Kirjoittaja 82-1232688863 » 30 Tammi 2011, 01:22
Pelkkä tilavuus ei ratkaise, vaan myös muotoilu (ja tsiljoona muuta nyanssia). Tarkoitus olisi saada kaikkiin sylintereihin samanlainen täytös, mahdollisimman jouhevasti ja kaiken aikaa, kaikilla paineilla jne.
Pieni ja suoraviivainen kotelo olisi lie teoriassa paras, mutta koska tasaisen jaon aikaansaaminen moisessa ei oikeassa elämässä olekaan ihan pala kakkua, niin yleisesti "nyrkkisääntönä" pidetään, että suurempi tilavuus parantaa koteloon ohjatun ilman sekoittumista ja paineen tasaantumista kotelossa -> massavirtaus ei puske painetta helpointa tietä johonkin/joihinkin sylintereihin enemmän kuin toisiin.
Teet niin ison kuin mahdollista, ei siitä liian isoa saa aikaan jos tankin alle aiot asentaa.
Suosittelen kiihdytyssuppiloiden/renkaiden käyttöä kotelon sisällä.
[color=#000000]Pelkkä tilavuus ei ratkaise, vaan myös muotoilu (ja tsiljoona muuta nyanssia). Tarkoitus olisi saada kaikkiin sylintereihin samanlainen täytös, mahdollisimman jouhevasti ja kaiken aikaa, kaikilla paineilla jne.
Pieni ja suoraviivainen kotelo olisi lie teoriassa paras, mutta koska tasaisen jaon aikaansaaminen moisessa ei oikeassa elämässä olekaan ihan pala kakkua, niin yleisesti "nyrkkisääntönä" pidetään, että suurempi tilavuus parantaa koteloon ohjatun ilman sekoittumista ja paineen tasaantumista kotelossa -> massavirtaus ei puske painetta helpointa tietä johonkin/joihinkin sylintereihin enemmän kuin toisiin.
Teet niin ison kuin mahdollista, ei siitä liian isoa saa aikaan jos tankin alle aiot asentaa.
Suosittelen kiihdytyssuppiloiden/renkaiden käyttöä kotelon sisällä.[/color]