Keulan lasku kääkäleet - Kuis ne laitetaan?

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Keulan lasku kääkäleet - Kuis ne laitetaan?

Kirjoittaja Nesmit » 01 Huhti 2011, 07:44

Pultti kirjoitti:19mm holkit Ja pidemmät koiranluut asennettu. Hyvä tuli. Tai eipäs hehkuteta ennekuin on päästy koeajolle.
Laitoin vielä lentokenttä ajoja varten Keulan madallusremmien kiinnikkeet jarrusatuloihin valmiiksi.
Kysyisinkin onko noi aina laitettu vakiopulteilla, vai kannattaako ne vaihtaa pitempiin?
Pulttien hyötymittahan lyhenee 8mm

ööö, meinaatkos siis noita jarrusatuloiden M10 pultteja?
Jos menet hakemaan niitä pidempänä kaupasta niin kannattaa muistaa että niissä on HIENOKIERRE :)

Yläkolmioon laitoin itse M10x65 rosteriruuvit...

Kirjoittaja TNT » 31 Maalis 2011, 18:12

Kyllä meinasin ite ens tulevalle kesälle laittaa pidemmät pultit varmuuden vuoksi. Jos en aivan väärin muista niin on vakiopulteillakin ajettu kentällä. Ite vain mallin vuoksi ajanu vakiopulteilla.

Kirjoittaja Pultti » 30 Maalis 2011, 09:31

19mm holkit Ja pidemmät koiranluut asennettu. Hyvä tuli. Tai eipäs hehkuteta ennekuin on päästy koeajolle.
Laitoin vielä lentokenttä ajoja varten Keulan madallusremmien kiinnikkeet jarrusatuloihin valmiiksi.
Kysyisinkin onko noi aina laitettu vakiopulteilla, vai kannattaako ne vaihtaa pitempiin?
Pulttien hyötymittahan lyhenee 8mm

Kirjoittaja same » 21 Joulu 2010, 08:19

Tomppa kirjoitti:Huulloksessa on "klipsejä" eli pikkusia muoviliuskoja, jotka lukittuu vähän toisiinsa...
Teippaa (=suojaa naarmuilta) yläkatteen alareuna esim maalarin teipillä ja vedä sit etupäästä alaspäin. Voi olla tiukka, mutta pitäsi irrota...
Pitää illalla kokeilla.
Eilen loppu usko kesken ja piti lopettaa ettei säry mitään, ei varmaankaan ole ihan halpoja nuo katteet.

Kirjoittaja Tomppa » 21 Joulu 2010, 08:07

Huulloksessa on "klipsejä" eli pikkusia muoviliuskoja, jotka lukittuu vähän toisiinsa...
Teippaa (=suojaa naarmuilta) yläkatteen alareuna esim maalarin teipillä ja vedä sit etupäästä alaspäin. Voi olla tiukka, mutta pitäsi irrota...

Kirjoittaja same » 21 Joulu 2010, 07:54

Tomppa kirjoitti:Tässä ja tässä pari ohjetta...
Kiitos ohjeista.
Tuossa Akrapovic:in ohjeessa kuva 22.
Mistään muualta se ei enää ole kiinni, muuta se ei lähde irti ylemmästä katteesta, vaikka siinä ei pitäisi olla muuta kuin huullos josta ne on sisäkkäin.
Joku on varmaan liimannut nuo toisiinsa.

Kirjoittaja Tomppa » 21 Joulu 2010, 07:36

Tässä ja tässä pari ohjetta...

Kirjoittaja same » 20 Joulu 2010, 10:30

Nyt on "koiranluut" ja putkien lasku/tangon korotuspala paikoillaan.
Melkein sain pyörän kaadettua.
Pakoputkista en uskaltanut nostaa, ei vakioputket tuntu aika ohkaselta ja nostin siitä öljypohjasta, painopiste on siitä aikas keskellä, ja kun keula oli nostettu emäputkesta niin nurin meinasi mennä.

Aikasemmissa ohjeissa:
"" Takapään kanssa kannattanee tehä siten, että laittaa tunkin takalinkun alle jolla on sit helppo säädellä reijjät kohilleen (näin oon ainakin isojen poikien nähny homman hoitaneen )""
jos noin ois tehnyt, niin olisiko pyörä pudonnut takarenkaan päälle??

Ei mulla ainakaan osu mikään osa tangosta (säiliöt) katteisiin, korotuspala oli 25mm.

Etuputket sain löysättyä katteiden välistä, mutta kiristettyä niitä ei oikein saanut, momenttiavaimella oli tarkoitus kiriä ne oikeaan momenttiin mutta en saanut katteita irti.
Miten katteet irroitetaan, kaikki pultit ja muovitapit oli poissa mutta ei ne mihinkään liikkuneet. Onko niissä joku järjestys ja onko ne joillain toisissaan kiinni'??
Pakko ne pois on saada??

Kirjoittaja jarim » 17 Joulu 2010, 23:34

same kirjoitti:Tunkki kuullostaa kätevälle.
Etupäähän taidat laittaa korotuspalan ensin paikoilleen ja sitten varovasti löysätä etuputket niin ei putoo ainakaan kuin sen tuuman.
Sopiva laudan pätkä pakoputken alle (öljypropun etupuolelle osaan mikä näkyy katteiden välistä), tunkki laudan alle ja taas tunkilla varovasti laskien. Ja kyllä, ne putket kestää tuon. :)

Kirjoittaja same » 17 Joulu 2010, 21:40

Tunkki kuullostaa kätevälle.
Etupäähän taidat laittaa korotuspalan ensin paikoilleen ja sitten varovasti löysätä etuputket niin ei putoo ainakaan kuin sen tuuman.

Kirjoittaja jakehaanpää » 17 Joulu 2010, 20:12

same kirjoitti:Tänään tuli postissa (tullin kautta) laskukäikäleet.
Eteen tuuman putkien lasku/kohvojen korotus pala ja taakse 0-3,5 tuuman säädettävät lasku "koiranluut".

Katsotaan miten ne asentuu paikoilleen?

Onko koiranluiden asennuksessa jotain huomionarvoista vai meneekö ne paikoilleen heittämällä, onko takajousessa jännitystä ja pitääkö sitä puristaa jotenkin kasaan?
Entäs kun löysää etuputket niin putooko keula alas?
Pyörän ajattelin tukea takahaarukasta lankarulliin ja edestä emäputkesta telineisiin?

Keula putoo kyl alas, käsittäkseni. Takapään kanssa kannattanee tehä siten, että laittaa tunkin takalinkun alle jolla on sit helppo säädellä reijjät kohilleen (näin oon ainakin isojen poikien nähny homman hoitaneen :smoking: )

Kirjoittaja same » 17 Joulu 2010, 19:26

Tänään tuli postissa (tullin kautta) laskukäikäleet.
Eteen tuuman putkien lasku/kohvojen korotus pala ja taakse 0-3,5 tuuman säädettävät lasku "koiranluut".

Katsotaan miten ne asentuu paikoilleen?

Onko koiranluiden asennuksessa jotain huomionarvoista vai meneekö ne paikoilleen heittämällä, onko takajousessa jännitystä ja pitääkö sitä puristaa jotenkin kasaan?
Entäs kun löysää etuputket niin putooko keula alas?
Pyörän ajattelin tukea takahaarukasta lankarulliin ja edestä emäputkesta telineisiin?

Kirjoittaja timox » 15 Joulu 2010, 12:13

same kirjoitti:
timox kirjoitti:
Pultti kirjoitti:Mitenkäs stonga ääriasensoissa madallettu Bussi toimii, siis tarkoitan osuuko jarru ja kytkinkahva tai jarrunestesäiliö katteisiin.
Ja joutuuko hankkimaan säädettävän jalan.
Tarkoitus olisi madaltaa 1 tuuma edestä ja takaa. Ja pyörä on Gen2

Kahvat ei mulla osu katheissiin mutta säiliön kannet kyllä hiukka ottaa kiinni ääriasennossa.Seisonta jalka ei ole säädettävä mutta n 4-5cm lyhempi ku alkuperänen.

Siis säiliöiden kannet ottaa kiinni pleksin sisäpintaan.
Vakioplexillä vai tuplakuplalla?

Napsahtaa pleksin alla oleviin sivukatheissiin vakiopleksillä.




Edited By timox on 1292408360

Kirjoittaja Pultti » 15 Joulu 2010, 10:29

Ajattelin valmistaa koiranluut itse.
Perää olisi tarkoitus pudottaa 1-tuuma
Mikähän reikäväli aikaansaa halutun lopputuloksen




Edited By Pultti on 1292402258

Kirjoittaja same » 14 Joulu 2010, 21:06

timox kirjoitti:
Pultti kirjoitti:Mitenkäs stonga ääriasensoissa madallettu Bussi toimii, siis tarkoitan osuuko jarru ja kytkinkahva tai jarrunestesäiliö katteisiin.
Ja joutuuko hankkimaan säädettävän jalan.
Tarkoitus olisi madaltaa 1 tuuma edestä ja takaa. Ja pyörä on Gen2

Kahvat ei mulla osu katheissiin mutta säiliön kannet kyllä hiukka ottaa kiinni ääriasennossa.Seisonta jalka ei ole säädettävä mutta n 4-5cm lyhempi ku alkuperänen.
Siis säiliöiden kannet ottaa kiinni pleksin sisäpintaan.
Vakioplexillä vai tuplakuplalla?

Ylös