Power commanderin hyöty?

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Power commanderin hyöty?

Kirjoittaja 82-1232688863 » 01 Joulu 2010, 14:17

PC V julkaistiin vielä Gen1 (02-07) malleihinkin:

http://www.schnitzracingstore.com/Suzuki-....ander-V

Kai näille on sit kysyntää..???
Auto Tune -mahdollisuus on sinällään varmaan ihan hyvä ja ilmeisesti tuohon saisi myös toisiosuuttimien ohjauksenkin, mutta alkaa olemaan laatikoita sitten taas enemmän kuin katteiden alle mahtuu sovittamaan ja hintaakin melkoisesti...

Kirjoittaja Tepa » 01 Heinä 2010, 21:05

aamen... ???

Kirjoittaja busajasa » 01 Heinä 2010, 16:59

Tepa kirjoitti:
busajasa kirjoitti:Commander toimi vain TPS alueella ja näin olen koko pintakaasualue jää tuon osalta säätämättä. Ei välttämättä oleellisin asia täyskaasuvetoon, mutta jos pyörällä on tarkoitus ajaa kadulla, maantiellä ja pitää muussakin käytössä kuin TPS=100 ajossa niin Commander ei toteuta samaa lopputulosta joka saadaan oman ECUn säädöllä.

melko erikoinen mielipide,perustelu väitteelle olisi kiva kuulla...

esim.tuning-link säädettynä,power commander toteuttaa tps 0-100 kaasunavauksille juurikin halutun seoksen,tähän ei ihminen silmineen ja takapuolifiiliksen perusteella pysty,vaikka säätöohjelmisto ja olosuhteet olisivat kuinka hyvät tahansa...

kyllähän pintakaasualueellakin tps reagoi,ei se tyhjäkäynnilläkään etene...

tämän kommentin ei ole tarkoitus aiheuttaa herneitä,vaan antaa alkuperäiselle kysyjälle myöskin toisenlainen mielipide asiasta...


Kuten jarim yllä mainitsee niin IAP alue jää Commanderin tapauksessa hyödyntämättä sillä tasolla mitä se oman ECUn säädössä hyödynnetään. Busassahan on erikseen IAP kartat ja TPS kartat - vaihtopiste noin 11% TPS (Ecueditorilla voi muuten tuonkin kohdan muuttaa).IAP toimii ruiskurunkojen alipeineeseen pohjautuen (TPS<11%) ja TPS alue (TPS>11%) taas siihen kaasunasenton pohjautuen. Eli alle 11% TPS perusbusa ei hyödynnä TPS arvoja ollenkaan vaan säätöä tehdään alipeineeseen pohjautuen. Commanderin tapauksessa sitten onkin pakko mennä TPS arvoilla tuokin alue, koska se ei hyödynnä alipaine tietoa.

Kyllä Commanderillakin saa säädöt läpi koko alueen tehtyä, mutta vain TPS pohjaisesti.

Molemmat vaihtoehdot toimii, mutta vapari tapauksessa Commander on kompromissi (IMHO).

Ja kuten todettua huippunopeuteen tähtäävä säätö saadaan molemmilla tavoilla aikaiseksi ja siihen ei tuo IAP jutustelu vaikuta millään tavalla.

Kirjoittaja jarim » 30 Kesä 2010, 23:03

Tepa kirjoitti:
busajasa kirjoitti:Commander toimi vain TPS alueella ja näin olen koko pintakaasualue jää tuon osalta säätämättä. Ei välttämättä oleellisin asia täyskaasuvetoon, mutta jos pyörällä on tarkoitus ajaa kadulla, maantiellä ja pitää muussakin käytössä kuin TPS=100 ajossa niin Commander ei toteuta samaa lopputulosta joka saadaan oman ECUn säädöllä.

melko erikoinen mielipide,perustelu väitteelle olisi kiva kuulla...

esim.tuning-link säädettynä,power commander toteuttaa tps 0-100 kaasunavauksille juurikin halutun seoksen,tähän ei ihminen silmineen ja takapuolifiiliksen perusteella pysty,vaikka säätöohjelmisto ja olosuhteet olisivat kuinka hyvät tahansa...

kyllähän pintakaasualueellakin tps reagoi,ei se tyhjäkäynnilläkään etene...

tämän kommentin ei ole tarkoitus aiheuttaa herneitä,vaan antaa alkuperäiselle kysyjälle myöskin toisenlainen mielipide asiasta...
Pintakaasualueella vaparipyörä toimii alipainekartalla joka on iso verrattuna 0-10% kaasunasentoihin. Se mistä solusta bensa alipainekartalla haetaan riippuu kuormituksesta, ei kaasun asennosta. Kun säätö PowerCommanderilla on tehty kaasunasento riippuvaisesti on seos siis kohdallaan ainoastaan yhdellä kuormitus asteella ja muuten siis taas laihalla tai rikkaalla. Parempi se toki on kuin ei mitään mutta ei missään tapauksessa voita ECUEditorilla tehtyä säätöä jossa muutetaan suoraan tuota IAP karttaa. Yli 10% kaasunavauksilla tuolla ei niin merkitystä enää ole.

Käykö perusteluksi?

Kirjoittaja Tepa » 30 Kesä 2010, 21:19

busajasa kirjoitti:Commander toimi vain TPS alueella ja näin olen koko pintakaasualue jää tuon osalta säätämättä. Ei välttämättä oleellisin asia täyskaasuvetoon, mutta jos pyörällä on tarkoitus ajaa kadulla, maantiellä ja pitää muussakin käytössä kuin TPS=100 ajossa niin Commander ei toteuta samaa lopputulosta joka saadaan oman ECUn säädöllä.
melko erikoinen mielipide,perustelu väitteelle olisi kiva kuulla...

esim.tuning-link säädettynä,power commander toteuttaa tps 0-100 kaasunavauksille juurikin halutun seoksen,tähän ei ihminen silmineen ja takapuolifiiliksen perusteella pysty,vaikka säätöohjelmisto ja olosuhteet olisivat kuinka hyvät tahansa...

kyllähän pintakaasualueellakin tps reagoi,ei se tyhjäkäynnilläkään etene...

tämän kommentin ei ole tarkoitus aiheuttaa herneitä,vaan antaa alkuperäiselle kysyjälle myöskin toisenlainen mielipide asiasta...

Kirjoittaja jarim » 30 Kesä 2010, 12:14

klasu71 kirjoitti:Onkos se tämä paja: Samin Autopaja p. 0500-777287, Alaniementie 2 ?
Bingo!

Kirjoittaja 107-1274162792 » 30 Kesä 2010, 10:50

Onkos se tämä paja: Samin Autopaja p. 0500-777287, Alaniementie 2 ?

Kirjoittaja 107-1274162792 » 30 Kesä 2010, 10:32

Hyvää tietoa ja itse asiassa taitaa jopa tiputtaa aikalailla hintalappuakin :)

Pyörä on tosiaan päivittäisessä käytössä ja ajelen sillä aika paljon (n. 15 tkm kaudessa), lähinnä tosiaan kaipailen tuonne lentokentille hiukan lisää ähkyä. Tällä hetkellä pyörä on tosiaan ihan vakio K9, normiliikenteessä tuolla vakiollakin pysyy ihan kivasti mukana :D

Alkaa siis kovasti tämän perusteella kallistumaan settiin, koko putkisto 4-2-1, K&N ja Ecun säädöt Samilla :)

Kirjoittaja busajasa » 30 Kesä 2010, 10:09

Nuo Commanderiin ja TRE:hen menevät rahat kannataa laittaa EciEditor säätöön. Kuten Jarim ylä mainitsee niin ainakin kaksi pedanttista pajaa löytyy tekemään tuon säädön.

Commander toimi vain TPS alueella ja näin olen koko pintakaasualue jää tuon osalta säätämättä. Ei välttämättä oleellisin asia täyskaasuvetoon, mutta jos pyörällä on tarkoitus ajaa kadulla, maantiellä ja pitää muussakin käytössä kuin TPS=100 ajossa niin Commander ei toteuta samaa lopputulosta joka saadaan oman ECUn säädöllä.

EcuEditorilla poistuu myös rajoittimet niin halutessa, joten TRE on ollut historiaa jo pari vuotta.

Suosittelisin siis käyttämän ed rahat oman Ecun säätöön ja unohtamaan vika-alttiit lisäkomponentit.

Kirjoittaja 107-1274162792 » 30 Kesä 2010, 10:08

Kempele on vähän turhan kaukana mutta tuo Samin autopaja olisi ihan maisemissa. Täytyypä hiukan kysellä sieltä, kiitokset vinkistä :)

Kirjoittaja jarim » 30 Kesä 2010, 09:53

Elä hyvä mies mitään Powercommanderi skeidaa siihen laita saatikka mitään tre viritystä. Humpuukia! Vie se säädettäväksi osaavalle pajalle joka säätää pyörän ECUEditorilla! Näihinpä tarjoaisin kaksi hyväksi ja hintatasoltaan kohtuulliseksi todettua putiikkia: TT-Motorsport Kempeleessä tai Samin Autopaja Espoossa.

Kirjoittaja 107-1274162792 » 30 Kesä 2010, 09:22

Kertokaahan nyt blondille ihan selkeällä kielellä onko power commanderista mitään varsinaista hyötyä noissa lentokenttäajoissa?

Lähinnä kyselen kun vähän olen mopoa laittelemassa tuonne Joensuuhun ja vehkeeseen on nyt tulossa x-Tre, yoshin kokoputkisto ja K&N ja tietty säädätys. Hinta tuolle palikalle näemmä olisi asennettuna ja säädettynä siinä 500€ puolin ja toisin paikasta riippuen mutta mulle ei nyt sen hyöty aukea? Eli jos saisi viisaammilta vastauksen seuraaviin:

Onko hyötyä kyllä/ei? (valitse oikea vaihtoehto)
Jos on hyötyä, miksi? (esim. kiihtyy paremmin ja sitä kautta ehtii kelaamaan isolla pykälällä enempi ennen kuin suora loppuu, tms.)

Ja kaiken lisäksi, infolla olisi vähän kiirekin, pitäisi perjantaina tehdä viimeistään päätöksiä :(

Ylös