Alustan säädöt

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Alustan säädöt

Kirjoittaja 76-1089075294 » 15 Heinä 2004, 02:19

Olisko kellään valmiita hyväksi todettuja normaaliajoon soveltuvia alustan asetuksia noin satakiloselle miehelle?

Säästäis kovasti säätöä kokeilua ja vaivaa, vai ottaakko tuolta sportriderin asetuksista ja jättää jokaiseen vaikka 15-20% varaa?

Siis en kaipaile ratakireetä alustaa vaan sellasta yleishyvää...

Kirjoittaja 116-1086988912 » 09 Heinä 2004, 17:12

Tuosta linkistä löytyy tarinaa säätöjen vaikutuksesta:
http://www.bajahill.net/s-h-m-FAQ-5.html#5.10.2

Kirjoittaja -Artsi- » 09 Heinä 2004, 14:42

Huomatkaapa ainakin '99 mallin omistajat että Sportriderin suositukset poikkeavat erityisesti takaiskarin kohdalla merkittävästi '01:een verrattuna:

http://www.sportrider.com/bikes/146_susp_settings/#suzuki

Eli jotain muutoksia on takapumppuun jossakin vaiheessa tehty, kuinkahan lie '00-mallin laita...

Kirjoittaja Agostini » 09 Heinä 2004, 13:03

Jep jep,kylläpäs muuttu hayabussi mukavammaksi..... :thumbup: :tapu:

Kirjoittaja 116-1086988912 » 09 Heinä 2004, 12:01

Säätöön vaikuttaa myös varmaankin kuskin paino. Jostakin on jäänyt sellainen ohje mieleen että esijännitykset säädetään siten että jousitus painuu noin 30 % kuskin istuessa normaalissa ajoasennossa.

Elikkä jos takajousen joustovara on 140 mm, niin painuman pitäisi olla noin 40 mm verratuna siihen että jousi on täysin ulkona (takapyörä ilmassa).

Kirjoittaja 70-1085386739 » 09 Heinä 2004, 11:41

Öö... siis itse itseäni selventäen. Takajousen "esijännityksen" säätö on toteutettu siis kahdella perättäisellä säätömutterilla, joista toisen (ylemmän) tarkoituksena on siis lukita säätö eli mutterit/renkaat paikalleen haluttuun kohtaan. :p :;):

Kirjoittaja 70-1085386739 » 09 Heinä 2004, 11:36

Jätetään kierrettä näkyviin sen ylemmän (siis lukitusrenkaan) säätörenkaan yläpuolelle 5 mm. Vakiona tainaa olla kierrettä näkyvissä luokkaa 10-15 mm.

Kirjoittaja Agostini » 09 Heinä 2004, 11:29

Siinä on kaksi mutteria......ja tossa lukee about tällai...
5mm of thread showing,from top of locking ring to end of thread.....
5 mm jotain?????

Kirjoittaja 70-1085386739 » 09 Heinä 2004, 11:27

Haka-avaimella, siitä jousen yläpäästä. Eli kierettään sitä säätörengsta aukipäin. Ko. avain ei muuten jostain syystä kuulu busan orig. työkalujen joukkoon. ???

Kirjoittaja Agostini » 09 Heinä 2004, 11:20

Nyt olis performance biken säädöt yhtä lukuunottamatta.....kaiketi ton takajousen kuorma,mistä ja paljon kun ei toi aukee tosta mulle toi juttu?

Kirjoittaja 98-1085415583 » 24 Touko 2004, 22:58

Paljonko muuten pidätte renkaissa painetta radalla ?

Kirjoittaja 84-1085342662 » 24 Touko 2004, 13:10

Performance bikes 2002 maaliskuun numerosta skannattu juttu busan alustan säätämisestä lähinnä radalle löytyy täältä



Edited By Timppa on 1100291456

Ylös