Suomen ratojen kierrosaikoja

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Suomen ratojen kierrosaikoja

Kirjoittaja busabobo » 17 Heinä 2016, 18:42

Jonkin verran Kemoran aika nopeutunut, 1.13.9 bemarilla. Tavoite .12 puolelle tällä kaudella :)

Kirjoittaja jarim » 31 Heinä 2012, 10:46

busabobo kirjoitti:Jarimin busanistiratapäivillä Kemorassa torstaina gixxerillä ajama aika 1,20,1 kannustimena, sain sunnuntaina työnnettyä kawalla 1,19,9 :D
:thumbup:

Kirjoittaja busabobo » 31 Heinä 2012, 09:23

Jarimin busanistiratapäivillä Kemorassa torstaina gixxerillä ajama aika 1,20,1 kannustimena, sain sunnuntaina työnnettyä kawalla 1,19,9 :D

Kirjoittaja 109-1268510473 » 21 Tammi 2012, 13:09

Motopark:
Busalla 1:39.82
Ducati 900S 1:36:35 (82hp takaselta..)
Laptimerillä otettuja aikoja
Pahimmat ongelmat jarruissa ja takaiskarissa, vaimennukset häipyy siinä 5 kovan kiekan jälkeen. Kallistusvarat ei ole ongelma, ei isoa pyörää pidäkkään viedä ku kuussatasta..

Kirjoittaja jakehaanpää » 22 Kesä 2011, 21:10

Jahans Sepellä on kusiainen vaihtunu laatutonniseen ja nopeuski on kasvanu.

Kirjoittaja Sepe » 22 Kesä 2011, 13:05

Busalla:
Ahvenisto 1:34,5
Kemora 1:19.x
Motopark 1:40.x

R6R:
Ahvenisto 1:27,7
Kemora 1:12,5
Alastaro 1:25,2

Gsx-R 1000 K8
Ahvenisto 1:25,2
Alastaro 1:23,5

Kirjoittaja wiltzu » 11 Loka 2010, 10:25

Ahvenisto 1.45
Kemora 1.20.6
Botniaring 1.23.0
Alastaro 1.33.2

Alla Pirellin diablo rosso corsat.




Edited By wiltzu on 1317014568

Kirjoittaja busabobo » 25 Elo 2010, 16:38

Varjolle kellotettiin eilen Kemorassa 1,19. Muutenkin sellaisia tasaisa 1,20 aikoja tahkoi, lapsenhoidon lomassa. Alkaa olla vauhti kohdillaan :respekt:

Kirjoittaja 106-1251057001 » 02 Heinä 2010, 10:58

En ymmärrä miten teillä katteet hioutuu, kun jalkatapit pitäisi varoittaa jo aiemmin että pyörä on liian kallellaan. Vai onko teillä ne ruuvattavat tapit otettu irti?

Riippukaa, roikkukaa, siinä on kaatuminen jo lähellä jos kanttausvarat loppuu

Kirjoittaja 83-1240005952 » 02 Heinä 2010, 10:47

Ok, thanks. Täytyy kokeilla. Jos/kun saisi mopon vajumista mutkissa vähennettyä, niin ei sitten kai jalkatapitkaan enää raapiutuisi ihan niin paljoa (saati sitten katteet)? Mullakin on toisella puolella katteen alaosassa n. peukalon kokoinen ja muotoinen hankaumanaarmu, enkä pysty sille löytämään muuta selitystä kuin ekan kerran ratakanttailut (jolloin roikkumisesta ei ollut tietoakaan).

Kirjoittaja expressbus » 02 Heinä 2010, 10:26

Itellä säädöt muistaakseni suunnilleen tuon sportriderin mukaiset,tosin takapäätä nostettu 20 mm ja etupäätä 10mm,toimii omaan makuun hyvin.Jalkatapit vaihdettu alkuperäisistä kilosen tappeihin,originaalit katkeaa turhan herkästi.

Kirjoittaja buslake » 01 Heinä 2010, 18:48

Tossa on sport riderin jousensäätö ohjeet K8:lle http://www.sportrider.com/bikes....ex.html

Kirjoittaja busajasa » 01 Heinä 2010, 17:07

SasaK8 kirjoitti:
expressbus kirjoitti:Itellä Ahvenisto 1.35,4 ja Alastaro 1.35,7

Ei vähä mitään... :respekt: Saattaa oma uskallus loppua ennen tällaista aikaa, mutta harjoittelemallahan asia ratkeaa.

Jatkokysymys: jos on jotain vinkkejä Ahveniston ajolinjoista (siis kun yritys päästä hyvään aikaan), niin otetaan kiitollisuudella vastaan. Sen yhden kuvan netistä olen googlannut, mutta taitaa olla autoille eikä mopoille (ja orgin puolelta löytyy näköjään vain enemmän tai vähemmän vidduilun makuista keskustelua asiasta). Lähinnä siis kaipaan jotain ohjetta mutkien ajamiseen mahd. pyöreästi vs. myöhempi jarrrutus ja tiukempi käännös (hiljaisemmalla vauhdilla). Olen tätä nyt yrittänyt mm. race cronon avulla tutkia, mutta ei kyllä oikein paras tapa per kukin mutka oikein aukea....

Ja vielä, pitääkö/kannattaako alustaa edes yrittää lähteä säätämään normiasetuksista paremman ratamenon toivossa? Jos kyllä, niin mitä kannattaisi tehdä (ilman että saa pyörän ajokelvottomaan kuntoon)?

Alustan säädöllä on iso merkitys. Alunpitäen säädöt on varsin löysällä busassa.

Vaikkakin tässä on G1 tarinaa niin paljon siellä on ihan geneeristä, täysin pyörästä riippumatonta jutustelua mukana.

1. staattiset painumat kohdalleen - mitoitetaan kuskin painoon perussäädöt.
2. se nippuside sinne etuputkeen ja ajoa --> dynaamiset painumat kohdallen - mitoitetaan säädöt ajotapaan
3. sitten tutkailemaan pyörän käyttäytymistä vs noita ilmiöitä joita on listattu..

Ekalla jo pääsee pitkälle..

Niin ja joskus pari vuotta sitten 1:22:xx aikoja tuli Kemoralla tolla Busalla. Paras kai jossain 1:21:xx mutta se ei ollut helposti toistettavissa enään ;-)




Edited By busajasa on 1277993399

Kirjoittaja 83-1240005952 » 01 Heinä 2010, 14:42

expressbus kirjoitti:Itellä Ahvenisto 1.35,4 ja Alastaro 1.35,7
Ei vähä mitään... :respekt: Saattaa oma uskallus loppua ennen tällaista aikaa, mutta harjoittelemallahan asia ratkeaa.

Jatkokysymys: jos on jotain vinkkejä Ahveniston ajolinjoista (siis kun yritys päästä hyvään aikaan), niin otetaan kiitollisuudella vastaan. Sen yhden kuvan netistä olen googlannut, mutta taitaa olla autoille eikä mopoille (ja orgin puolelta löytyy näköjään vain enemmän tai vähemmän vidduilun makuista keskustelua asiasta). Lähinnä siis kaipaan jotain ohjetta mutkien ajamiseen mahd. pyöreästi vs. myöhempi jarrrutus ja tiukempi käännös (hiljaisemmalla vauhdilla). Olen tätä nyt yrittänyt mm. race cronon avulla tutkia, mutta ei kyllä oikein paras tapa per kukin mutka oikein aukea....

Ja vielä, pitääkö/kannattaako alustaa edes yrittää lähteä säätämään normiasetuksista paremman ratamenon toivossa? Jos kyllä, niin mitä kannattaisi tehdä (ilman että saa pyörän ajokelvottomaan kuntoon)?

Kirjoittaja mäntytie » 01 Heinä 2010, 10:44

jummijammi kirjoitti:No tosi harrastelijana (tukkona) madalletulla K5:lla kemorassa 1:30, ja katteisiin oikealle puolelle n. 10 sentin kulumisjälki.. Sen jälkeen kuulin, ettei sitä pyörää tartte kallistaa, vaan kuski voi myös "roikkua".. :bike:
Voi voi kun kuulostaa tutulta samaisella Kemoran radalla.
Karuselli mutkat meni vähä kanttailuksi ja voi sitä ketutuksen määrää,kun varikolla katteita tarkastelin...

Ei voip mtn,oma moka. Pitäis opetella roikkumaan,kun vain
uskaltais!

Ylös