Koska busaan tuli katti?

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Koska busaan tuli katti?

Kirjoittaja Perkele » 29 Heinä 2010, 23:34

Pitääpä muutoskatsastaa sitten tuo omakin peli,käyttöönotto sopivasti 22.6.2004. :tapu:

Kirjoittaja bussikoppa » 21 Heinä 2010, 18:10

Mun puolesta tämäkin ketju voitais siirtää tuonne VIPT puolelle minne se kuuluu..kyllä niitä kissoja on jo putkista yritetty kaivaa monella muullakin foorumilla :;):

Kirjoittaja bussikoppa » 21 Heinä 2010, 17:38

Edit:Asianmukaiset paperit mittauksesta ahtopaineineen ja päästöineen ym. laput kilkkeistä(turbon mallista)+ E hyväksytyt vaimentajat(max +5db mitattuna mitä runkolätkässä)

..enempää en voi auttaa




Edited By bussikoppa on 1280362245

Kirjoittaja Rasputin » 21 Heinä 2010, 16:01

bussikoppa kirjoitti:Juu siellä kinatkaa..leimassa on!
Otteessa ei lue vähäpäästöinen oli vaikka mikä kissa putkessa..leimalle vaan, mutta kannattaa viedä asialliset viritykset ja käyttää aluksi vaikka jo tiedossa olevia katsastusasemia joissa asiaan vihkiytyneitä katsureita..ettei pilata millään purkkavirityksillä koko hommaa ja aina niitä löytyy jotka tämänkin mukavan yrittää dumata omilla tulkinnoillaan, nyt vaan on niin että näitä mopoja on katsastettu busasta buluun 2004:sta alaspäin jo melkonen määrä..tässä vaiheessa voi jo tuulettaa. :thumbup:


Pystytkö laittamaan lisätietoa että millä muutoksilla onnistuu ja missä päin suomea.
Itsellä tulossa kanssa sama homma ja paikallisella katsatus konttorilla vaikutti että muutoskatsastus ei onnistu turbon kanssa.

Kirjoittaja storbacka » 21 Heinä 2010, 15:00

Joo, uskotaa uskotaa. Hyvä noin! Pitää vaan olla tiedossa jos alkaa laitetta vaihtamaan.

Kirjoittaja bussikoppa » 21 Heinä 2010, 12:55

:thumbup:



Edited By bussikoppa on 1280362216

Kirjoittaja 82-1232688863 » 21 Heinä 2010, 12:04

storbacka kirjoitti:
gsxr kirjoitti:Mutta, jos EURO1:n mukaisessa pyörässä on katti alunperin, niin se muuttaakin sitä käytäntöä.



Missään ei luo että gen 1 busat olisi vähäpäästöisiä... ei edes otteessa.... Oliks se niin että 7/04 ennen käyttöön otetut saa leimattua ahdoille ;)

Näin. Erityisestä vähäpäästöisyydestä ei ole mainintaa, joten turha sitä kattia on yrittää kaivaa esiin.
Vanhemman Busan saa leimaan ahtimella nykysäädöksillä, ympäri Suomen jo tehty useita muutoskatsastuksia.




Edited By Röhnö on 1279703077

Kirjoittaja storbacka » 16 Heinä 2010, 10:33

gsxr kirjoitti:
timppa72 kirjoitti:sitte lähti timpamki busa leimalle.pirunmoinen epä tietoisuus näissä asioissa...tuntuu.että eivät tiedä konttorillakaan.kysytty on.puhuivat että pitäs kaikki osat olla e-merkittyjä????

Epätietoisuutta on ainakin ollut mutta nykyään tuntuvat tietävän tai ainakin mulle ovat tienneet kertoa. Kunhan päästöt ja melu pysyvät rajojen sisällä niin hyvä on. Ei tarvita e-merkkiä, näin ymmärsin. Jos joku on ymmärtänyt toisin niin korjatkoon.

Jos sattuu tehomittauksessa niin ikävästi, että tehot menee yli sen sallitun 20% nousun niin miten kuristus parhainten hoituu? Kaasuläpän avautumista rajoittamalla?
Busat on alkujaankin tyyppihyväksyttyjä laitteita. Vaimentaja pitää olla E-hyväksytty. Näin sanoo pykälät ja katsastusmies. Ei riitä se melun ja päästöjen mittaus.

Vanhemmat busat kuuluu ns. EURO1 ryhmään. EURO1:n mukaiset pyörät pystyy/saa esim. turbottaa, kunhan vaan päästöt on kohillaan.

Mutta, jos EURO1:n mukaisessa pyörässä on katti alunperin, niin se muuttaakin sitä käytäntöä.

Mutta taitaahan noita kuitenkin katsastettunakin olla.

Kirjoittaja gsxr » 16 Heinä 2010, 02:02

timppa72 kirjoitti:sitte lähti timpamki busa leimalle.pirunmoinen epä tietoisuus näissä asioissa...tuntuu.että eivät tiedä konttorillakaan.kysytty on.puhuivat että pitäs kaikki osat olla e-merkittyjä????
Epätietoisuutta on ainakin ollut mutta nykyään tuntuvat tietävän tai ainakin mulle ovat tienneet kertoa. Kunhan päästöt ja melu pysyvät rajojen sisällä niin hyvä on. Ei tarvita e-merkkiä, näin ymmärsin. Jos joku on ymmärtänyt toisin niin korjatkoon.

Jos sattuu tehomittauksessa niin ikävästi, että tehot menee yli sen sallitun 20% nousun niin miten kuristus parhainten hoituu? Kaasuläpän avautumista rajoittamalla?

Kirjoittaja timppa72 » 16 Heinä 2010, 00:32

sitte lähti timpamki busa leimalle.pirunmoinen epä tietoisuus näissä asioissa...tuntuu.että eivät tiedä konttorillakaan.kysytty on.puhuivat että pitäs kaikki osat olla e-merkittyjä????

Kirjoittaja gsxr » 15 Heinä 2010, 17:28

Ennen 1.7.2004 käyttöönotettuihin riittää konttorin päästömittaus.

Kirjoittaja 107-1089231881 » 15 Heinä 2010, 16:24

Höpö höpö, Missään ei luo että gen 1 busat olisi vähäpäästöisiä... ei edes otteessa.... Oliks se niin että 7/04 ennen käyttöön otetut saa leimattua ahdoille ;)

Kirjoittaja 83-1175441819 » 15 Heinä 2010, 14:43

Kyllä vanhemman dösän tietääkseni uuden lain mukaan voi turbo katsastaa, olikohan -o1 tai -o2v asti, korjatkoon joku tietävämpi.
:rocket

Kirjoittaja storbacka » 15 Heinä 2010, 14:38

No sittenhän noi busien turbo yms. katsastukset voi suosiolla unohtaa.

Kirjoittaja 83-1175441819 » 15 Heinä 2010, 14:26

-99 asti on ollut katti. siinä on aina ollut katti ja ruisku,,jos jotkut ei vielä tiedä.gen ykkösissä ne on sijoitettu silleen kivasti ettei vanhasta ja uudemmasta putkesta saa läpivirtaavaa;D kivaa :shocked:

Ylös