Gen2 jarrut

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Gen2 jarrut

Kirjoittaja Robin » 05 Loka 2012, 10:20

T.L kirjoitti:Tämä setti toimii kun jarrut päivittää:
Aluksi jarrupalat esin EBC HH:t ( auttaa jo paljon), Brembon jarrupääsylinteri ja sitten vielä teräspunosletkut, molemmille satuloille oma pääsylinteriltä asti.
Laitoin juuri omaani ja nyt voi sanoa että Busassa on jarrut :D
Hintaa kertyy kaikkinensa 4-450¤.

Juuri näin, tämä on varmasti paras tapa lähteä päivittämään jarruja. Satuloiden ja levyjen vaihto on sitten hifistelyä.

Kirjoittaja 115-1280344154 » 04 Loka 2012, 14:07

Nyt tuli Brembot ja ABS busaan, mallivuodelle 2013 :)

Kirjoittaja T.L » 01 Kesä 2012, 09:15

Tämä setti toimii kun jarrut päivittää:
Aluksi jarrupalat esin EBC HH:t ( auttaa jo paljon), Brembon jarrupääsylinteri ja sitten vielä teräspunosletkut, molemmille satuloille oma pääsylinteriltä asti.
Laitoin juuri omaani ja nyt voi sanoa että Busassa on jarrut :D
Hintaa kertyy kaikkinensa 4-450¤.

Kirjoittaja jarim » 31 Elo 2011, 16:45

Tiivisteiden vaihdolla joka paikkaan lähtisin tuota asiaa korjaamaan. Ei tuo kyllä normaalia minusta ole.

Kirjoittaja 106-1251057001 » 31 Elo 2011, 15:36

No helvetti, busasta katoaa nyt jo kesän aikana jarrut. Vasta keväällä ilmattu. Letkut ei ainaskaan vuoda koska ne on keväällä vaihdettu uudet ja samaa ongelmaa kuin vakioletkuilla.. Huollossa ei muka oltu kuultukaan aiheesta (rmheino). Kun takuuaikana kyselin että onko normaalia.
Ei kauheasti herätä luottamusta jos tämä vuotava osa hajoaa kerran jarrutuksessa..
Jarruihin siis pääsee jostain ilmaa. Mutta mistä? Nestettä ei näytä vajenevan ainaskaan että sen huomaisi. Voiko paska jarruneste aiheuttaa moista? Tai vallitseeko jarruletkuissa alipaine joka ajan kanssa imee ilmausnipoista tai jostain pikkuhiljaa ilmaa sisuksiin?

Kirjoittaja Sotka » 07 Touko 2011, 22:22

jyka kirjoitti:
Sotka kirjoitti:Miten nuo etuset ilmataan?? Meinaan kun on kahdet satulat linjassa ja väliletku heittää kaaren.
Sorry tyhmä kyssäri mut itelläkin letkujen vaihto mielessä ja kaikkea ei viitsi teetttää pajalla, onhan noita jarruja tullut tehtyä noihin 4-pyöräisiin..
Minä tein niin että työnsin alakautta ruutalla nesteet sisään molemmin puolin, jarrut toimi kerrasta.

Jarrutuntuma noilla goodridgen letkuilla parani aavistuksen, tai näin haluan uskoa. Mutta ei se silti vielä mihinkään pysähdy :D
Tänx. :vilkutus: Pidetään mielessä ja tuskin tämäkään brokkis jää pelkkiin letkuihin. Mennee samalla ainakin vakio levyt uusiks :smoking:

Kirjoittaja 106-1251057001 » 06 Touko 2011, 19:08

Sotka kirjoitti:Miten nuo etuset ilmataan?? Meinaan kun on kahdet satulat linjassa ja väliletku heittää kaaren.
Sorry tyhmä kyssäri mut itelläkin letkujen vaihto mielessä ja kaikkea ei viitsi teetttää pajalla, onhan noita jarruja tullut tehtyä noihin 4-pyöräisiin..
Minä tein niin että työnsin alakautta ruutalla nesteet sisään molemmin puolin, jarrut toimi kerrasta.

Jarrutuntuma noilla goodridgen letkuilla parani aavistuksen, tai näin haluan uskoa. Mutta ei se silti vielä mihinkään pysähdy :D

Kirjoittaja jarim » 06 Touko 2011, 12:54

Veikkaan paloja jotka hitaassa vauhdissa tarttuu epätasaisesti. Niiden vaihtoa ekana kokeilisin.

Kirjoittaja Simprider » 06 Touko 2011, 12:26

Olisi tälläinen ongelma:

Eli 08 busassa Braking piparit, jotku halvat sintterit ja Braking letkut. Noh jarrut pelaa paremmin kuin vakiot mutta nyt esiintyy hitaissa vauhdeissa tai juuri ennen pysähtymistä sellaista tärinää/nypytystä joka ravistaa koko pyörää.

Levyt on suorat sillä nypytys poistuu kun nopeus kasvaa.

Onko syynä sinttereiden yhteensopimattomuus levyihin eli korjaantuisiko toisilla paloilla? Jos ei niin millä?

Kirjoittaja Sotka » 05 Touko 2011, 20:30

Miten nuo etuset ilmataan?? Meinaan kun on kahdet satulat linjassa ja väliletku heittää kaaren.
Sorry tyhmä kyssäri mut itelläkin letkujen vaihto mielessä ja kaikkea ei viitsi teetttää pajalla, onhan noita jarruja tullut tehtyä noihin 4-pyöräisiin..

Kirjoittaja 106-1251057001 » 03 Touko 2011, 06:27

Menin vappuna hakemaan busaa tallista, kokeilin että onkohan taas päässyt etujarruun ilmaa niin wtf - jarrussa ei ole mitään tuntumaa, ihan kuin letkut olisivat irti. Kahva meni yhdellä sormella pohjaan kaikilla säädöillä. Noh vaihdoin samalla vaivalla sitten uudet jarruletkut kun ilmaaminen olisi ollut kuitenkin edessä. saas nähdä onko mitään vaikutusta jarrujen pysymiseen.. jotain vikaa tuossa nyt selvästi on/on ollut



Edited By jyka on 1304393558

Kirjoittaja Snowman » 12 Tammi 2011, 14:52

Heksa kirjoitti:Kloks
Kyl mulla ainaski nousee takapyörä ilmaan toki gen1 ja letkut/palat vaihdettu
Mut ei se oo mikään "hyvien" jarrujen tae. Vaan se millainen jarrutuntuma tulee ku painaa kahvaa...

Höh..EI Busaa saa noin kiusata.. :;): Ja bussin perä nousee helpommin kuin 1100f:n.. :D vakiojarruillakin.Nyt pitäis jonkun asentaa saadut punosletkut ku ite ei hmm jaksa..jospa Sauli keväällä vaihtaa pientä korvausta vastaan.




Edited By Snowman on 1294836922

Kirjoittaja 106-1251057001 » 12 Tammi 2011, 00:21

Juu, mutta vaikuttaa kyllä siihen miten hyvä pyörä on jarruttaa, jos painoa ei siirry riittävästi eturenkaalle niin tekee jarruttamisesta vaikeaa ja tehotonta. Tietysti jos käyttäisi myös takajarrua samalla mutta siihen en ole vielä oppinut.. :)

Kirjoittaja Heksa » 11 Tammi 2011, 19:41

Kloks
Kyl mulla ainaski nousee takapyörä ilmaan toki gen1 ja letkut/palat vaihdettu
Mut ei se oo mikään "hyvien" jarrujen tae. Vaan se millainen jarrutuntuma tulee ku painaa kahvaa...

Kirjoittaja 106-1251057001 » 11 Tammi 2011, 16:21

Robinson Crusoe kirjoitti:
jyka kirjoitti:Tilasin brembon jarrupalat ebaysta, 75e, (no varmaan sama mitkä ne on mutta nuo nyt kuulosti hyvälle;) ja goodridgen letkut 55 puntaa postikuluineen. Tosin letkut ei tunnu tulevan.
Vielä jos jaksaisi asentaa nuo ennen kevättä niin pääsisi testailemaan alkaako malmikasa pysähtyä

Hmm, olisit jättänyt Brembon palat hankkimatta ja paneutunut jarrujen heikoimpaan lenkkiin; pääsylinteriin. Ymmärtääkseni hyvällä pääsylinterillä ja teräspunosletkuilla jarrutuntuma ja -teho paranee jo suuresti. Tomppa (Brembon pääsylinteri + teräspunosletkut) ehkä voi kommentoida?

Juu, jarrupalojen hankinta on muutenkin edessä niin ostin nyt tuollaiset, ei jarrut ainaskaan huonompaan suuntaan luulisi voivan menevän ;)

Onnistuuko busalla muuten jarrutus niin että takarengas nousee ilmaan, youtubesta ei löydy moisia videoita lainkaan (saa oikaista). Vakiokokoonpanolla laitos tuntuisi olevan niin pitkä ja takapainoinen että ensimmäisenä tulee eturenkaan lukittuminen




Edited By jyka on 1294755845

Ylös