Kirjoittaja 83-1240005952 » 16 Elo 2010, 13:39
Täällä on ollut paljonkin puhetta busan jarrujen parantamisesta. Olen vaihdattanut omaan K8 busaani eteen teräspunosletkut ja sintteripalat (muistaakseni eivät mallia racerace, vaan ne paremmin normaaliin käyttöön sopivat). Levyt edelleen orkkikset. Näillä spexeillä oletin, että jarruteho pysyy radallakin ajettaessa about samana koko ajan, eikä esim. teho heikkene, kumiletkujen antaessa periksi.
Viimeksi kuitenkin etujarrun teho heikkeni setti setiltä (setti about 5-6 kierrosta ja välissä pieni tauko) ja neljännen kohdalla kovemmassa jarrutuksessa jarru antoi jo (samallla puristuksella) selkeästi periksi (josta oli tulla hätäk..... housuihin). Ja kaikki tämä siis mitenkään äärirajoja koettelematta, vaan ihan reipasta opetteluvauhtia ajaessa.
Kysymys: mistä hemmetistä on kyse? Jarrunesteen / levyjen kuumenemisesta?? Jos näin, niin auttaako esim. jarrunesteen vaihtaminen? Saako levyjen vaihtamisella oikeasti hyötyä? Muita keinoja? Ja siis jarrutehon lisääminen ei ole listalla ekana, vaan nykytehon pysyvyyden takaaminen myös radalla ajettaessa.
[color=#000000]Täällä on ollut paljonkin puhetta busan jarrujen parantamisesta. Olen vaihdattanut omaan K8 busaani eteen teräspunosletkut ja sintteripalat (muistaakseni eivät mallia racerace, vaan ne paremmin normaaliin käyttöön sopivat). Levyt edelleen orkkikset. Näillä spexeillä oletin, että jarruteho pysyy radallakin ajettaessa about samana koko ajan, eikä esim. teho heikkene, kumiletkujen antaessa periksi.
Viimeksi kuitenkin etujarrun teho heikkeni setti setiltä (setti about 5-6 kierrosta ja välissä pieni tauko) ja neljännen kohdalla kovemmassa jarrutuksessa jarru antoi jo (samallla puristuksella) selkeästi periksi (josta oli tulla hätäk..... housuihin). Ja kaikki tämä siis mitenkään äärirajoja koettelematta, vaan ihan reipasta opetteluvauhtia ajaessa.
Kysymys: mistä hemmetistä on kyse? Jarrunesteen / levyjen kuumenemisesta?? Jos näin, niin auttaako esim. jarrunesteen vaihtaminen? Saako levyjen vaihtamisella oikeasti hyötyä? Muita keinoja? Ja siis jarrutehon lisääminen ei ole listalla ekana, vaan nykytehon pysyvyyden takaaminen myös radalla ajettaessa.[/color]