Vetoakseli

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Vetoakseli

Kirjoittaja kajbusa » 08 Helmi 2011, 09:00

Röhnö kirjoitti:Ennenkuin vetolevyjen valmisteviat löydettiin, vetareita paukkui poikki lähinnä ketjujen noustessa takarattaan hampaiden päälle. Nyttemmin on satunnaisia katkeamisia kuullut ja kaikki katupeleissä, milloin missäkin pööpöilyissä. Kisakäytössä hakataan kaikki ja heti peliin liimaradoilla, pito maksimoituna katukumeilla, 7"- ja 8,5 slikseillä, eikä ole ollut ongelmia vakiovetarilla.

Ei todellakaan ole "pakkohankinta" kun virittää pyörää.
Juuri näin... vetolevy on ollut se suurin ongelma

Kirjoittaja 82-1232688863 » 08 Helmi 2011, 00:33

Ennenkuin vetolevyjen valmisteviat löydettiin, vetareita paukkui poikki lähinnä ketjujen noustessa takarattaan hampaiden päälle. Nyttemmin on satunnaisia katkeamisia kuullut ja kaikki katupeleissä, milloin missäkin pööpöilyissä. Kisakäytössä hakataan kaikki ja heti peliin liimaradoilla, pito maksimoituna katukumeilla, 7"- ja 8,5 slikseillä, eikä ole ollut ongelmia vakiovetarilla.

Ei todellakaan ole "pakkohankinta" kun virittää pyörää.

Kirjoittaja 74-1093961235 » 07 Helmi 2011, 21:24

Väittäisinpä että huolimattomalla kytkimen käytöllä saa enemmän vahinkoa aikaan kuin oikein toimivalla shifterillä. Jos shifteri pelittää niin kyyti on kuin automaattilaatikolla ajaisi. Ja useimman Pertti-perusvaihtajan kytkimen käyttö varsinkin "race" -tilanteessa on helposti just tuota huolimatonta. Mukaanlukien omani. :glare:



Edited By Jarno on 1297106675

Kirjoittaja gsxr » 07 Helmi 2011, 18:37

Näkemykset vaihtelee kovasti, tähän tuskin on yhtä oikeaa vastausta.

Sanoisin että rauhallisesti tulevaa voimaa akseli kestää vaikka kuinka paljon mutta kaikenlainen terävyys ja rytkintä saattaa aiheuttaa pettämisen.

Itsellä ei ole shifteriä myöskään eikä varmaan aivan heti ole tulossakaan.

Kirjoittaja -Artsi- » 06 Helmi 2011, 16:13

Juu jokainen mun moottoriversio oli vakiovetarilla, yhtään en saanut rikki/poikki. Reilu 380hv/360Nm takarenkulalta Samin jarrussa oli pahin versio. Shifteriä ei ollut koskaan käytössä.

Kirjoittaja 82-1232688863 » 05 Helmi 2011, 22:44

Vetarin hajoamiset eivät johdu sen heikkoudesta vaan aina jostain ulkoisesta tekijästä. Vakio kestää hyvin.

Kirjoittaja 107-1089231881 » 05 Helmi 2011, 07:44

Ehdottomasti kannattaa vaihtaa. Mielestäni 300 hp on viimmeinen takaraja.
Hmm.. jos sattus vetari luovuttamaan ++100 kmh vauhdista ja vapaa ketju sylttäis takapallon jumiin. Ei olis kuskin näkökulmasta ihan kivoin juttu.
Pari tapausta tiedän jossa kuskista on tullut matkustaja ketju ongelmien takia...

Kirjoittaja gsxr » 04 Helmi 2011, 23:09

Jaku kirjoitti:ahhahaaa

täällä meni nätisti poikki 260 hp:n takapallolta

:thumbdown:
Alkaa tuntumaan siltä, että pitää vaihtaa vetari samalla :angry:

Kirjoittaja Jaku » 04 Helmi 2011, 21:50

ahhahaaa

täällä meni nätisti poikki 260 hp:n takapallolta

:thumbdown:

Kirjoittaja gsxr » 04 Helmi 2011, 20:45

RHead kirjoitti:Jos siis itse sain sen rikki 220hp tehoilla :P
Muistelinkin että sulla oli jonkunlaisia huonoja kokemuksia vakioakselista, tosin oot varmaan ainoa jolle on käynyt noin tuolla tehomäärällä :wtf:

No kaikki on mahdollista.

Kirjoittaja RHead » 04 Helmi 2011, 20:33

Jos siis itse sain sen rikki 220hp tehoilla :P

Kirjoittaja gsxr » 04 Helmi 2011, 20:07

Missä vaiheessa vakio vetoakseli kannattaa vaihtaa kestävämpään, onko joku jo selvittänyt todellisen rajan kestävyydelle?

A:llahan oli vakio akseli 400hv moottorissa ja pysyi yhtenä kappaleena.

Shifterin terävät nykäisyt kai rikkoo noita tehovehkeissä...

Pannaanko siis tilaten sekin.

Ylös