Alakerran laakerit

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Alakerran laakerit

Kirjoittaja gsxr » 14 Heinä 2013, 06:08

Itse kävin mittauttamassa uusien kankien halkaisijan konepajalla (pukit paikallaan ja ruuvit momentissa) ja sen mukaan valitsin laakerit. Koitin kyllä aluksi plastigagella mutta ei siitä mitään tullut, liian hankalaa mulle.

Kirjoittaja 1340R86 » 14 Heinä 2013, 02:44

PRM75 kirjoitti:Olenko ymmärtänyt nyt oikein kun kiertokangessa on numero 2 ja kampurassa on numerosarja L1222R niin nuo numerot on lueteltu vasemmalta oikealle eli magneeton puolelta ja tuo 1 vasemmalta tarkottaa että tulee musta laakeri? Kaikissa muissa on näkyvillä ruskea. Tyhmänä kyselen että muuttuuko nuo välykset sitten jos vaihtaa kanget vai onko kanget tehty jonkun standardin mukaan ja niissä ei välykset vaihtele, vaan ainoastaan kampurassa niinkuin olettaisin? Kiitos ja anteeksi. Mutta olisi hyvä saada tilattua oikeat laakerit.. ???
http://aperaceparts.com/tech/hayabusacrankspecs.html

Olisikohan tuosta tulkinta apua
jos vaihtaa vaikka tako kanget niin välykset kannatta kyllä mitata vaika plastigagella

Kirjoittaja PRM75 » 13 Heinä 2013, 23:23

Olenko ymmärtänyt nyt oikein kun kiertokangessa on numero 2 ja kampurassa on numerosarja L1222R niin nuo numerot on lueteltu vasemmalta oikealle eli magneeton puolelta ja tuo 1 vasemmalta tarkottaa että tulee musta laakeri? Kaikissa muissa on näkyvillä ruskea. Tyhmänä kyselen että muuttuuko nuo välykset sitten jos vaihtaa kanget vai onko kanget tehty jonkun standardin mukaan ja niissä ei välykset vaihtele, vaan ainoastaan kampurassa niinkuin olettaisin? Kiitos ja anteeksi. Mutta olisi hyvä saada tilattua oikeat laakerit.. ???

Kirjoittaja gsxr » 22 Tammi 2011, 03:00

Ok, kiitoksia hyvistä vastauksista!! Niillä mennään.

Kirjoittaja samppi » 21 Tammi 2011, 23:04

Onkos täänyt sitte sitä vaille et ku koneen kolinat kovenee ni sitte siirrytään vaseliiniin..... Nimim Delvakkia en ole kokeillut enkä kokeile :omituinen:
Ps kuulus varmaan juuperi osastolle :thumbup:

Kirjoittaja CormaX » 21 Tammi 2011, 14:24

Voisin kyllä sanoo että vaikutti...siis mun mielestä :cool:

Kirjoittaja 107-1089231881 » 21 Tammi 2011, 14:21

Ei menny nappiin, ei... olin liki varma että delvakki astuu kehiin.. :D

Hmm.. vaikuttiko moottorin mekaanisiin ääniin, Hiljenikö yhtään ?




Edited By Ksthb on 1295612574

Kirjoittaja CormaX » 21 Tammi 2011, 14:05

Ja eikös se vähän niin ole että jos esim. kaupunkiajos "tykkää" puikottaa niin toi 20/50 soveltuu paremmin? Eikä toi kait hullumpaa ole matka-ajossakaan. Mulla noi matka-ajot ei viime vuosina ole olleet hirveen pitkiä...pian 4v likka sitoo aikalailla "pysyttelemään" reviirillään :thumbup:
Mutta mulla toi öljy ainakin "pelittänyt" hyvin, kaverilla ZZR1400 ja käyttänyt sitä alusta saakka(siis sillä uskalsi suositella kokeilemaan 20/50 öljyä ja EXP mielestäni sopivaa voiteluainetta kaxpyäräselle.

Mimmosia öljyä muut käyttää ja minkalaisia kokemuksia, hyödyt ja haitat???

Kirjoittaja CormaX » 21 Tammi 2011, 13:58

Ksthb kirjoitti:Öljy oli ? Luulen tietäväni vastauksen... kysytään kuiteski kun ihan sata varma en ole... :;):
menx nappiin :p

Kirjoittaja CormaX » 21 Tammi 2011, 13:57

snuggles kirjoitti:
BusaCormaX kirjoitti:Siiryin paksumpaan öljyyn erään kawakaverin neuvosta, eron kyllä voi huomata...

Millä lailla ? Ja mistä mihin siirryit ?
Suzukin suosittelemaa 10/30 vaihtu 20/50:seen. Öljynä EXP ja nyt on pehmeämpi vaihteisto jne.

Kirjoittaja 107-1089231881 » 21 Tammi 2011, 13:55

Öljy oli ? Luulen tietäväni vastauksen... kysytään kuiteski kun ihan sata varma en ole... :;):

Kirjoittaja snuggles » 21 Tammi 2011, 12:57

BusaCormaX kirjoitti:Siiryin paksumpaan öljyyn erään kawakaverin neuvosta, eron kyllä voi huomata...
Millä lailla ? Ja mistä mihin siirryit ?

Kirjoittaja CormaX » 21 Tammi 2011, 12:05

Siiryin paksumpaan öljyyn erään kawakaverin neuvosta, eron kyllä voi huomata...

Kirjoittaja 107-1089231881 » 21 Tammi 2011, 08:44

Jos hipostella haluaa niin laakeri välyksissä on hiukan pelivaraa.
käyttöön valittu öljy on avain asemassa laakerivälysten suhteen, mitä paksumpi öljy sitä lähemmäs ylärajaa välykset voi/pitää laittaa.
No mitä etua on paksummasta öljystä ? Tähtää vaihteiston parempaan voiteluun teho moottoreissa.

Kirjoittaja jarim » 21 Tammi 2011, 08:22

Eipä niissä kait mitään ihmeellistä. Lohkosta ja kampurasta löytyy koodattuna mitat ja niiden perusteella huoltomanuaali kertoo oikeat laakerit jos väri alkuperäisessä laakerissa ei ole enää luettavissa.

Ylös