Kytkimen haukkaamisesta

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Kytkimen haukkaamisesta

Kirjoittaja 74-1243347296 » 09 Elo 2010, 10:24

Olipa se työsylinteri **skainen! En olis uskonut, mutta jo pelkästään putsaaminen ja Miksakoon suojalaipan asennus helpotti pahinta haukkomista jonkin verran. Tais olla nesteiden poikiminen maahan aika lähellä... Lyhyen koeajolenkin jälkeen voin kyllä sanoa, että toimii se ainakin paremmin (jos ei vika kokonaan hävinnyt - tuskin)!

Kirjoittaja MGa » 06 Elo 2010, 13:07

Takarenkaan saa moottorijarrulla lukkoon, mutta niin sen sai ennen hitsaamistakin.
Ei tuo busan kytkin oikeasti mikään luistokytkin ole...

Kirjoittaja 74-1243347296 » 06 Elo 2010, 11:26

Tää on muuten hyvä kysymys. Unohdin tuossa itse udella, että onko ko. modauksella haittapuolia? Esim juuri tämän moottorijarrun, tai laatikon keston kannalta? Tarkoitus ei ole ottaa aikoja kelloa vastaan, joten jos tämä poikii ongelmia kestävyyden tms. kanssa niin jääköön sitten tekemättä. :bike:

Kirjoittaja jarim » 06 Elo 2010, 11:24

toimeve kirjoitti:...onkos tuommosella kiinteällä vaarana, että esim radalla mutkiin tultaessa moottorijarrulla nappaa takarenkhan varmemmin lukkoon?

nimim. moottorijarrumies

p.s. isot pojat kerto
Teoriassa mutta eipä juuri käytännössä...

Kirjoittaja toimeve » 06 Elo 2010, 10:49

...onkos tuommosella kiinteällä vaarana, että esim radalla mutkiin tultaessa moottorijarrulla nappaa takarenkhan varmemmin lukkoon?

nimim. moottorijarrumies

p.s. isot pojat kerto

Kirjoittaja 74-1243347296 » 06 Elo 2010, 09:05

Mä vaihdoin nesteet kokonaan (ja ilmasin) kevveemmällä ja hetken kuvittelin sen jopa vähän auttaneenkin, mutta kuten hyvin tunnettua, nälkä (ja kierrokset) kasvaa syödessä ja haukkaileehan tuo edelleen. Kuntoon se nyt vaan on laitettava oikealla Käikäleellä.

Onko muuten kukaan niin pitkälti perehtynyt tekniikkaan, että osaisi sanoa käikäleen ja kikkulan erot? Oma insinööritausta ei riitä tähän pohdintaan. Ja ehkä se menis tällä kohtaa jo vähän :offtopic:

Kirjoittaja 76-1271688384 » 06 Elo 2010, 09:01

Mulla autto ihan ilmaaminenkin pahimpaan vaivaan, samalla vaihdoin ~puolet nesteistä. Toki toi käikäle on se lopullinen ratkasu ongelmaan, mutta paskanen neste/ilma letkuissa pahentaa vaivaa potenssiin 10.

Kirjoittaja 74-1243347296 » 06 Elo 2010, 08:03

Joo, toi MiksaK:n suojalaippa mulla odottaa pöydällä asentamista (suojaa muuten helvetin hyvin pöytääkin ??? ). Ajattelin, että josko sen laittais kerralla sitten kuntoon, niin ei tarvis taas ihmetellä hetken päästä uusia temppuja. Kiinteää kilkettä siis tarvitsee hän.

Kiitokset vinkkeleistä!

Kirjoittaja villeh » 05 Elo 2010, 19:38

Mulla hitsattu 50€

Kirjoittaja expressbus » 05 Elo 2010, 18:06

Multa löytyisi APE:N käikäle ja prikat jousien alle 100€
eli tuollainen http://www.hayabusazone.com/clutch.html

Kirjoittaja MGa » 05 Elo 2010, 17:20

Ei auto tuo suoja tohon kytkimen haukkaamiseen, kyllä se vaatii ton kalikan hitsaamisen/vaihtamisen kiinteäksi.

Kirjoittaja Ekoteko » 05 Elo 2010, 17:15

Paskat pois jollain jarrukliinerillä tms. ja työsylinterin "suojalaikka" paikalleeen ja uudet kykynesteet sisään noin aluksi.
Auttoi ainakin mulla aikanaan.

Tota suojaa saa tältä foorumilta tästä :D

Kirjoittaja BussiJussi » 05 Elo 2010, 17:12

Kytkimen "keskikäikäle" vaihdettava, kysy Kujolta, sillä myynnissä, tai tulossa syssyllä moisia myyntiin!!

http://www.mpsracing.com/products/MPS/ho01.asp

Tuossa kuva hitsatusta, Kujolta billettiä, tai hitsaa itse!

Kirjoittaja 74-1243347296 » 05 Elo 2010, 16:39

Morjes,

oon koittanut kahlata noita kytkimeen liittyviä topiceja läpi, mutta en mistään löydä perusteellista vastausta tai ratkaisua tuohon gen1:n (-99) kytkimen "haukkaamiseen". Suomeksi siis siihen, että jonnii verran korkeammilla kierroksilla liikkeelle lähdettäessä kytkin nappaa kiinni niin lujaa, että pyörä nykäisee itsensä liikkeelle pahasti, tai jopa sammuu. Kytkin kopan olen aukaissut ja tarkistanut jousten alla olevien ruuvien kireyden. Kiinni ovat - ja lujassa.

Olisko tähän hommaan olemassa jotain "helppoa" ratkaisua, vai onko kyseessä ominaisuus, jonka kanssa eletään?

-Jaska

Ylös