Lämpötilat ja tehoerot

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Lämpötilat ja tehoerot

Kirjoittaja 66-1282756859 » 17 Syys 2010, 13:53

martti kirjoitti:Ilma on kuumalla happiköyhempää ts.happimolekyyli laajenee,viileellä ja hiukan kosteella kelillä saa parhaan suorituskyvyn :turbobusa:
Ite lähtisin kanssa tästä liikkeelle..Hengitä flunssassa höyryä ja olet huomenna taas duunikunnossa ja henki kulkee.

Kirjoittaja Purkuosia.com » 07 Syys 2010, 11:30

renkaiden vaikutuksesta lukemiin löytyy luettavaa :

http://www.sportrider.com/tech/146_0406_fooling_the_dyno/index.html

Kirjoittaja Purkuosia.com » 07 Syys 2010, 07:44

jarim kirjoitti:
jyka kirjoitti:miten rengas vaikuttaa dynoteholukemiin?

Vierintävastus... sama homma muuten Dunlop D108:lla. Vaatimattomat 20hp semmosella puuttu Taxi911:stä.

sekä renkaan hitausmomenttiarvo (inertia) on erilainen erimerkkisillä renkailla, mitä isommalla kehällä massa pyörii, sitä raskaampi sitä on pyörittää.

mitä painavampi rengas, sitä vähemmän penkki näyttää tehoa.

tietääkseni mikään tehopenkki ei tuota asiaa pysty kompensoimaan minkäänlaisilla laskureilla.




Edited By Kekkula on 1283849177

Kirjoittaja jarim » 06 Syys 2010, 20:43

jyka kirjoitti:miten rengas vaikuttaa dynoteholukemiin?
Vierintävastus... sama homma muuten Dunlop D108:lla. Vaatimattomat 20hp semmosella puuttu Taxi911:stä.

Kirjoittaja Jaku » 06 Syys 2010, 20:24

martti kirjoitti:hiukan kosteella kelillä saa parhaan suorituskyvyn
pruuttaa ite sitä vettä sinne... :rasberry: :shocked:

Kirjoittaja martti » 06 Syys 2010, 19:12

Ilma on kuumalla happiköyhempää ts.happimolekyyli laajenee,viileellä ja hiukan kosteella kelillä saa parhaan suorituskyvyn :turbobusa:

Kirjoittaja 106-1251057001 » 06 Syys 2010, 18:27

miten rengas vaikuttaa dynoteholukemiin?

Kirjoittaja VeliHölmöK8 » 06 Syys 2010, 08:57

PetriK kirjoitti:Kun näitä tehoja ihmetellään niin pitäisi kertoa rengas - esim shinko antaa aikalailla vähemmän tehoa kuin ensiasennusrengas, penkistä riippumatta.
Shinkon ultra softilla ero oli -10 hp. Kyse ei ole MUTU:sta, sillä kun vielä samana päivänä vaihdettiin rengas - ja kyllä vannekin - niin näytti taas normaalia lukemaa. Sami tuon hoksasi, kun oli kuullut puheita kyseisen renkaan vaikutuksesta teholukemiin :respekt: .

Kirjoittaja PetriK » 05 Syys 2010, 21:27

Kun näitä tehoja ihmetellään niin pitäisi kertoa rengas - esim shinko antaa aikalailla vähemmän tehoa kuin ensiasennusrengas, penkistä riippumatta.

Kirjoittaja tetsa » 05 Syys 2010, 20:40

Eiks jenkit käytä 0W. öljyjä kun kaivavat viimesiä heppoja ulos ja öljymäärä alarajalla ehkä vähän allekkin, niin ei pyörivät osat vatkaa turhaan öljyä.

http://www.busanistit.org/foorumi....;t=8908 Osta toi niin ei tarvi miettiä muutamaa hevosvoimaa. :D

Kirjoittaja Juhama » 05 Syys 2010, 18:36

Takarenkaasta Samilla 168.5Hp@9824rpm/142.7Nm@7110rpm.

Kirjoittaja jarim » 05 Syys 2010, 18:29

Juhama kirjoitti:Jarimilta haluaisinkin kysyä, voiko tuo teholukema olla kuuman kelin syytä?Entä voiko muka hieman liikaa öljyä myös vaikuttaa asiaan..Ja vaikuttaako mitä öljyä on käyttänyt? Tarkat teholukemat ovat 185.5@10255rmp/150.3Nm@7064rmp Ja kyse siis moottoritehosta Samin autopajan penkissä.Pyörä muuten toimii kuin unelma, mutta toi asia jäi vaan mietityttämään.
Monia syitähän voi olla, kuumuus yksi. Omasta viimeeksi penkittäessä 20hp hukassa mutta ei siitä sen enempää... Takarengas tehot enemmän kiinnostaisi kuin nuo konetehot?

@ jyka: elä sotke eri penkkien tuloksia toisiinsa. :;): TT:llä kyllä kokoputkella olevat Gen2:t on aika tarkkaan menny 184-186 haarukkaan.

Kirjoittaja Juhama » 05 Syys 2010, 17:36

Jarimilta haluaisinkin kysyä, voiko tuo teholukema olla kuuman kelin syytä?Entä voiko muka hieman liikaa öljyä myös vaikuttaa asiaan..Ja vaikuttaako mitä öljyä on käyttänyt? Tarkat teholukemat ovat 185.5@10255rmp/150.3Nm@7064rmp Ja kyse siis moottoritehosta Samin autopajan penkissä.Pyörä muuten toimii kuin unelma, mutta toi asia jäi vaan mietityttämään.

Kirjoittaja 106-1251057001 » 05 Syys 2010, 15:26

joo ei ilmeisesti tuolla penkissä, muistelin sitä penkkiä missä itse käyt dynottamassa esittelyteholaput ;)

10:34 <@jyka> siis eihän k9 busassa oo ku jotain 178hp renkaalta(?)
10:35 <@jarim> on niistä kokoputkella 180-190 löytyny tuossa samassa penkissä

Kirjoittaja jarim » 05 Syys 2010, 14:47

jyka kirjoitti:Juu käsittääkseni rengasteho pitäisi olla tuota 185hp luokkaa kokoputkella. Mutta ilmoittele jos käyt viileämmällä kelillä samassa dynossa että mitä se antaa :)
Rengasteho 185hp Vittaniemen penkissä pelkällä putkella Gen2:ssa? Ei kait nyt sentään? :glare:
greatLeo kirjoitti:Vittaniemen Samin penkissä K8 Akran 4-2-1 -putkistolla ja K&N-filtterillä antoi 176,9hp/149,6Nm takarenkaalta. Riittävät lukemat mulle, ainakin toistaiseksi... :D

Ylös