Kirjoittaja storbacka » 16 Heinä 2010, 10:33
gsxr kirjoitti:timppa72 kirjoitti:sitte lähti timpamki busa leimalle.pirunmoinen epä tietoisuus näissä asioissa...tuntuu.että eivät tiedä konttorillakaan.kysytty on.puhuivat että pitäs kaikki osat olla e-merkittyjä????
Epätietoisuutta on ainakin ollut mutta nykyään tuntuvat tietävän tai ainakin mulle ovat tienneet kertoa. Kunhan päästöt ja melu pysyvät rajojen sisällä niin hyvä on. Ei tarvita e-merkkiä, näin ymmärsin. Jos joku on ymmärtänyt toisin niin korjatkoon.
Jos sattuu tehomittauksessa niin ikävästi, että tehot menee yli sen sallitun 20% nousun niin miten kuristus parhainten hoituu? Kaasuläpän avautumista rajoittamalla?
Busat on alkujaankin tyyppihyväksyttyjä laitteita. Vaimentaja pitää olla E-hyväksytty. Näin sanoo pykälät ja katsastusmies. Ei riitä se melun ja päästöjen mittaus.
Vanhemmat busat kuuluu ns. EURO1 ryhmään. EURO1:n mukaiset pyörät pystyy/saa esim. turbottaa, kunhan vaan päästöt on kohillaan.
Mutta, jos EURO1:n mukaisessa pyörässä on katti alunperin, niin se muuttaakin sitä käytäntöä.
Mutta taitaahan noita kuitenkin katsastettunakin olla.
[quote="gsxr"][color=#000000][quote="timppa72"]sitte lähti timpamki busa leimalle.pirunmoinen epä tietoisuus näissä asioissa...tuntuu.että eivät tiedä konttorillakaan.kysytty on.puhuivat että pitäs kaikki osat olla e-merkittyjä????[/quote]
Epätietoisuutta on ainakin ollut mutta nykyään tuntuvat tietävän tai ainakin mulle ovat tienneet kertoa. Kunhan päästöt ja melu pysyvät rajojen sisällä niin hyvä on. Ei tarvita e-merkkiä, näin ymmärsin. Jos joku on ymmärtänyt toisin niin korjatkoon.
Jos sattuu tehomittauksessa niin ikävästi, että tehot menee yli sen sallitun 20% nousun niin miten kuristus parhainten hoituu? Kaasuläpän avautumista rajoittamalla?[/color][/quote]
[color=#000000]Busat on alkujaankin tyyppihyväksyttyjä laitteita. Vaimentaja pitää olla E-hyväksytty. Näin sanoo pykälät ja katsastusmies. Ei riitä se melun ja päästöjen mittaus.
Vanhemmat busat kuuluu ns. EURO1 ryhmään. EURO1:n mukaiset pyörät pystyy/saa esim. turbottaa, kunhan vaan päästöt on kohillaan.
Mutta, jos EURO1:n mukaisessa pyörässä on katti alunperin, niin se muuttaakin sitä käytäntöä.
Mutta taitaahan noita kuitenkin katsastettunakin olla.[/color]