Kiihkeä Kaasukekkonen

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Kiihkeä Kaasukekkonen

Kirjoittaja jarim » 19 Elo 2010, 06:33

Minä pitäisin rajoitinta vasten ajamista ainakin osasyyllisenä näihin laahainrikkoihin.

Kirjoittaja 82-1232688863 » 19 Elo 2010, 01:38

Mulla oli myös ihan samanlainen tapaus yläohjaimen kanssa, haljennut irti/kolmeen osaan. Ketju ei ollut hypännyt ainakaan yli asti, manuaalinen säädin ja vitja oikeassa kireydessä.
Koneessa kävi pieni laakerituho sihdin tukkiuduttua kytkimen sulatuksen yhteydessä. Pari veivin alalaakeria kävi todella kuumana, lienee selityksen lähtökohta tähänkin vammaan.

Kirjoittaja jarim » 17 Elo 2010, 17:52

Ksthb kirjoitti:Tota jälkee syntyy kun jakopaan kiristin puntataan kiinni liialla voimalla. Oikea oppinen tapa on antaa kiristimen jousikuorman hoitaa esikiristys. Tarkkuutta vaatii kasaaminen.
Jakopään kireyden oikeaoppisen tiukkuuden toteamiseksi on paha antaa ohjeita, se pitää vain tietää....
Vai onko jollakulla tarkempaa tietoa asiasta, esim tehdas ohjeita ?
Noinpa se on tehtykin, vakiokiristin siis kyseessä jota ei itse ole kiritty.

Titaanille: ketju oikeilla hampailla, ei siis ole hypännyt.

Kirjoittaja Titaani » 17 Elo 2010, 16:17

Oliko imunokka hypännyt? Tai lähellä ollut hyppäys, mielestäni vaatii hieman momenttia tuo laahaimen hajoaminen.

Kirjoittaja 107-1089231881 » 17 Elo 2010, 12:48

Tota jälkee syntyy kun jakopaan kiristin puntataan kiinni liialla voimalla. Oikea oppinen tapa on antaa kiristimen jousikuorman hoitaa esikiristys. Tarkkuutta vaatii kasaaminen.
Jakopään kireyden oikeaoppisen tiukkuuden toteamiseksi on paha antaa ohjeita, se pitää vain tietää....
Vai onko jollakulla tarkempaa tietoa asiasta, esim tehdas ohjeita ?

Kirjoittaja jarim » 17 Elo 2010, 11:55

Kuuluisikohan nämä olla yhdessä eikä kolmessa osassa:

Kuva

Nokkaketjun ylälaahain siis kuvassa...




Edited By jarim on 1282035368

Kirjoittaja PetriK » 23 Kesä 2010, 23:05

Mä olen käyttänyt perus afr:n määrittelyssa jo jonkin aikaa menetelmää joka toimii suunnilleen seuraavasti: (bensan afr * bensateho / kokonaisteho) + (ilokaasun afr + ilokaasuteho / kokonaisteho), eli esim =(13*200/260) + (9*60/260) eli joku 12 pintaan voisi olla vielä tuolla tavalla laskien turvallinen normibensalla - nitrometanolilla on vähän eri target afr:t. Tiedä sitten onko tämä oikea tapa - mutta loogiselta vaikuttaa

Kirjoittaja jarim » 23 Kesä 2010, 23:02

Joke kirjoitti:Jos tarvetta JE 84 männille, niin olis pari kpl pakovenoilla leimattua, mutta muutoin kunnossa. Käyneet Apella asti
tarkastuksessa.
Männät ja ryhmä säilyi onneksi.

Kirjoittaja busajasa » 23 Kesä 2010, 22:20

-Artsi- kirjoitti:
jarim kirjoitti:
PetriK kirjoitti:Ok, mielenkiinnolla odotetaan toistakin avausta - tuli mieleen miettiessä omaa polttoainesysteemiä että mitenkäs ne bensalinjat tuossa moottorissa menikään ja millainen siinä on polttoaineen jakotukki ? (1-2-4-3, 1-2-4-3, 1-2-4-3)

Jos puhut Taxista niin siinä ja omassani syötetään bensatukkiin bensa linjaston keskeltä, 2-3 välistä.

edit: ja kotelosta kuvaa: http://www.hiekkalaatikko.org/vaurio/20100623_001.jpg

Tuossapa itseasiassa jo näkyykin ettei letku ole sylintereihin nähden sattunut edes ihan keskelle vaan on enemmän kolmos-nelos-suunnalla keskikohdasta. Mielenkiintoinen olisi nähdä miten ilma tuolla kotelon sisällä liikkuu silloin kun ram-air vielä puskee paineella ilmaa sisään.

Millaiset ne teidän bensapumput olikaan? Jotkin sisäiset sport-versiopumput? Riittääkö varmaan tuotot, paineet, bensalinjat kaasutehoille... reiluin toleranssein laskennallisiin lukuihin?

Tuli vaan mieleen jos gason syöttö on keskeltä ja reunat kuivuu... ???

Mulla ja Jarilla on ne sisäiset Boshin pumput. Taxissa ulkoinen, mutta vielä reilumpi tuotoltaan (käsittääkseni).

Oma arvaus: Toi Jarin tapaus voisi olla myös sitä kun kaasu työnnetään ilmansuodattimen likaiselle puolelle suoraan suodattimeen (-70 Celsius), niin voisiko suodatin jäätyä epätasaisesti - vapaavirtaussuodatin jota öljytty.. Tällöin kaasu ei virtaisi tasaisesti suodatimen läpi vaan on nyt mennyt tällä erää pääsääntöisesti 3-4 puoleta puhtaalle puolelle ja siitä sitten ed sylintereihin vakavin seurauksin?

Tosalta onko vain ollut nyt tapaus että 3-4 ehti vasta mennä ja jos sekunti kaksi pidempi veto niin olisi mennyt 1-2 myös - eli olisi ollut vain ajoituksesta kiinni..

Taxin Motecin AFR käyrät oli koko ajan selkeästi turvallisella puolella, mutta toki se mittaus tehdään kollektorista. Silti outoa että AFR on turvallisella puolella tasaisesti koko vedon (ei mitään laihalle menosta viittaavaa), mutta silti laitimmaiset sulaa.. Tehoja on kadoksissa jo vaparinakin reilusti..

Huomenna potilaan avaus ja sitten ehkä tiedetään enemmän.

Oma arvaus: Tuo "Nitrometanoolitolueenipetrooli" houkutteli mäntäpistiäisiä ja ventiilivelhoja enemmän kuin normaali pumppubensa :p

Kirjoittaja Joke » 23 Kesä 2010, 21:24

Jos tarvetta JE 84 männille, niin olis pari kpl pakovenoilla leimattua, mutta muutoin kunnossa. Käyneet Apella asti
tarkastuksessa.

Kirjoittaja -Artsi- » 23 Kesä 2010, 21:09

jarim kirjoitti:
PetriK kirjoitti:Ok, mielenkiinnolla odotetaan toistakin avausta - tuli mieleen miettiessä omaa polttoainesysteemiä että mitenkäs ne bensalinjat tuossa moottorissa menikään ja millainen siinä on polttoaineen jakotukki ? (1-2-4-3, 1-2-4-3, 1-2-4-3)

Jos puhut Taxista niin siinä ja omassani syötetään bensatukkiin bensa linjaston keskeltä, 2-3 välistä.

edit: ja kotelosta kuvaa: http://www.hiekkalaatikko.org/vaurio/20100623_001.jpg

Tuossapa itseasiassa jo näkyykin ettei letku ole sylintereihin nähden sattunut edes ihan keskelle vaan on enemmän kolmos-nelos-suunnalla keskikohdasta. Mielenkiintoinen olisi nähdä miten ilma tuolla kotelon sisällä liikkuu silloin kun ram-air vielä puskee paineella ilmaa sisään.

Millaiset ne teidän bensapumput olikaan? Jotkin sisäiset sport-versiopumput? Riittääkö varmaan tuotot, paineet, bensalinjat kaasutehoille... reiluin toleranssein laskennallisiin lukuihin?

Tuli vaan mieleen jos gason syöttö on keskeltä ja reunat kuivuu... ???

Kirjoittaja jarim » 23 Kesä 2010, 19:43

PetriK kirjoitti:Ok, mielenkiinnolla odotetaan toistakin avausta - tuli mieleen miettiessä omaa polttoainesysteemiä että mitenkäs ne bensalinjat tuossa moottorissa menikään ja millainen siinä on polttoaineen jakotukki ? (1-2-4-3, 1-2-4-3, 1-2-4-3)

Jos puhut Taxista niin siinä ja omassani syötetään bensatukkiin bensa linjaston keskeltä, 2-3 välistä.

edit: ja kotelosta kuvaa: http://www.hiekkalaatikko.org/vaurio/20100623_001.jpg

Tuossapa itseasiassa jo näkyykin ettei letku ole sylintereihin nähden sattunut edes ihan keskelle vaan on enemmän kolmos-nelos-suunnalla keskikohdasta. Mielenkiintoinen olisi nähdä miten ilma tuolla kotelon sisällä liikkuu silloin kun ram-air vielä puskee paineella ilmaa sisään.




Edited By jarim on 1277311811

Kirjoittaja PetriK » 23 Kesä 2010, 18:38

Ok, mielenkiinnolla odotetaan toistakin avausta - tuli mieleen miettiessä omaa polttoainesysteemiä että mitenkäs ne bensalinjat tuossa moottorissa menikään ja millainen siinä on polttoaineen jakotukki ? (1-2-4-3, 1-2-4-3, 1-2-4-3)

Kirjoittaja jarim » 23 Kesä 2010, 17:13

PetriK kirjoitti:Harmin paikka - no tallilla olo on osa harrastusta. Saisiko siitä parjatusta ilokaasun syötöstä pari kuvaa niin että opitaan...
Nappaan kotelosta pari kuvaa kunhan tulee taas käytyä. Mutta letku tulee siihen kotelon pohjaan siihen missä alunperin on se läppää ohjaava kello. Ja suihkuttaa siitä siis ylöspäin kohti suodattimen "kattoa".

Kirjoittaja PetriK » 23 Kesä 2010, 16:00

Harmin paikka - no tallilla olo on osa harrastusta. Saisiko siitä parjatusta ilokaasun syötöstä pari kuvaa niin että opitaan...

Ylös