Kirjoittaja busajasa » 01 Heinä 2010, 16:59
Tepa kirjoitti:busajasa kirjoitti:Commander toimi vain TPS alueella ja näin olen koko pintakaasualue jää tuon osalta säätämättä. Ei välttämättä oleellisin asia täyskaasuvetoon, mutta jos pyörällä on tarkoitus ajaa kadulla, maantiellä ja pitää muussakin käytössä kuin TPS=100 ajossa niin Commander ei toteuta samaa lopputulosta joka saadaan oman ECUn säädöllä.
melko erikoinen mielipide,perustelu väitteelle olisi kiva kuulla...
esim.tuning-link säädettynä,power commander toteuttaa tps 0-100 kaasunavauksille juurikin halutun seoksen,tähän ei ihminen silmineen ja takapuolifiiliksen perusteella pysty,vaikka säätöohjelmisto ja olosuhteet olisivat kuinka hyvät tahansa...
kyllähän pintakaasualueellakin tps reagoi,ei se tyhjäkäynnilläkään etene...
tämän kommentin ei ole tarkoitus aiheuttaa herneitä,vaan antaa alkuperäiselle kysyjälle myöskin toisenlainen mielipide asiasta...
Kuten jarim yllä mainitsee niin IAP alue jää Commanderin tapauksessa hyödyntämättä sillä tasolla mitä se oman ECUn säädössä hyödynnetään. Busassahan on erikseen IAP kartat ja TPS kartat - vaihtopiste noin 11% TPS (Ecueditorilla voi muuten tuonkin kohdan muuttaa).IAP toimii ruiskurunkojen alipeineeseen pohjautuen (TPS<11%) ja TPS alue (TPS>11%) taas siihen kaasunasenton pohjautuen. Eli alle 11% TPS perusbusa ei hyödynnä TPS arvoja ollenkaan vaan säätöä tehdään alipeineeseen pohjautuen. Commanderin tapauksessa sitten onkin pakko mennä TPS arvoilla tuokin alue, koska se ei hyödynnä alipaine tietoa.
Kyllä Commanderillakin saa säädöt läpi koko alueen tehtyä, mutta vain TPS pohjaisesti.
Molemmat vaihtoehdot toimii, mutta vapari tapauksessa Commander on kompromissi (IMHO).
Ja kuten todettua huippunopeuteen tähtäävä säätö saadaan molemmilla tavoilla aikaiseksi ja siihen ei tuo IAP jutustelu vaikuta millään tavalla.
[color=#000000][quote="Tepa"][quote="busajasa"]Commander toimi vain TPS alueella ja näin olen koko pintakaasualue jää tuon osalta säätämättä. Ei välttämättä oleellisin asia täyskaasuvetoon, mutta jos pyörällä on tarkoitus ajaa kadulla, maantiellä ja pitää muussakin käytössä kuin TPS=100 ajossa niin Commander ei toteuta samaa lopputulosta joka saadaan oman ECUn säädöllä.[/quote]
melko erikoinen mielipide,perustelu väitteelle olisi kiva kuulla...
esim.tuning-link säädettynä,power commander toteuttaa tps 0-100 kaasunavauksille juurikin halutun seoksen,tähän ei ihminen silmineen ja takapuolifiiliksen perusteella pysty,vaikka säätöohjelmisto ja olosuhteet olisivat kuinka hyvät tahansa...
kyllähän pintakaasualueellakin tps reagoi,ei se tyhjäkäynnilläkään etene...
tämän kommentin ei ole tarkoitus aiheuttaa herneitä,vaan antaa alkuperäiselle kysyjälle myöskin toisenlainen mielipide asiasta...[/quote]
Kuten jarim yllä mainitsee niin IAP alue jää Commanderin tapauksessa hyödyntämättä sillä tasolla mitä se oman ECUn säädössä hyödynnetään. Busassahan on erikseen IAP kartat ja TPS kartat - vaihtopiste noin 11% TPS (Ecueditorilla voi muuten tuonkin kohdan muuttaa).IAP toimii ruiskurunkojen alipeineeseen pohjautuen (TPS<11%) ja TPS alue (TPS>11%) taas siihen kaasunasenton pohjautuen. Eli alle 11% TPS perusbusa ei hyödynnä TPS arvoja ollenkaan vaan säätöä tehdään alipeineeseen pohjautuen. Commanderin tapauksessa sitten onkin pakko mennä TPS arvoilla tuokin alue, koska se ei hyödynnä alipaine tietoa.
Kyllä Commanderillakin saa säädöt läpi koko alueen tehtyä, mutta vain TPS pohjaisesti.
Molemmat vaihtoehdot toimii, mutta vapari tapauksessa Commander on kompromissi (IMHO).
Ja kuten todettua huippunopeuteen tähtäävä säätö saadaan molemmilla tavoilla aikaiseksi ja siihen ei tuo IAP jutustelu vaikuta millään tavalla.[/color]