Kirjoittaja J.Hiipakka » 10 Tammi 2011, 15:33
KK-laakerien kestävyydessä oli selvä ero kun tein ahdetun 2.6 litraisen Volvon koneen. KK- kaulat hioin 54 millisestä 45 milliseksi eli lähes 9mm iskua lisää. Ensin kokeiltiin ihan laatu öljyllä mutta laakerien kestävyys oli hieman koetuksella. Pinnat alkoi lohkeilemaan. Vääntöä jarrutettiin parhaimmillaan 714Nm, joka oli aika makeeta ajettavuuden kannalta. Sama homma Ahdetussa Lancia Deltan koneessa. 2.6 litran Opel Aconan moottorissa todettiin myös aikaisemmin noin 4 vuotta sitten että kestävyyttä tuli lisää. Autolla ajettiin menestyksekkäästi jäärata SM-sarjaa. Tiedän toki että sata muutakin asiaa vaikuttaa kokonaisuuteen, mutta nähtyäni vierestä kun tällä kyseisellä aineella tehtiin pintapaine/ kiinnileikkautumisen esto kokeita, niin tulokset olivat tosi hyviä. Itselläni tosiaan kokemuksia vain X-1R lisä aineesta. Testissä vertailuja tehtiin Valvolinen, Shellin, ja Mobilin öljyihin. Tuo lisä aine toimi pirun hyvin liukkaus/ pintapaine testissä jolla toimivuutta havainnollistettiin. Whizz ja "Wynss" tai mikä se nyt olikaan.. aineista ei ollut juuri mitään apua Mutkun ei tosiaan ele kokemusta mopon kytkimien kohdalla että huononeeko pito? Jos ei, niin käytän varmasti samaa ainetta myös Busan koneessa.
Edited By J.Hiipakka on 1294666682
[color=#000000]KK-laakerien kestävyydessä oli selvä ero kun tein ahdetun 2.6 litraisen Volvon koneen. KK- kaulat hioin 54 millisestä 45 milliseksi eli lähes 9mm iskua lisää. Ensin kokeiltiin ihan laatu öljyllä mutta laakerien kestävyys oli hieman koetuksella. Pinnat alkoi lohkeilemaan. Vääntöä jarrutettiin parhaimmillaan 714Nm, joka oli aika makeeta ajettavuuden kannalta. Sama homma Ahdetussa Lancia Deltan koneessa. 2.6 litran Opel Aconan moottorissa todettiin myös aikaisemmin noin 4 vuotta sitten että kestävyyttä tuli lisää. Autolla ajettiin menestyksekkäästi jäärata SM-sarjaa. Tiedän toki että sata muutakin asiaa vaikuttaa kokonaisuuteen, mutta nähtyäni vierestä kun tällä kyseisellä aineella tehtiin pintapaine/ kiinnileikkautumisen esto kokeita, niin tulokset olivat tosi hyviä. Itselläni tosiaan kokemuksia vain X-1R lisä aineesta. Testissä vertailuja tehtiin Valvolinen, Shellin, ja Mobilin öljyihin. Tuo lisä aine toimi pirun hyvin liukkaus/ pintapaine testissä jolla toimivuutta havainnollistettiin. Whizz ja "Wynss" tai mikä se nyt olikaan.. aineista ei ollut juuri mitään apua :( Mutkun ei tosiaan ele kokemusta mopon kytkimien kohdalla että huononeeko pito? Jos ei, niin käytän varmasti samaa ainetta myös Busan koneessa.[/color]
Edited By J.Hiipakka on 1294666682