Kirjoittaja VeliHölmöK8 » 02 Syys 2010, 21:49
50 varttimaililähtöä (plus omat treenailut), 4 maililähtöä, vapariviritystä, ilokaasua, muutama tankillinen bensaa dynossa sekä päälle 23 500 km No Fucking Tourinkia eli: :rocket .
Prikkoja kytkinjousien alle lisäilemällä ja sinistyneitä välilevyjä hiomalla olen pyrkinyt pidentämään kytkimen elinikää, mutta nyt on sitten viimein aika vaihtaa kytkinlevyt. Taustaksi sanottakoon, että löytyy 10% jäykemmät (mutta orkkismittaiset) jouset sekä yksiosainen keskiö (kujo-malli).
Service Manualin sivulla 560 kerrotaan, että osa välilevyistä on 2,00 mm paksuja ja osa on 2,3 mm. Noita paksumpia voi kyseisen eepoksen mukaan olla 1-4 kpl. Vakiopakassa niitä lienee kaksi kpl? Kstbh:n kanssa jo tänään asiasta keskustelinkin ja kuten oletin, noiden paksumpien välilevyjen eri määrillä voi shimmailla kytkintä.
Käytännön kokemuksia ja mielipiteitä, kiitos!
Muistaakseni ton kujo-keskiön kanssa tarttee uudella levypakalla ja vakiomittaisilla jousilla niiden alle 2,5 mm prikat, siis nimenomaan/ainakin gen2:een. Jos siis laitan paksumpia välilevyjä täydet neljä kappaletta, niin laitanko vastaavsti 0,6 mm ohuemmat prikat?
Vielä taustaksi se, että vaparina Vittaniemen penkissä konetehoa 203 hp ja ilokaasulla 270 hp.
Ensi talvena kytkin menee isompaan päivitykseen, mitä on käsitelty Kytkin tehjen mukaan -topicissa, mutta jos ja kun aion vielä ajaa tällä kaudella (myös testi/treenilähtöjä), niin levyjen vaihtaminen on välttämätöntä, ettei tartte noukkia niiden jämiä sitä myöten laakerinjämien joukosta...
Uskon siis intiaanikesään .
[color=#000000]50 varttimaililähtöä (plus omat treenailut), 4 maililähtöä, vapariviritystä, ilokaasua, muutama tankillinen bensaa dynossa sekä päälle 23 500 km No Fucking Tourinkia :;): eli: :rocket .
Prikkoja kytkinjousien alle lisäilemällä ja sinistyneitä välilevyjä hiomalla olen pyrkinyt pidentämään kytkimen elinikää, mutta nyt on sitten viimein aika vaihtaa kytkinlevyt. Taustaksi sanottakoon, että löytyy 10% jäykemmät (mutta orkkismittaiset) jouset sekä yksiosainen keskiö (kujo-malli).
Service Manualin sivulla 560 kerrotaan, että osa välilevyistä on 2,00 mm paksuja ja osa on 2,3 mm. Noita paksumpia voi kyseisen eepoksen mukaan olla 1-4 kpl. Vakiopakassa niitä lienee kaksi kpl? Kstbh:n kanssa jo tänään asiasta keskustelinkin ja kuten oletin, noiden paksumpien välilevyjen eri määrillä voi shimmailla kytkintä.
Käytännön kokemuksia ja mielipiteitä, kiitos!
Muistaakseni ton kujo-keskiön kanssa tarttee uudella levypakalla ja vakiomittaisilla jousilla niiden alle 2,5 mm prikat, siis nimenomaan/ainakin gen2:een. Jos siis laitan paksumpia välilevyjä täydet neljä kappaletta, niin laitanko vastaavsti 0,6 mm ohuemmat prikat?
Vielä taustaksi se, että vaparina Vittaniemen penkissä konetehoa 203 hp ja ilokaasulla 270 hp.
Ensi talvena kytkin menee isompaan päivitykseen, mitä on käsitelty Kytkin tehjen mukaan -topicissa, mutta jos ja kun aion vielä ajaa tällä kaudella (myös testi/treenilähtöjä), niin levyjen vaihtaminen on välttämätöntä, ettei tartte noukkia niiden jämiä sitä myöten laakerinjämien joukosta...
Uskon siis intiaanikesään :).[/color]