni - Omituisesti

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Akku tyhjeni - Omituisesti

Kirjoittaja Jones » 20 Touko 2011, 12:58

Jones kirjoitti:Toivottavasti jännitteensäätimet olis hyllytavaraa, ettei tarvisi odotella viikkoja.

No eihän niitä nyt hyllyssä pidetä. Tilaus tavaraa tottakai! Luultavasti menee työmääräyksenä tehtaalle, missä sitten pojat alkaa joskus tinaan sitä kasaan. :p��sein��n: Ja vanhakin piti lähettää malliksi maailmalle, että suostuvat uuden lähettämään. :p��sein��n: Taitaa mopo seistä tallissa kauan ennen ku pääsee tien päälle taas. :p��sein��n:

Kirjoittaja Jones » 14 Touko 2011, 19:45

Juu, ei kait siinä auta, ku rimpauttaa kärkkäiselle maanantai aamuna, jospa nuo siellä huollossa osais auttaa. Toivottavasti jännitteensäätimet olis hyllytavaraa, ettei tarvisi odotella viikkoja.

Kirjoittaja jarim » 14 Touko 2011, 19:21

Jännitteensäätimestä recall Gen2 osalta olemassa...

Kirjoittaja Jones » 14 Touko 2011, 19:09

Jep. Jännitteensäädintä itsekin epäilen syyksi ongelmaan. Lataa varmaan kuitenkin, kun yleismittari akusta mitattuna näyttää pyörän käydessä tyhjäkäyntiä yli 14 voltin lukemia.

Kirjoittaja bussikoppa » 14 Touko 2011, 18:54

Juu varmaankin, oletin vikaselosteesta että kyseessä vanhakoppanen ja ei passais olettaa. Latausongelmalta kuitenkin kuulostaa.

Kirjoittaja Jones » 14 Touko 2011, 18:48

bussikoppa kirjoitti:Jännitteensäätimen (rectifier regulator) liitin sulanut, takakatteen alla vasemmalla puolen...uusi jämäkkä liitin väliin tai johtojen kolvaus yhteen auttaa.
Tuota eikös se oo gen2 k9 mallissa siellä ihan alimmaisena takarenkaan edessä. Ainakin suzuki hayabusa2009 service manual osoittaa sen paikan. Liittimet ja johdot näyttää terveiltä ainakin noin päällisin puolin. Kuumahan se oli kyllä ajon jälkeen kokeiltuna, ellei jopa polttava. ???

Kirjoittaja bussikoppa » 14 Touko 2011, 18:27

Jännitteensäätimen (rectifier regulator) liitin sulanut, takakatteen alla vasemmalla puolen...uusi jämäkkä liitin väliin tai johtojen kolvaus yhteen auttaa.



Edited By bussikoppa on 1305386972

Kirjoittaja Jones » 14 Touko 2011, 18:16

Tänään hain uuden akun. Hienosti pörähti käyntiin, ajoa noin 50 kilsaa. Heti ajon jälkeen kokeilin uudestaan startata, kovin nihkeästi lähti käyntiin. Annoin jäähtyä muutaman tunnin. Lähti käyntiin taas ilman ongelmia. 20 kilsan lenkki ajoa ja taas sammutuksen jälkeen ei jaksanut pyörittää konetta. Vasta 3:nnen starttiyrityksen jälkeen pyöräytti sen verran, että tärähti käyntiin. Mistähän mahtaa olla kyse... ???

Kirjoittaja CormaX » 13 Touko 2011, 20:11

Liijallinen lataus ei ole hyväksi...

Kirjoittaja Jones » 13 Touko 2011, 19:40

Jaska77 kirjoitti:Moro,

kevään ensi lenkillä ilmeni mystinen vika: sammutin pyörän tankkauksen ajaksi ja kun piti jatkaa matkaa, niin startti ei jaksanut pyöriä ollenkaan. Lisäksi kello nollaantui (itseasiassa klo 1:00), josta päättelin että virrat on täysin katki. Bensapumppu kuitenkin virta-avaimesta kääntämällä pyörähti. Diagnosoin vian akun tyhjenemiseen ja latasin akun - tämän jälkeen taas napista käymään! En saanut toistettua vikaa millään. Kummallista on sekin, että talven aikana käytin pyörän käynnissä kerran ja nyt keväällä se lähti ihan kivuttomasti käymään ilman mitään ongelmia. Pyörä oli käynnissä useamman kerran paikallaan ennen ekaa lenkkiä. Akku purkautui (?) siis muutaman kilometrin matkalla totaalisesti.

Onko kenelläkään tullut vastaavaa vastaan?

Malli -99

Joo just noin kävi tänään. Vaikka mopedi on toiminut moitteetta tälle ajokaudelle noin 1000 kilsaa. Voiko se akkukaan nyt noin yhtäkkiä loppua? Aika ymmällään tässä ollaan. Niin ja k9 ajettu alta 6000. Talvehti lämpimässä tallissa, akkua välillä latailin. Perjantai ja 13 päivä.




Edited By Jones on 1305305537

Kirjoittaja 74-1243347296 » 12 Huhti 2011, 08:20

Hyvää vertaistukea, kiitos. Sähköviat on ylivittumaisia ja on lohduttavaa, jos siitä selviää akun vaihdolla. No, lähdetään nyt siitä liikkeelle, että ensin pelkkä lataus riittää. Vaihdetaan se vasta sitten, kun olen jossain jumalan seläntakana ja startti sanoo "önz"...

Kirjoittaja wiltzu » 10 Huhti 2011, 23:52

Edellisessä RF600 suitsassa kävi sama.
Huoltoasemalla pyörä sammuksiin tankkauksen ajaksi ja työntämällä kotiin kun ei edes luvannut käyntiin tankkauksen jälkeen.

Sille akulle ei vaan enää mikään elvyttely auttanu vaan piti laittaa uus akku :(

Kirjoittaja Cebusa » 10 Huhti 2011, 22:15

Ota takakate pois ja tsekkaa jännitteensäätimen ympärillä olevat johdot. Minulla oli sulaneita johtoja, joiden myötä akusta hävisi mystisesti ja satunnaisesti virta. Johtojen ja liitosten (ja säätimen) uusimisen jälkeen on virta pysynyt riittänyt.

Kirjoittaja CormaX » 10 Huhti 2011, 18:00

Lataa akku...tai sitten voit käydä mittauttamassa sen, eli älä ekana osta uutta akkua.
Mulla viime kesänä pyöritti hyvin, mutta jänite ei riittänyt käynnistykseen...uudella akulla vika korjaintui.

Kirjoittaja 74-1243347296 » 10 Huhti 2011, 17:33

Moro,

kevään ensi lenkillä ilmeni mystinen vika: sammutin pyörän tankkauksen ajaksi ja kun piti jatkaa matkaa, niin startti ei jaksanut pyöriä ollenkaan. Lisäksi kello nollaantui (itseasiassa klo 1:00), josta päättelin että virrat on täysin katki. Bensapumppu kuitenkin virta-avaimesta kääntämällä pyörähti. Diagnosoin vian akun tyhjenemiseen ja latasin akun - tämän jälkeen taas napista käymään! En saanut toistettua vikaa millään. Kummallista on sekin, että talven aikana käytin pyörän käynnissä kerran ja nyt keväällä se lähti ihan kivuttomasti käymään ilman mitään ongelmia. Pyörä oli käynnissä useamman kerran paikallaan ennen ekaa lenkkiä. Akku purkautui (?) siis muutaman kilometrin matkalla totaalisesti.

Onko kenelläkään tullut vastaavaa vastaan?

Malli -99

Ylös