Kyssäri tulpista

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Kyssäri tulpista

Kirjoittaja toimeve » 04 Syys 2013, 20:45

Heksa kirjoitti:voiskohan niissä juuri sisään ajetuissa puolissa olla jotain antautumisen esivaihetta?
...höh, ei kait nyt senthän vielä? Vasta 150.400km mittarhin rullatut :oops:

Kirjoittaja toimeve » 04 Syys 2013, 20:43

1340R86 kirjoitti:taisi NGK kohdalla mennä niin että 9 0n kuumempi kuin 10
...tuon verran ittekki sain seleville, eli pienempi numero = kuumempi.

Kirjoittaja 1340R86 » 04 Syys 2013, 18:35

toimeve kirjoitti:...tuli toteennäytettyä, että nykykokoonpanolla ei iridiumit kestä (ölynkulutuksella lie vaikutuksensa myös kestoon), niin ostinpas ihan normitulpat. Olisin ottanu 10 -lämpöarvoiset, mutta Motonetissa ei just semmosia ollu. Eli ostin "suosituksen" mukaiset 9:t.

En laittanu vielä paikoilleen, kun toiset iridiumit on nyt paikoillaan. Mutta se kysymys:

Onko eroja/hyötyjä jommalla kummalla lämpöarvolla (9/10), kun:

- puristukset n. 13,5
- 85mm männät
- reipasta tourinkiajoa pääasiassa
- ajorupiama yleensä vähinthän tunti, useasti monta tuntia peräjälkhen, ei siis nurkkakurvailua
- myös kylmillä keleillä eli aikasin kevväällä ja myöhään syksyllä

Entä onko vaikutusta käynnistyvyyteen?

Kiitos kommenteista etukäthen.
Jos öljyä kuluu
(ja tulpat öljy möhnässä) niin
kuumemat ei "tuukkiinu" niin helposti
taisi NGK kohdalla mennä niin että 9 0n kuumempi kuin 10

Kirjoittaja Heksa » 04 Syys 2013, 15:58

ota kuvat niistä tulpista ja laita tänne,
niistä näkee sit paremmin
itse en oo koskaan saanut mitään merkittävää tulosta "tulppakikkailulla"
voiskohan niissä juuri sisään ajetuissa puolissa olla jotain antautumisen esivaihetta?

Kirjoittaja toimeve » 04 Syys 2013, 11:30

...tuli toteennäytettyä, että nykykokoonpanolla ei iridiumit kestä (ölynkulutuksella lie vaikutuksensa myös kestoon), niin ostinpas ihan normitulpat. Olisin ottanu 10 -lämpöarvoiset, mutta Motonetissa ei just semmosia ollu. Eli ostin "suosituksen" mukaiset 9:t.

En laittanu vielä paikoilleen, kun toiset iridiumit on nyt paikoillaan. Mutta se kysymys:

Onko eroja/hyötyjä jommalla kummalla lämpöarvolla (9/10), kun:

- puristukset n. 13,5
- 85mm männät
- reipasta tourinkiajoa pääasiassa
- ajorupiama yleensä vähinthän tunti, useasti monta tuntia peräjälkhen, ei siis nurkkakurvailua
- myös kylmillä keleillä eli aikasin kevväällä ja myöhään syksyllä

Entä onko vaikutusta käynnistyvyyteen?

Kiitos kommenteista etukäthen.




Edited By toimeve on 1378283568

Kirjoittaja Quadron » 21 Maalis 2011, 12:06

Quadron kirjoitti:Tälle kaudelle tilattu tulpat kokeeksi ebayn kautta täältä --->klik

Englannista tulee, katotaan koska...

Viikossa kolahti postiluukusta, posetiivinen ostoskokemus :thumbup:

Kirjoittaja jarim » 14 Maalis 2011, 15:20

Varmaan ovat mutta kun kysymys oli että ovatko samanlaisia niin vastaus on että eivät ole. :)

Kirjoittaja tenhulttio » 14 Maalis 2011, 10:04

jarim kirjoitti:
blackbusa kirjoitti:onkos gen1 ja gen2 samat tulpat :oho:

Ei ole.

Gen1 CR9E (Iridium: CR9EIX)
Gen2 CR9EIA-9 (se on Iridium jo lähtöjään)

Nuo siis NGK:n koodeja.
Eikös nuo ole keskenään vaihtokelposia? Sama kierre, lämpöarvo ja kierteen pituus. Eroa on vain siellä tulpan kärjessä olevassa elektrodissa.

Kirjoittaja jarim » 13 Maalis 2011, 10:18

blackbusa kirjoitti:onkos gen1 ja gen2 samat tulpat :oho:

Ei ole.

Gen1 CR9E (Iridium: CR9EIX)
Gen2 CR9EIA-9 (se on Iridium jo lähtöjään)

Nuo siis NGK:n koodeja.




Edited By jarim on 1300004716

Kirjoittaja blackbusa » 13 Maalis 2011, 09:06

onkos gen1 ja gen2 samat tulpat :oho:

Kirjoittaja Quadron » 13 Maalis 2011, 08:58

Tälle kaudelle tilattu tulpat kokeeksi ebayn kautta täältä --->klik

Hinnaksi postikuluineen tuli 28,50 puntaa = n.34 euroa, eli 8,50 euroa/ kynttilä.

Englannista tulee, katotaan koska..

Tuo jarim mainitsema paikka on sama josta edelliset tilasin. Siellä hinta nykyään n. 10 euroa/ kpl tänne postitettuna.

Motonetin hinta on muuten edelleen 15,90/kpl +bussiliput ees taas... :glare:

Edit: Nämä siis gen1 NGK CR9EIX




Edited By Quadron on 1300005033

Kirjoittaja pocahontas » 13 Touko 2010, 18:02

Okei. Kiitos informaatiosta :)

Kirjoittaja jarim » 13 Touko 2010, 16:12

pocahontas kirjoitti:Huomasinpa tuossa jotta Motonet myy NGK iridiumtulppia. Onko tietoo että onko ne samoja kuin mitä myydään mp-liikkeissä vai onko ne halpoja kopioita. Hintaero on ainakin melkoinen..

Onko kukaan kokeillu?

NGK CR9EIX? Samoja tulppia ne on. Tuo Motonetin hintakin on vielä aika korkea suhteessa siihen mihin hintaan niitä ulkomailta saa. Ja mp-liikkeiden hintahan on aivan posketon. http://www.sparkplugs.co.uk myy samaa tulppaa veroineen £6.93 eli nykykurssilla vähän reilu 8e/kpl...




Edited By jarim on 1273756405

Kirjoittaja pocahontas » 13 Touko 2010, 15:26

Huomasinpa tuossa jotta Motonet myy NGK iridiumtulppia. Onko tietoo että onko ne samoja kuin mitä myydään mp-liikkeissä vai onko ne halpoja kopioita. Hintaero on ainakin melkoinen..

Onko kukaan kokeillu?

Ylös